Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nelb
#800923
Gisteravond ging het helemaal niet met Sammie. Erg hijgen, en hij voelde erg warm aan. Heb hem met een natte handdoek gekoeld en water laten drinken.

Hij is vannacht 2x "weggelopen" 1x heb ik hem buiten opgevist. Zat ie keurig voor het hek naar het feestje van de buren verderop te kijken/luisteren. Hij was erg aanhankelijk, meer dan normaal. Hij lijkt uiterlijk en innerlijk op Ro: 1x per dag kroeltje en wegwezen, dus dit was abnormaal.

Zorgelijk hoor, vermoedelijk de naweeen van de narcose?
Door Lizzy
#800929
Ik denk dat Sammie jouw kat is? Zo ja, dan verplaats ik deze liever even naar de medische katten-hoek.

Ik denk overigens dat het heel goed de naweeen van de narcose kunnen zijn. Misschien een kuurtje ontgiften?
Door karin2
#800932
Lizzy schreef: Ik denk dat Sammie jouw kat is? Zo ja, dan verplaats ik deze liever even naar de medische katten-hoek.

Ik denk overigens dat het heel goed de naweeen van de narcose kunnen zijn. Misschien een kuurtje ontgiften?
Als ik het goed heb is Sammie een bejaard cavje dat nel heeft geadopteerd ? en die een hernia heeft gehad (vermoedelijk ) :-\
Door nelb
#800941
karin2 schreef: Als ik het goed heb is Sammie een bejaard cavje dat nel heeft geadopteerd ? en die een hernia heeft gehad (vermoedelijk ) :-\
Helemaal goed.

Hij en Emma zijn donderdag aan hun gebit geholpen.
Door Lizzy
#800942
nelb schreef: Nee nee, Sammie is een een cavaliertje!
Niet schelden, he!
Oh OEPS SORRY :-[! Ik dacht te lezen "zat op het hek naar het feestje van de buren verderop te kijken/luisteren" dus ik dacht "huh? Een hond die op het hek zit? Zal misschien een kat zijn". Sorry :-*!

Ik denk dat dit inderdaad wel van de narcose is. Dat hakt er toch wel in. Vaak harder dan we denken. Bij mensen hakt een narcose er soms ook echt heel hard in maar van dieren zijn we gewend dat ze zo snel herstellen....
Door nelb
#800943
Knap hondje he die Sammie om op het hek te kunnen zitten, ;) maar nee hij zat gewoon voor het hek.

Denk zelf ook dat het van de narcose komt. Heb ik er goed aan gedaan om te koelen en water te geven?

Misschien overbodige vraag, hij is ten slotte opgeknapt, maar even voor de zekerheid.
Door Lizzy
#800945
nelb schreef: Knap hondje he die Sammie om op het hek te kunnen zitten, ;) maar nee hij zat gewoon voor het hek.
Ja precies, zeker knap ;D! Ik zag ook dat ik het verkeerd gelezen had :-[
Denk zelf ook dat het van de narcose komt. Heb ik er goed aan gedaan om te koelen en water te geven?

Misschien overbodige vraag, hij is ten slotte opgeknapt, maar even voor de zekerheid.

Ja, ik denk dat je dat goed hebt aangepakt. Fijn dat hij zich weer beter voelt! Ik zou zelf toch het e.e.a. geven ter verhoging van de weerstand. Want ik zie het met regelmaat gebeuren dat er toch wat tandvleesontsteking-kjes ontstaan, na zo'n operatie. Dus iets van vitamine C of echinacea kan geen kwaad. En langzaam ontgiften met chlorella ook niet (beginnen met 2 keer per dag 1 tabletje en dit langzaam opbouwen naar 2 keer per dag 5 tabletjes). Oef. De apotheek wordt er alleen maar groter op he... Misschien heb je deze dingen al in huis!
Door nelb
#800954
Hij krijgt al 3 dingen: pijnstiller rimadyl 2 per dag, antibiotica Stomorgyl voor de tandvleesontstekingen (die er al meerdere! zaten - ze stonken behoorlijk uit hun bekkie) en fortekor voor zijn hart.
Daar komt dan van de week de 2 vetsems bij.
En sinds 3 weken vlees ipv brokken.

Ik denk dat ik eerst de antibiotica kuur af maak en wacht tot hij pijn vrij is en dan ga ontgiften o.i.d., anders krijgt hij meer medicijnen e.d. binnen dan vlees. :)

Nel
Door Lizzy
#801109
nelb schreef: Hij krijgt al 3 dingen: pijnstiller rimadyl 2 per dag, antibiotica Stomorgyl voor de tandvleesontstekingen (die er al meerdere! zaten - ze stonken behoorlijk uit hun bekkie) en fortekor voor zijn hart.
Daar komt dan van de week de 2 vetsems bij.
En sinds 3 weken vlees ipv brokken.

Ik denk dat ik eerst de antibiotica kuur af maak en wacht tot hij pijn vrij is en dan ga ontgiften o.i.d., anders krijgt hij meer medicijnen e.d. binnen dan vlees. :)

Nel
Ik zou wel zeer beslist probiotica geven. Om de darmflora weer op peil te brengen na de AB.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door