Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ringo en Kyra
#800668
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. :) Ik heb dus ook nog geen verstand van BARF. :-[ Maar ik heb een amerikaanse bulldog, van 20 weken. En die is te mager. :( Nou ben ik via Hyves naar deze site toegestuurd om een recept te zoeken die Satan Balls??? ??? heet. Geen idee wat het is!!!! :-\ Wie oh wie kan me aan het recept helpen?? ::)

Groetjes,
Angelique
Laatst gewijzigd door Ringo en Kyra op vr 27 jul 2007, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#800681
Hoi Angelique, ik had er nog nooit van gehoord en even voor je op de zoekfunctie gekeken.
Als je op de zoekfunctie  satin ball  intypt, komt er info tevoorschijn !! Succes !!!!
Door conleeuw
#800705
eerst, welkom op Barfplaats. Voor de duidelijkheid, Satin Balls zijn een toevoeging aan een rauw voer dieet voor honden die te mager zijn. Deze website gaat in zijn geheel over het voeren van Rauw vlees en botten aan honden, dus BARF (Biological Appropriate Raw Food) of te wel, een biologisch verantwoorde rauwe dieet voor honden. Daarbij kan Satin Balls helpen bij honden die té mager zijn. Mischien is het handig om eerst te kijken waarom jou hond té mager is?? Wat voer jij nu? en eet hij wel goed maar blijft mager, of eet hij gewoon slecht?     
Door Ringo en Kyra
#800733
Nee hoor dat is het probleem niet, hij eet erg goed!! Hij krijgt nu bio-food junior.
De dierenarts en de fokker hebben gezecht dat ik hem bij moest voeren met, rijst macaroni en brood. Maar aangezien dit niet helpt! En gehoort heb dat deze graanproducten niet erg goed zijn voor de hond....... En mensen mij hier heen hebben gestuurd voor die Satin balls<- is het goeie antwoord dus ;D. Maar andere surgesties zijn ook welkom hoor! Als hij maar wat dikker wordt!!! En hij is ook goed ontwormt dus daar ligt het ook niet aan.
Laatst gewijzigd door Ringo en Kyra op vr 27 jul 2007, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Minna
#800755
Euhmm...ik zou eerst maar die bio-food junior lekker weg kiepelen en overgaan op vers vlees, bvb Carnibest of iets dergelijks. En lekker gaan inlezen hier op forum. Onze Ko was te mager toen ze nog brok at, ze at 800 gram brok per dag (smolke actief en Nutro active) en kwam niet aan. Na een maand vers was ze perfect op gewicht. Nu is ze een beetje op dieet...Maar ze heeft ook een prachtige vacht die heerlijk aanvoelt, en ze is super gespierd en heeft gewoon geweldige conditie, en snelle herstelvermogen. Zij heeft toen ook een paar satin balls elke keer tussendoor gekregen, en ook de wat vettigere stukken vlees. Daarom is zelf samen stellen zo goed, kan je precies rekening mee houden met wat de hond op dat moment nodig heeft.
Door roefus
#800839
Ringo en Kyra schreef: Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. :) Ik heb dus ook nog geen verstand van BARF. :-[ Maar ik heb een amerikaanse bulldog, van 20 weken. En die is te mager. :( Nou ben ik via Hyves naar deze site toegestuurd om een recept te zoeken die Satan Balls??? ??? heet. Geen idee wat het is!!!! :-\ Wie oh wie kan me aan het recept helpen?? ::)

Groetjes,
Angelique
Misschien heb je wel geen verstand van BARF (da's niet zo raar als je er nog nooit eerder van hoorde  ;)).
Maar misschien is het wel gunstig om er wat kennis over op te doen?
Ik zou zeggen....lees raak...op dit forum kun je heel wat kennis opdoen.

Nee, ik zou niet zo maar kiezen voor 'bijvoeding' om mijn hond wat dikker te maken.
Ik zou kiezen voor 'goede voeding'.
Misschien om te beginnen....kvv?
(dat is komplete vers voeding....en heel makkelijk om te geven....kun je intussen jezelf iets meer in BARF verdiepen).
Doodgewoon 'dikmakers' geven.....rijst, macaroni, brood....is dat niet wat simpel?
Lijkt jou dat iets voor een wolfje?

Ik zou zeggen: lees hier eens wat.
Geef desnoods die Satin Balls....maar kijk liever even naar het 'geheel' van wat je voert.
Door pallas
#800857
Hoi Angelique,
Natuurlijk kan je satin balls erbij geven, maar het is wel een extra'tje voor honden die al gewend zijn aan rauwe voeding.
Mijn honden waren ook altijd te mager toen ze brokken aten, nu ze verse rauwe voeding krijgen zijn ze mooi opgewicht en super gespierd.
Moeilijk is het niet, meestal kan je in de dierenwinkel wel kvv(kompleet vers voer) vinden in de vriezer. Er zijn verschilldende merken, rodi, energique, smuldier enz.
Gewoon ontdooien en aan je hond geven.
natuurlijk moeten ze wel eerst een beetje wennen aan ander(s) eten, bijna alle honden vinden het heerlijk. Je kan hier heel veel lezen en vragen staat vrij :)

Als het je goed bevalt kan je ook zelf de maaltijden samenstellen (barf) en dan kan je precies geven wat jouw hond nodig heeft ( en het is niet veel duurder dan een "goeie" brok)
Door *wendy*
#803780
Hoi,
leuk je hier ook te zien.
Maar wees je een beetje voorzichtig met een AB te dik te krijgen.
En dan zeker een pup van 20 weken.
Je mag best wat ribbetjes zien hoor bij een AB pup.

Gr, Wendy

ps bij welke fokker heb je de pup vandaan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door