Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sheenadog
#800105
ik heb een vraag over groente sheena moet ongeveer 650gram hebben maar nu komt het wat is de hoeveelheid van soorten groente er in en welke kan het beste doen. ze is geen goente beestje ze laat het het lieft staan dan dat ze het op eet.
groetjes natascha en sheena

ps kan spinazie heb gehoort en gelezen dat dat giftig is en in het boek dat ik heb staat in dat het wel kan  wat is dat moet ik het geven of niet
Door Minna
#800109
Niet TEVEEL spinazie, een beetje kan wel. Verder de helft wat onder de grond groeit en de helft van boven de grond, ik doe meestal wat bieten en wortelen en koolraap, en dan een beetje postelein, paksoi en bloemkool of andijvie. Ligt er ook aan wat in de aanbieding is...
Ik doe het kort voorkoken en dan stampen en dan het prutje in diepvriesdozen. Ik maak twee grote pannen vol (ong. 6 kilo) in een keer. De groente mix ik in de voerbak met een ei, en/of geitenmelk/ geitenyoghurt of wat huttenkase. Of als ik iets heb wat toevallig gemalen is gooi ik het daar doorheen.
Door Lizzy
#800896
sheenadog schreef: ik heb een vraag over groente sheena moet ongeveer 650gram hebben maar nu komt het wat is de hoeveelheid van soorten groente er in en welke kan het beste doen. ze is geen goente beestje ze laat het het lieft staan dan dat ze het op eet.
groetjes natascha en sheena

ps kan spinazie heb gehoort en gelezen dat dat giftig is en in het boek dat ik heb staat in dat het wel kan  wat is dat moet ik het geven of niet
Hoeveel % is dat, die 650 gram? En verdeel je dat over 7 maaltijden of minder? Want stel je geeft 650 gram in twee keer (dus 325 gram per keer): dan zijn er maar weinig honden die dat zonder mokken eten. Terwijl als je het verdeeld over 7 maaltijden en je mengt het met vlees of pens: dan zeurt de gemiddelde hond niet.

Ik gebruik van alles en nog wat. Meestal meng ik 10 tot 20 groentes door elkaar, en vries ik dat in porties in. Voorbeeld van een lading groentemix voor meerdere weken: 2 courgettes, 2 komkommers, 4 stronken witlof, 1 struik andijvie, 2 zakjes waterkers, 1 of 2 bakken alfalfa, 1 pompoen (gekookt), 1 rauw bietje met loof (reformwinkel), 500 gram sperzieboontjes (gekookt), 1 stronk broccoli, 2 zakken gemengde sla (neem ik meestal de AH zakken met 35% korting), 1 bos wortelen, 5 teentjes knoflook, 1 bosje peterselie. Alles gepureerd en in porties ingevroren.

Maar, er zijn ook zat mensen die bijv. op maandag zelf broccoli eten en voor de honden ook wat kopen, koken en dit geven. Dinsdag zelf witlof eten en voor de honden een struikje extra meekoken. Woensdag zelf bietjes eten en voor de honden wat extra bietjes koken. Donderdag andijvie eten en voor de honden wat extra andijvie koken. Vrijdag pizza eten dus de honden niks krijgen. Behalve ui en prei kun je dit dus met elke groente doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door