Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cindy1986
#798863
Rakker heeft al een aantal jaren last van rode plekken op haar rug en kont, en haar buikje is dan ook zwart + plekjes onder haar oksels. Een maand of 3 geleden werd het ineens heel erg, haar buikje was heel erg zwart, ze had nog maar heel weinig vacht en veel rode plekken. Ik ben toen overgestapt van brokken naar KVV (Energique no. 4). Vrij snel merkten we dat haar vacht dikker werd (is wel 3 keer zo dik geworden, zo'n mooie vacht heeft ze nog nooit gehad!), de kleuren dieper (ze begon grijs te worden, is nu ook weg) en ze werd weer vrolijk. Ze is sinds die tijd ook niet meer "ziek" geweest. Ze had vaak een dag dat haar buikje brobbelde en ze niet fit was.
Maar die rode plekken gaan dus niet weg. Ze zijn eerst erger geworden, nu is het stabiel. Ik was haar soms met lauwwarm water. Eerst met Tea Tree erbij, nu alleen maar water.
Ik snap dat dit waarschijnlijk komt door het ontgiften, maar wat kan ik doen om de jeuk voor haar te verzachten en die plekken weg te krijgen?
Door cindy1986
#800894
Niemand die iets weet? Wat kan ik doen om Rakker van de jeuk af te helpen  :(
Ik las iets over Chlorela? Kan dat helpen?
Door Lizzy
#800914
cindy1986 schreef: Rakker heeft al een aantal jaren last van rode plekken op haar rug en kont, en haar buikje is dan ook zwart + plekjes onder haar oksels. Een maand of 3 geleden werd het ineens heel erg, haar buikje was heel erg zwart, ze had nog maar heel weinig vacht en veel rode plekken. Ik ben toen overgestapt van brokken naar KVV (Energique no. 4). Vrij snel merkten we dat haar vacht dikker werd (is wel 3 keer zo dik geworden, zo'n mooie vacht heeft ze nog nooit gehad!), de kleuren dieper (ze begon grijs te worden, is nu ook weg) en ze werd weer vrolijk. Ze is sinds die tijd ook niet meer "ziek" geweest. Ze had vaak een dag dat haar buikje brobbelde en ze niet fit was.
Maar die rode plekken gaan dus niet weg. Ze zijn eerst erger geworden, nu is het stabiel. Ik was haar soms met lauwwarm water. Eerst met Tea Tree erbij, nu alleen maar water.
Ik snap dat dit waarschijnlijk komt door het ontgiften, maar wat kan ik doen om de jeuk voor haar te verzachten en die plekken weg te krijgen?
Ik denk dat ik zou gaan ontgiften met een kuurtje. Ik zou beginnen met chlorella. En dan beginnen met een lage dosis en dit langzaam opbouwen naar 2 keer per dag een tablet of 10. Dat zou ik dan een weekje of 2 blijven geven en dan zou ik dat weer afbouwen. Dan zou ik zelf ook drainage compositum van de Groene Os geven. En als dat nog niet genoeg is, een groene leem kuur erachter aan van een week of 2. Ik vraag me af of het een goed idee is om ze met water af te deppen. Ik ken honden die juist reageren met jeuk, op water. Je zou de jeuk kunnen proberen te verzachten met bijv. Prodier Huidlotion. Daar zitten jeukstillende bestanddelen in.
Door cindy1986
#801099
Lizzy schreef: Ik denk dat ik zou gaan ontgiften met een kuurtje. Ik zou beginnen met chlorella. En dan beginnen met een lage dosis en dit langzaam opbouwen naar 2 keer per dag een tablet of 10. Dat zou ik dan een weekje of 2 blijven geven en dan zou ik dat weer afbouwen. Dan zou ik zelf ook drainage compositum van de Groene Os geven. En als dat nog niet genoeg is, een groene leem kuur erachter aan van een week of 2. Ik vraag me af of het een goed idee is om ze met water af te deppen. Ik ken honden die juist reageren met jeuk, op water. Je zou de jeuk kunnen proberen te verzachten met bijv. Prodier Huidlotion. Daar zitten jeukstillende bestanddelen in.
Ik heb net Chlorella gekocht bij de Tuien (merk: Vital Green). Ik heb 200 tabletten van 40 gram netto.
Op de verpakking staat ook een dosering voor kleine huisdieren (als dosering tijdens een herstelperiode): 3 tabletten per dag. Dit is dus de onderhoudsdosis neem ik aan? (staat wel: de aanbevolen dosering niet overschrijden). Rakker is 5 kilo, hoeveel tabletten moet ze dan krijgen om te ontgiften? Vind 20 wel erg veel voor haar. En is het wel verantwoord om die dosering te overschreiden (omdat er bij staat dat niet te doen). Voor volwassenen staat er opbouwen tot 18 tabletten per dag.
Door Lizzy
#801108
cindy1986 schreef: Ik heb net Chlorella gekocht bij de Tuien (merk: Vital Green). Ik heb 200 tabletten van 40 gram netto.
Op de verpakking staat ook een dosering voor kleine huisdieren (als dosering tijdens een herstelperiode): 3 tabletten per dag. Dit is dus de onderhoudsdosis neem ik aan? (staat wel: de aanbevolen dosering niet overschrijden). Rakker is 5 kilo, hoeveel tabletten moet ze dan krijgen om te ontgiften? Vind 20 wel erg veel voor haar. En is het wel verantwoord om die dosering te overschreiden (omdat er bij staat dat niet te doen). Voor volwassenen staat er opbouwen tot 18 tabletten per dag.
Ja, trek je daar allemaal maar niks van aan, van wat Vital Green over chlorella te melden heeft. Ze doen net alsof chlorella stijf staat van de eiwit en dat is helemaal niet waar. Kip bevat nog steeds -tig keer meer eiwit dan chlorella. Ja sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat Bloem (die deze chlorella op de markt brengt) eigenlijk nauwelijks kaas heeft gegeten van het product. Maar ja, ze verkopen ook zoveel... Lees anders op http://www.chlorella-alg.com. Eén keer per dag 3 tabletten is inderdaad eerder een onderhoudsdosis te noemen. Ik zou met 2 keer per dag 2 tabletten beginnen. Dat een paar dagen geven en dan verhogen naar 2 keer per dag 3 tabletten. Als jij 20 tabletten teveel vindt, geef je er 10. Mij maakt het niet uit. Of 4. Of 3. Jij moet doen waar jij denkt dat je goed aan doet.
Door cindy1986
#801116
Hoeveel tabletten geef je bij een grote hond dan? Of had je met die 20 tabletten al rekening gehouden met Rakkers gewicht?
Door Lizzy
#801124
cindy1986 schreef: Hoeveel tabletten geef je bij een grote hond dan? Of had je met die 20 tabletten al rekening gehouden met Rakkers gewicht?
Ik vind dat moeilijk te zeggen. Het hangt ook af van de noodzaak om te ontgiften. En natuurlijk moet je Rakker niet van de een op de andere dag 2 x 10 tabletten gaan geven want daar krijgt hij hoofdpijn van ;D. Ik heb Linga in een kuur gerust een week 40 tabletten gegeven (en die bevatte 250 mg terwijl die van Bloem 200 mg bevatten). Maar, bouw het anders eens op tot 2 x 5 tabletten. Misschien voel je je daar goed/beter bij en reageert Rakker daar goed op! Langzaam opbouwen hoor!
Door cindy1986
#801128
Lizzy schreef: Ik vind dat moeilijk te zeggen. Het hangt ook af van de noodzaak om te ontgiften. En natuurlijk moet je Rakker niet van de een op de andere dag 2 x 10 tabletten gaan geven want daar krijgt hij hoofdpijn van ;D. Ik heb Linga in een kuur gerust een week 40 tabletten gegeven (en die bevatte 250 mg terwijl die van Bloem 200 mg bevatten). Maar, bouw het anders eens op tot 2 x 5 tabletten. Misschien voel je je daar goed/beter bij en reageert Rakker daar goed op! Langzaam opbouwen hoor!
Ik zal haar vanavond eens 1 tablet geven, morgen ook 2, overmorgen 3, enz.
Zal ook eerst eens 10 per dag proberen, als dat niet voldoende werkt kan ik het nog verhogen.
Bedankt alvast! Hoop echt dat dit gaat helpen!
Door Lizzy
#801142
cindy1986 schreef: Ik zal haar vanavond eens 1 tablet geven, morgen ook 2, overmorgen 3, enz.
Zal ook eerst eens 10 per dag proberen, als dat niet voldoende werkt kan ik het nog verhogen.
Bedankt alvast! Hoop echt dat dit gaat helpen!
Ik zou meerdere dagen op 1 specifieke dosis blijven. Dus vandaag 1 tablet, morgen ook, overmorgen 2, de dag erop en de dag daarop 2, de dag erop 3 en de komende dagen daarop ook 3, enzovoorts. Anders ga je (in mijn ogen) te snel.
Door Femke
#801145
Lizzy schreef: Ik zou meerdere dagen op 1 specifieke dosis blijven. Dus vandaag 1 tablet, morgen ook, overmorgen 2, de dag erop en de dag daarop 2, de dag erop 3 en de komende dagen daarop ook 3, enzovoorts. Anders ga je (in mijn ogen) te snel.

pffff en ik weet nu wat het is als je te snel gaat  :o :o
Door cindy1986
#801150
Okee, dan doe ik dat. Moet het natuurlijk niet zo snel doen dat ze er last van krijgt.

Hier trouwens wat foto's van de plekken, is moeilijk te omschrijven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Door Femke
#801246
likt ze er ook veel aan? Vaak zijn die roze-rode plekken door vocht.

Overigens vind ik het sowieso verstandig dat je bent overgestapt op een versvleesvoeding en dat  je er een ontgiftingskuur bij doet.

Gaf je ook al visolie? Dat is ook bijzonder goed voor de huid
Door cindy1986
#801348
Femke schreef: likt ze er ook veel aan? Vaak zijn die roze-rode plekken door vocht.

Overigens vind ik het sowieso verstandig dat je bent overgestapt op een versvleesvoeding en dat  je er een ontgiftingskuur bij doet.

Gaf je ook al visolie? Dat is ook bijzonder goed voor de huid
Ja, ze likt er veel aan. Als ik het zie zeg ik er wat van, maar als ik er niet bij ben doet ze het dus wel.

Nu heb ik op een ander forum ook gevraagd of iemand weet wat het is, en daar wordt een schilklierprobleem genoemd: http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=20
Dit lijkt er heel erg op. Die vrouw herkende het, daar haar eigen hond dit ook heeft.
Weet nou niet of ik met die Chlorella moet beginnen of eerst een bloedtest moet laten doen.
Door Lizzy
#801350
cindy1986 schreef: Ja, ze likt er veel aan. Als ik het zie zeg ik er wat van, maar als ik er niet bij ben doet ze het dus wel.

Nu heb ik op een ander forum ook gevraagd of iemand weet wat het is, en daar wordt een schilklierprobleem genoemd: http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=20
Dit lijkt er heel erg op. Die vrouw herkende het, daar haar eigen hond dit ook heeft.
Weet nou niet of ik met die Chlorella moet beginnen of eerst een bloedtest moet laten doen.
Ik zal je zeggen, ik wilde je gisteren eigenlijk ook al naar de werking van de schildklier vragen. Ik denk dat je met een gerust hart met de chlorella kunt beginnen, want die werkt niet in op de schildklier. En ik zou zeker een schildkierfunctie-test doen!
Door cindy1986
#801360
Lizzy schreef: Ik zal je zeggen, ik wilde je gisteren eigenlijk ook al naar de werking van de schildklier vragen. Ik denk dat je met een gerust hart met de chlorella kunt beginnen, want die werkt niet in op de schildklier. En ik zou zeker een schildkierfunctie-test doen!
Ik heb het nu al van drie mensen gehoord die het zelf hebben meegemaakt met hun hond, dus ik ga morgen toch maar een afspraak maken voor een bloedonderzoek naar de schildklier. Als ik het allemaal doorlees is het heel herkenbaar.
Ik hou jullie op de hoogte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door