Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Fabiola
#790607
Hallo allemaal,

De kat van mijn ouders zit momenteel op nierdieet, nu krabt ze haar koppie ter hoogte van haar oren helemaal open. Meedere bezoeken aan de DA hebben nog niet echt veel opgeleverd. Nu zat ik vanmiddag in een keer te denken aan ons hondje die als hij brok krijgt (nu dus niet meer) zich open bijt, dit gedrag is tendele te wijten aan brokken. Misschien heeft het dametje van mijn ouders wel last van de dieetbrokken. Mijn ouders zullen haar nu voor zeker een week overzetten op zachtvoer (dieet) om te kijken of het gedrag minder wordt. Mocht dit niet zo zijn, wil ik kijken of we haar over kunnen zetten op kvv ofzo.

Zijn hier mensen op het forum die hier ervaring mee hebben? Hiermee bedoel ik katten met nierproblemen die kvv krijgen?


Alvast bedankt

Fabiola
Door Lizzy
#790610
Ja ik. Mijn kat heeft puur en alleen een acceptabele leeftijd bereikt doordat ik haar op versvlees over heb gezet. Ze weigerde dit te eten, totdat haar nieren ziek werden. Ze lustte het toen ineens wel en ze is uiteindelijk op 19 jarige leeftijd overleden.
Door Sylvi@
#790634
Ik heb een kat die in mei 16 is geworden, 2 1/2 jaar terug is bij haar beginnende nier ellende vast gesteld, de da wil haar ook op de dieet brokken (heeft ze ook een tijdje gehad) maar ik wil dat niet, het gaat super met haar en toen ik haar heb overgezet op vers vlees (Bibi natuurmix wil ze alleen eten) heb ik haar waardes laten bepalen en na een maand vervlees weer, haar waardes waren verbeterd ;D
Wel krijgt ze ook fortekor.
Door Fabiola
#790659
Bedankt, maar kan iemand me ook vertellen waar ik de Bibi kan kopen? Ik woon in het Zuidoosten van de Provincie Groningen, in de buurt van Stadskanaal en Winschoten. Ik kan momenteel door een probleem op mijn computer niet naar de site van Bibi zelf!
Door Mevroi Kruim
#790709
In Schoonebeek zit Gelukkig Dier, die leveren en bezorgen evt. Bibi www.gelukkigdier.nl

En ik kan nog een succesverhaal toevoegen, ik heb 5 katten waarvan er 4 als gevolg van brokken blaas- en nierproblemen hadden. Ik heb ze toen overgezet op barf en we zijn inmiddels bijna 6 jaar verder met 5 gezonde katten. De oudste 2 zijn inmiddels 16, Karel van 14 heeft helaas een schrompelnier overgehouden aan de nierontstekingen maar met Fortekor doet hij het nog prima, en de twee jongsten van 11 zijn in perfecte conditie.
Door Borke
#800664
Ik reageer een beetje laat, maar wij hebben er ook eentje :)
Onze oudste Maine Coon heeft een voedselintolerantie en kreeg daarvoor dieetbrokken, dat hielp 1 jaar, toen niet meer, toen ander merk brokken van de DA, hielp even, toen ook niet meer.
Ze werd nukkig, zag er slecht uit en steeds magerder en dunnere poep.

Bij bloedonderzoek kwam er uit dat haar nieren slecht waren.
Nierdieet verdroeg ze niet ivm de allergie.
Toen heb ik haar op Carnibest lam voor de kat gezet en ze kreeg Fortekor medicatie van de dierenarts.
Inmiddels is ze 13.5 jaar en in blakende gezondheid, ziet er geweldig uit. Niemand geloofdt dat ze al 13.5 jaar is, 5 jaar zou je zo ook geloven :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door