Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door karin1983
#800507
Ik heb een probleempje met mijn hond. Hij is nu 5 en heeft z'n hele leven brokken gehad. Ongeveer een maand geleden ben ik overgestapt van brokken naar Energique, omdat dat veel beter zou zijn etcetc  :P.  De eerste 2 dagen voorzichtig gedaan (kokend water er overheen etc), maar hij vond het allemaal heerlijk en hield het heel goed binnen (ook rauw). Dus na een paar dagen gewoon rauw gegeven.

Dat ging allemaal prima, tot een week geleden. Rauw kotst ie het meestal weer uit. Als ik er kokend water overheen gooi houdt hij het vaak wel binnen, alleen hoeft hij het nu ook meestal niet meer (terwijl hij er in het begin echt dol op was). Vandaag ook voor het eerst aan de diarree  :(

Ik zit nu te twijfelen wat ik moet doen. Terug naar brokken en dan misschien weer langzaam opbouwen? Of misschien gewoon weer helemaal op brokken? Of gewoon doorzetten?
Door Minna
#800512
Ik zou doorzetten en kijken wat hij evt doet met een andere merk kvv. Misschien een kuurtje chlorella want kan dit ook ontgiften zijn? Je hoort wel vaker dat honden een soort "terugslag" krijgen. Terug naar brokken zou ik niet gaan, dan moet het hele spijsverterings systeem wat nu weer een beetje natuurlijk begint te worden terug overschakelen op het "koolhydraat-standje". Welke soort van energique is dit? Dat je hond het niet meer zo graag lust is vrij normaal, als een hond misselijk wordt koppelt hij dit gauw aan het eten.
Zelfs al seen hond bvb elke dag kip eet (ik zeg maar wat) en wordt ziek (een virus, niks met voer te maken) kan het nog zo zijn dat hij geen kip meer wil eten. 
Door Mevroi Kruim
#800540
Het kan natuurlijk ook dat hij gewoon een virusje heeft en dat het helemaal niks met de kvv te maken heeft. Honden worden wel eens ziek, of ze nou brokken of vers eten.
Door karin1983
#800582
[quote="Kruimel"]
Het kan natuurlijk ook dat hij gewoon een virusje heeft en dat het helemaal niks met de kvv te maken heeft. Honden worden wel eens ziek, of ze nou brokken of vers eten.
[/quote]
Zou ook kunnen natuurlijk. Maar het lijkt toch echt van het eten te komen. Behalve de diarree en het overgeven is er ook niets aan de hand en gedraagt hij zich volkomen normaal.
Door Boefke
#800874
Ik zou idd een beetje experimenteren met andere soorten kvv. Het is sowieso goed om daarin af te wisselen. Je hond moet even wennen aan een heel andere voeding. Dat kost gewoon even tijd. En idd, misschien is zijn weerstand op het moment wat lager dan anders, kan ook. Dus chlorella is een goed idee. Rustig blijven opbouwen, misschien moet je wel nog wat langer met heet water overgieten. Die kun je ook in een rustiger tempo afbouwen, dus eerst alles overgieten, dan 3/4 deel overgieten en 1/4 deel rauw erbij doen, dan 2/4 deel overgieten en 2/4 deel rauw erbij voeren enzoverder.
Door lightning
#800882
net wat de anderen zeggen ik zou verschillende kv proberen duck of carnibest etc etc.. succes met je beslissing ;)
Door Bullmastiff gek
#800931
Ik zou gewoon doorzetten met de Kvv, en probeer anders eens een variant die wat lict-verteerbaarder is, bvb Kip  en rijst, of Lam en Rijst.
Maar wel doorzetten en anders wat probiotica erover heen.
Succes ermee!
Door Lizzy
#800953
Ik zou zelf, net als mijn voorgangers/voorgansters nog doorzetten hoor! Gewoon nog even een weekje of wat gekookt water over het voer blijven gooien, het voer af laten koelen en dan probiotica erop gooien (niet over het voer gooien als je er net gekookt water over heen hebt gegooid want dan sterven de goede bacterieen). De probiotica genaamd acidophilus van Akropharma is goed (reformwinkel) en de Aciforce van A Vogel vind ik ook goed (drogist). En desnoods ook nog een ander merkje proberen.
Door karin1983
#801945
bedankt voor alle reacties :)

ik denk dat ik maar eens een ander merk ga proberen en daar probiotica bij doe.
en dan maar hopen dat het over een tijdje beter gaat ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door