Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dami
#800062
Nou een tijd geleden plaatste ik hier een bericht ivm de kale plekjes rondom de ogen van Noah, de da-en wisten niet wat het was aangezien alle afkrabsels negatief waren voor demodex. Ze kreeg ook korsten op haar kop, dus Malaseb gekregen en ab clavubactin omdat ze dachten aan een bacteriele huidinfectie, nou blijkbaar was het dat dus want de korsten en de jeuk zijn weg, maar de ab kuur was voor 5 weken, maar ben een week eerder moeten stoppen ivm met zeer erge diarree(was vergeten probiotica te geven, maar dat kijgt ze nu alsnog). Maar nu weten de da-en nog steeds niet waarom het haar bij haar ogen uitvalt en niet meer teruggroeit, omdat het beeld gewoon echt zoals demodex is, kaal rondom de ogen en nu ook 2 plekjes waar wat haaruitval zit bij de oksel, zijn we de plekken gaan deppen met ectodex om de 5 dagen, ja ik weet het vergif, maar het was dit of gelijk onder narcose en huidbiopten nemen, en daar wilden zowel de da als ik even mee wachten omdat nu al 2 da-en zeggen dat het beeld is van demodex, en het heel goed mogelijk is, want in februari is Noah onder narcose geweest en vanaf eind april de lichte haaruitval bij de ogen en ze is nu net 1 jaar dus de 1e loopsheid zal er ook wel aankomen, dit bij elkaar opgeteld kan een verminderde weerstand geven lijkt mij. Achter haar oren komen nu ook kale plekken met pukkeltjes, ze heeft ook een hele tijd echt de smerigste oren gehad dat de da zei het lijkt wel een modderbad, nu met panalog goed onder controle. Ze krijgt nu nog steeds kvv, en visolie met borageolie, vitamine c durf ik even niet ivm die diarree die net over is. Hoe lang zal het duren eer ik resultaat zal zien met de ectodex dat de haren terug groeien als het al demodex is? En wat zou het anders nog kunnen zijn, ze heeft er nu abslouut geen jeuk meer aan, een voedingsallergie gaat gepaard met jeuk of kan het ook alleen haaruitval geven? Hier een foto van Noah, hoop dat het een beetje te zien is.
Laatst gewijzigd door Dami op zo 16 mar 2008, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#800455
zoek even via de zoekfunktie op "demodex". In de bieb staan ook hele artikelen hierover. Mijn Bas had ook ooit demodex.
Door Dami
#800460
Ik heb daar al in gezocht en op google ook, maar daar krijg ik niet echt meer uit als wat ik al weet.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#800533
oke. als ik het me goed herinner duurt het wel even voordat haar terug groeit. Ik heb Bas toentertijd om de dag gewassen met Ectodex en wij moesten de hele hond doen. Demodex is een langdurig en hardnekkig probleem die zeker gerelateerd is aan weerstand. Afkrabsels die geen mijt laten zien wil nog niet eens met zekerheid zeggen dat het geen demodex is. De behandeling nam veel tijd in beslag en Bas werd er ziek en miserabel van. Ectodex is geen lief onschuldig spulletje.

Bas had vorig jaar een gistinfectie en ik moet zeggen dat dat ook veel weg had van demodex alleen de geur was anders.
Door Dami
#800557
Ja dat is dus het rare, de da-en gaan er maar vanuit dat zolang ze geen mijten kunnen vinden dat het geen demodex is, gelukkig zei deze da dat het beeld zo naar demodex eruit zag dat we het wel zo gaan behandelen. Dus ik moet gewoon geduld hebben vwb de haren die terug groeien, zoiets dacht ik al, maar toch het liefst kijk ik die haren er weer op, hahahaha. De ectodex stinkt idd verschrikkelijk en het is nog vreemder dat we zelf handschoenen aandoen en het wel zo op de huid van onze hond smeren maar goed het moet. Noah kan er gelukkig goed tegen omdat ik alleen de plekken lokaal moet behandelen en ik moet zeggen de haren kan ik niet meer zo uittrekken dat kon eerst dus wel en had ik zo een heel plukje vast, de da wilde ivermectine in gaan geven, maar daar ben ik op tegen dus dat doe ik echt niet, dus heb ik zelf voor de ectodex gekozen! Ik hoop dat het zo over gaat! Noah ruikt niet, dus ik ga er maar vanuit dat het geen gist is.
Door Femke
#800573
dianatara schreef: Ja dat is dus het rare, de da-en gaan er maar vanuit dat zolang ze geen mijten kunnen vinden dat het geen demodex is, gelukkig zei deze da dat het beeld zo naar demodex eruit zag dat we het wel zo gaan behandelen. Dus ik moet gewoon geduld hebben vwb de haren die terug groeien, zoiets dacht ik al, maar toch het liefst kijk ik die haren er weer op, hahahaha. De ectodex stinkt idd verschrikkelijk en het is nog vreemder dat we zelf handschoenen aandoen en het wel zo op de huid van onze hond smeren maar goed het moet. Noah kan er gelukkig goed tegen omdat ik alleen de plekken lokaal moet behandelen en ik moet zeggen de haren kan ik niet meer zo uittrekken dat kon eerst dus wel en had ik zo een heel plukje vast, de da wilde ivermectine in gaan geven, maar daar ben ik op tegen dus dat doe ik echt niet, dus heb ik zelf voor de ectodex gekozen! Ik hoop dat het zo over gaat! Noah ruikt niet, dus ik ga er maar vanuit dat het geen gist is.

Geef je ook al iets om de weerstand te ondersteunen? Ik zou zeker een kuur chlorella of echinacea geven. De haren zullen er misschien niet sneller van teruggroeien maar het voorkomt misschien een volgende aanval.

Overigens is visolie ook goed voor de huid, zeker als je capsules neemt waar ook Borageolie bij in zit  ;)
Door Shiloh
#800881
Chendo heeft in de eerste maanden ook last gehad van Demoex en wij hebben hem toen behandeld met Avdvocate, een soort vlooienmiddel met een breedere werking (vlooien, mijten, wormen etc. alleen niet tegen teken).
Ectodex vind ik wel een erg zwaar goedje voor een hond waarbij de Demodex nou niet echt extreem is.
Ik zou dit alleen gebruiken als laatste redmiddel, het is echt zwaar chemische troep.
Door Lizzy
#800916
Ik weet (gelukkig) weinig van demodex. Ik zou zelf met zo'n hond naar een holistisch dierenarts gaan. Want ik ben het helemaal met Femke eens, er moet ook zeker aan de weerstand gewerkt gaan worden. En ontgiften is waarschijnlijk ook een buitengewoon goed idee, alleen denk ik dat je dat misschien onder begeleiding moet doen of tenminste even aan Tannetje Koning (Hitam hier op het forum) moet vragen, of dat wijs is en zo ja met wat je moet ontgiften.

Vitamine C hoort er misschien ook bij. Je zou kunnen denken aan Ester C. Die is veel milder voor maag en darmen.

Overigens hoor ik vaak dat demodex moeilijk te diagnostiseren is. Soms moeten er inderdaad hele diepe huidbiopten genomen worden. En ik snap dat jij haar niet nogmaals onder narcose gebracht wilde hebben. Ik vraag me alleen af of dat nodig is, het onder narcose brengen. Mijn DA maakt alle biopten volgens mij gewoon zonder narcose, ook diepe....

Ik weet verder niet wat voor versvlees je voert, maar ik zou zelf eerder voor zelf samenstellen gaan en dan 100% graanvrij voeren.
Door Dami
#801033
Nou dat zelf samenstellen zit ik al een hele tijd mee in mijn hoofd, maar echt ik durf het nog niet goed, ivm de eerdere darmoperatie van Noah, ze had toen een darminvaginatie en is een stuk darm weggehaald, en ik weet echt niet of je daarmee mag barfen en aan mijn da hoef ik het niet te vragen, want die is voor de brokken, dus ja helaas. Een holistische da zie ik zelf wel zitten maar zit er nu even niet in, ik heb nl op het moment even een leeg spaarpotje ivm de vele da kosten op het moment met Noah al vanaf februari (ed operatie van zo'n 750 euro pfff) en de da-en willen van alles, zoals een bloedonderzoekje bij beide honden testen op t4 en tsh???? plus ab, en als je dan zo'n 4 keer moet gaan, en ze rekenen bij elkaar zo'n 600 euro voor alle zooi word je daar niet vrolijk van en ik ben nog geen klap wijzer! Maar dat zelf samenstellen durf ik echt niet zomaar te doen bij Noah.
Laatst gewijzigd door Dami op za 28 jul 2007, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#801063
dianatara schreef: Nou dat zelf samenstellen zit ik al een hele tijd mee in mijn hoofd, maar echt ik durf het nog niet goed, ivm de eerdere darmoperatie van Noah, ze had toen een darminvaginatie en is een stuk darm weggehaald, en ik weet echt niet of je daarmee mag barfen en aan mijn da hoef ik het niet te vragen, want die is voor de brokken, dus ja helaas. Een holistische da zie ik zelf wel zitten maar zit er nu even niet in, ik heb nl op het moment even een leeg spaarpotje ivm de vele da kosten op het moment met Noah al vanaf februari (ed operatie van zo'n 750 euro pfff) en de da-en willen van alles, zoals een bloedonderzoekje bij beide honden testen op t4 en tsh???? plus ab, en als je dan zo'n 4 keer moet gaan, en ze rekenen bij elkaar zo'n 600 euro voor alle zooi word je daar niet vrolijk van en ik ben nog geen klap wijzer! Maar dat zelf samenstellen durf ik echt niet zomaar te doen bij Noah.
Durf je het niet aan vanwege de darmoperatie? Je kunt ook heel langzaam aan beginnen met spiervlees, orgaanvlees en gemalen kipnekken of kipkarkassen als calciumbron. Daar kan weinig verkeerd aan gaan denk ik. Zo heb je toch het voordeel dat je precies weet wat je in je hond stopt en speel je toch op safe  ;)
Door Dami
#801083
Ja precies, dat is de reden dat ik het niet aandurf en dan eigenlijk alleen ivm de botten, ze heeft verder helemaal nergens last van, goede ontlasting op de kvv, en ze kan eigenlijk alles verdragen, smuldier, ahv en carnibest (behalve bibi daar gaan ze hier allebei van overgeven)
Door Dami
#807142
Wilde even laten weten dat het haar van Noah bijna terug is aangegroeid, maar wat het nu geweest is, weet ik dus nog steeds niet? Ze kreeg ook Kynosil erbij, maar of dat nu zo gewerkt heeft ik weet het niet.
Door Lizzy
#807176
dianatara schreef: Wilde even laten weten dat het haar van Noah bijna terug is aangegroeid, maar wat het nu geweest is, weet ik dus nog steeds niet? Ze kreeg ook Kynosil erbij, maar of dat nu zo gewerkt heeft ik weet het niet.
Je bedoeld dat je Kynosil geeft en sindsdien de problemen minder worden? Het zou best kunnen. Als je de website van Kynosil mag geloven, is het zo'n beetje overal goed voor!

Fijn trouwens, dat het haar bijna terug aangegroeid is!! Jammer he, dat je dan niet weet hoe het is ontstaan, waardoor en waardoor het is opgelost.... Maar ja, tis in ieder geval aan de beterende hand!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door