Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#799593
Didot heeft op dit moment nog steeds jeuk. Met zijn nieuwe dieet gaat het wel goed maar helaas kon hij dus niet tegen het lamsvlees en pens, na een maand lam bij het dieet heeft hij dus nu weer jeuk en korstjes. Ik heb zijn dagelijkse portie chorrella verhoogd van 2 naar 3 tabletten.
Nu lijkt het me wel een goed idee om hem een reinigings kuurtje te geven met groene leem.

Hoe lijkt jullie dat? Tot nu toe heeft hij alleen maar chorrella gehad en nog nooit groene leem..is het niet te sterk reiningend voor hem (voedselallergie)? Zijn er nog andere opties??

Didot eet nu  alle gevogelte soorten behalve kip en konijn, haas,sardien en witvis.
Groeten alles behalve  die uit de nachtschade familie.
Hij is energiek en mooi op gewicht, verder geen klachten of zo.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#799717
Volgens mij is dat een goed plan die Groene leem.
Alleen als het echt een voedselallergie is dan zal het niet 100% helpen. Maar het kan zeker helpen om alle andere rotzooi uit zijn lichaam te halen.
Door pallas
#799724
Hitam schreef: Volgens mij is dat een goed plan die Groene leem.
Alleen als het echt een voedselallergie is dan zal het niet 100% helpen. Maar het kan zeker helpen om alle andere rotzooi uit zijn lichaam te halen.
We zijn nu ruim een half jaar bezig weer een goed dieet op te bouwen. Het gaat wel eens met vallen en opstaan. tenslotte moet je gewoon weer eens durven uitproberen , deze keer was lam dus aan de beurt. Helaas kom je er dan na een maand achter dat het toch niet gaat. Meestal heeft Didot een vrij snelle reactie op "verkeerd" eten (binnen een dag of drie). Dit keer dus niet. Ik heb sterk de indruk dat hij nu weer aan het ontgiften is..bultjes en een ietwat vurige buik samen met een puspiem. Het zal dus wel weer lang duren voordat hij weer weer (bijna) jeuk vrij is.
Soms baal ik wel eens dat alles dan zoveel tijd nodig heeft om weer te herstellen :'(

Heb je voor mij een goede dosering voor Didot en moet ik dan de chorella erbij blijven geven?
Zijn er nog reaties waar ik op moet letten en hoe lang door gaan?
Hij weegt ong.21kg,  is erg actief en eet ruim 800gr barf per dag.
Door pallas
#799725
Hoe kan ik  ervoor zorgen dat hij het graag eet??? met een beetje vis of gewoon door de groentenmix (eet ie altijd erg graag :) )
Gebruikersavatar
Door Dian
#799726
pallas schreef: Hoe kan ik  ervoor zorgen dat hij het graag eet??? met een beetje vis of gewoon door de groentenmix (eet ie altijd erg graag :) )
Ik deed het bij Rakker door de groente/vlees mix. Vrat ie het zo weg ;D Gewoon proberen denk ik wat hij er mee doet :)
Door Lizzy
#799732
pallas schreef: We zijn nu ruim een half jaar bezig weer een goed dieet op te bouwen. Het gaat wel eens met vallen en opstaan. tenslotte moet je gewoon weer eens durven uitproberen , deze keer was lam dus aan de beurt. Helaas kom je er dan na een maand achter dat het toch niet gaat. Meestal heeft Didot een vrij snelle reactie op "verkeerd" eten (binnen een dag of drie). Dit keer dus niet. Ik heb sterk de indruk dat hij nu weer aan het ontgiften is..bultjes en een ietwat vurige buik samen met een puspiem. Het zal dus wel weer lang duren voordat hij weer weer (bijna) jeuk vrij is.
Soms baal ik wel eens dat alles dan zoveel tijd nodig heeft om weer te herstellen :'(

Heb je voor mij een goede dosering voor Didot en moet ik dan de chorella erbij blijven geven?
Zijn er nog reaties waar ik op moet letten en hoe lang door gaan?
Hij weegt ong.21kg,  is erg actief en eet ruim 800gr barf per dag.
Mijn ervaring is dat als je van chlorella de bijna standaard onderhoudsdosering geeft van 1 of 2 keer 3 tabletten: er geen ontgifting meer plaats vindt. Dit is gewoon een normale dosering en biedt je hond alleen 'extra vitamines, mineralen, chlorofyl, de hele mikmak'. Wil je gaan ontgiften, dan moet je de chlorella dosering ophogen. Van 2 x per dag 3 tabletten naar 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 tabletten per dag (dus 20 in het totaal). Niet te snel opbouwen, want ontgiften is (zo heb ik weer gemerkt bij mezelf) helemaal niet zo leuk.....

Je kunt ook deze standaard dosering chlorella blijven geven en daar ook groene leem bij geven. De chlorella geeft nog wat extra voedingsstoffen maar ontgift toch niet meer. Van groene leem geef ik zelf 1 dessert lepel per dag door het eten. Ik meng het rustig met wat vlees dat wat vleesvocht heeft en een scheutje water. Ze vreten hier alles, dus ook groene leem. Ik weet niet welke dosering Tannetje voorschrijft, dus maar even wachten op haar.
Door pallas
#799816
Lizzy schreef: Mijn ervaring is dat als je van chlorella de bijna standaard onderhoudsdosering geeft van 1 of 2 keer 3 tabletten: er geen ontgifting meer plaats vindt. Dit is gewoon een normale dosering en biedt je hond alleen 'extra vitamines, mineralen, chlorofyl, de hele mikmak'. Wil je gaan ontgiften, dan moet je de chlorella dosering ophogen. Van 2 x per dag 3 tabletten naar 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 tabletten per dag (dus 20 in het totaal). Niet te snel opbouwen, want ontgiften is (zo heb ik weer gemerkt bij mezelf) helemaal niet zo leuk.....

Je kunt ook deze standaard dosering chlorella blijven geven en daar ook groene leem bij geven. De chlorella geeft nog wat extra voedingsstoffen maar ontgift toch niet meer. Van groene leem geef ik zelf 1 dessert lepel per dag door het eten. Ik meng het rustig met wat vlees dat wat vleesvocht heeft en een scheutje water. Ze vreten hier alles, dus ook groene leem. Ik weet niet welke dosering Tannetje voorschrijft, dus maar even wachten op haar.

goed dat ik dat weet! Ik was er toch wel vanuit gegaan dat de chorella nog wat ontgiftte.
De vorige keer heb ik een ontgiftings kuurtje voor Didot gedaan met chorella, idd rustig opbouwen. (ik kreeg zelf behoorlijk hoofdpijn en puisten toen ik het te snel opbouwde)
Gebruikersavatar
Door Dian
#799819
Lizzy schreef: Mijn ervaring is dat als je van chlorella de bijna standaard onderhoudsdosering geeft van 1 of 2 keer 3 tabletten: er geen ontgifting meer plaats vindt. Dit is gewoon een normale dosering en biedt je hond alleen 'extra vitamines, mineralen, chlorofyl, de hele mikmak'. Wil je gaan ontgiften, dan moet je de chlorella dosering ophogen. Van 2 x per dag 3 tabletten naar 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 tabletten per dag (dus 20 in het totaal). Niet te snel opbouwen, want ontgiften is (zo heb ik weer gemerkt bij mezelf) helemaal niet zo leuk.....
Even wat vragen over ontgiften met Chlorella:
Hoelang ga je door met het geven van de maximale dosering dan? En moet je ook weer afbouwen, of kun je direct stoppen. Maakt het ook nog uit hoe zwaar de hond is? Ik heb Rakker een poosje gewoon 6 tabletten per dag gegeven, maar daar ontgift ie dus niet van begrijp ik hieruit?
Door pallas
#799893
Ik was bijna door de chorrella heen dus ben ik daan halen. Ze hadden alleen nog maar chinese chorella 500 mg per tablet, dat kan ik toch ook geven en dan evt. een tabletje breken?
verder heb ik de groene leem gehaald.
Door Lizzy
#799920
Dian schreef: Even wat vragen over ontgiften met Chlorella:
Hoelang ga je door met het geven van de maximale dosering dan? En moet je ook weer afbouwen, of kun je direct stoppen. Maakt het ook nog uit hoe zwaar de hond is? Ik heb Rakker een poosje gewoon 6 tabletten per dag gegeven, maar daar ontgift ie dus niet van begrijp ik hieruit?
Dat hangt een beetje van de situatie af. Als er echt reden is tot een kuurtje, kun je dat gerust 2 a 3 weken vol blijven houden. Je ziet ook vanzelf wanneer de klachten af gaan nemen. Minder traan ogen, meer energie. Dan kun je het nog even geven en terug afbouwen naar eventueel een onderhoudsdosis. De hoeveelheid van de tabletten hangt natuurlijk ook wel een beetje af van de grootte van de hond. Een kleine hond heeft beduidend meer tabletten nodig dan een grote. Het kan best zijn dat Rakker op 6 tabletten heeft ontgift hoor. Maar een hond blijft niet tot in de lengte van dagen aan het ontgiften, zeg maar.
Gebruikersavatar
Door Dian
#799960
Lizzy schreef: Dat hangt een beetje van de situatie af. Als er echt reden is tot een kuurtje, kun je dat gerust 2 a 3 weken vol blijven houden. Je ziet ook vanzelf wanneer de klachten af gaan nemen. Minder traan ogen, meer energie. Dan kun je het nog even geven en terug afbouwen naar eventueel een onderhoudsdosis. De hoeveelheid van de tabletten hangt natuurlijk ook wel een beetje af van de grootte van de hond. Een kleine hond heeft beduidend meer tabletten nodig dan een grote. Het kan best zijn dat Rakker op 6 tabletten heeft ontgift hoor. Maar een hond blijft niet tot in de lengte van dagen aan het ontgiften, zeg maar.
Rakker stonk uit de vacht en uit de bek, daarom ben ik chlorella gaan geven. 't Is in elk geval wel een stuk minder. Maar waarom heeft een kleine hond beduidend meer tabletten nodig dan een grote? Dat snap ik niet :-[
Gebruikersavatar
Door Hitam
#799983
Begin met een halve eetlepel per dag en dan na een dag of drie naar een volle (afgestreken) eetlepel per dag.
Volgens mij kun je de chlorella erbij blijven geven maar of dat echt zinvol is weet ik niet. Ik zou niet met allebei tegelijk gaan ontgiften. Dat lijkt mij nogal heavy.
Je mag de Groene leem overal doorheen doen om het lekker te maken.
Door pallas
#800002
Hitam schreef: Begin met een halve eetlepel per dag en dan na een dag of drie naar een volle (afgestreken) eetlepel per dag.
Volgens mij kun je de chlorella erbij blijven geven maar of dat echt zinvol is weet ik niet. Ik zou niet met allebei tegelijk gaan ontgiften. Dat lijkt mij nogal heavy.
Je mag de Groene leem overal doorheen doen om het lekker te maken.
Prima! We gaan dan met een halve eetlepel beginnen. De chlorella laat ik dan in de kast staan.
Dankjewel :)
Door Lizzy
#800032
Dian schreef: Rakker stonk uit de vacht en uit de bek, daarom ben ik chlorella gaan geven. 't Is in elk geval wel een stuk minder. Maar waarom heeft een kleine hond beduidend meer tabletten nodig dan een grote? Dat snap ik niet :-[
Nee, een grote hond heeft beduidend meer tabletten nodig dan een kleine hond, sorry :-[. Je kunt Rakker gewoon een dagelijks dosis chlorella geven, zonder persee te ontgiften. Ik neem altijd chlorella. Mijn honden krijgen ook altijd chlorella. Maar een onderhoudsdosis is dus iets anders dan een kuurtje om te ontgiften.
Door pallas
#800052
Didot heeft vanavond voor het eerst leem gekregen. Alles netjes op gegeten. Ik heb het door het vleessap en de groentenmix geroerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door