Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ronja
#797127
Hallo allemaal

Heeft er iemand ervaring met runderstrot? Is het geschikt voor mijn beginnende BARF-ertje? (Hollandse herder 5 maanden) Er schijnt veel vlees aan te zitten.
Verder: is hart nou spiervlees of is het orgaan? 50/50 misschien?

Ronja
Door Minna
#797176
Runderstrot is vrij lastig weg te krijgen. Dat is een van de weinige dingen die hier niet binnen een vloek en een zucht op is!
Ik geef mijn kleine hond een stuk strot, die strot hak ik dan doormidden, en de halfjes weer doormidden. Een zo'n kwart is dan voor Pika en 3 kwart voor Papu.
Ik hak het dus doormidden in lengterichting. Zou je ook kunnen proberen, even zo in 4 stukken delen.
Ik vind hart ook een beetje 50-50 geval, het is een spier maar heeft bepaalde voedingswaardes waardoor het ook weer bij orgaan wordt geteld, heb ik begrepen hier op de bp.
Door Lizzy
#797607
Ronja schreef: Hallo allemaal

Heeft er iemand ervaring met runderstrot? Is het geschikt voor mijn beginnende BARF-ertje? (Hollandse herder 5 maanden) Er schijnt veel vlees aan te zitten.
Verder: is hart nou spiervlees of is het orgaan? 50/50 misschien?

Ronja
Het is kraakbeen met spiervlees. En de meeste hondjes vinden het een leuke kluif. Het is ook geschikt voor de beginnende barfhond hoor!
Door crutz
#797842
Minna schreef: Runderstrot is vrij lastig weg te krijgen. Dat is een van de weinige dingen die hier niet binnen een vloek en een zucht op is!
Ik geef mijn kleine hond een stuk strot, die strot hak ik dan doormidden, en de halfjes weer doormidden. Een zo'n kwart is dan voor Pika en 3 kwart voor Papu.
Ik hak het dus doormidden in lengterichting. Zou je ook kunnen proberen, even zo in 4 stukken delen.
Ik vind hart ook een beetje 50-50 geval, het is een spier maar heeft bepaalde voedingswaardes waardoor het ook weer bij orgaan wordt geteld, heb ik begrepen hier op de bp.
grappig dat jij dat vind,
gooi het hier in het nest al bij de puppen als die zo'n 6 wk oud zijn, zijn er idd wel lang mee bezig, maar is niet heel hard of zo....
reken het onder spiervlees met kraakbeen, zeker ook als ik naar de ontlasting kijk (hier altijd wat smeuïger op orgaan en niet op strot)
Door Minna
#797844
Nee is niet hard of zo, dat bedoelde ik ook niet, maardat ze er wel lang mee bezig zijn. Is taai of zo...
Voor Pika moet het dus stuk, omdat de strotten die ik meestal heb zijn loeizwaar (600-700 gram en dat kleine mormel eet maar 200 gram of zo!
Door Ronja
#798340
Mooi zo, dan kan ik dus de runderstrot gaan halen. Ik dacht wel dat het spiervlees was. Mijn vraag over orgaan of spier ging over hart. Wat is dat eigenlijk, of is het 50/50 orgaan hart?
Door tieneke
#798623
Ronja schreef: Mooi zo, dan kan ik dus de runderstrot gaan halen. Ik dacht wel dat het spiervlees was. Mijn vraag over orgaan of spier ging over hart. Wat is dat eigenlijk, of is het 50/50 orgaan hart?
Runderhart is en blijft hier 100% orgaan  ;)
Door Lizzy
#798718
Ronja schreef: Mooi zo, dan kan ik dus de runderstrot gaan halen. Ik dacht wel dat het spiervlees was. Mijn vraag over orgaan of spier ging over hart. Wat is dat eigenlijk, of is het 50/50 orgaan hart?
Oh sorry, niet goed gelezen. Hart is orgaanvlees.
Door *wendy*
#799265
Even een klein tipje, ondanks dat mijn honden er geen probleem (meer) mee hebben.............
Vaak zit aan 1 kant van de strot het tongbeentje nog. Hierin kan de hond zich verslikken. Misschien voor je eigen gevoel dit de eerste keer weghalen?

De jongste heeft een strot redelijk snel weg. De oudste is er wel een half uur meestal mee bezig.
Wel grappig want met een eend is de oudste zo klaar en is de jongste bijna een uur aan het meuten.
Door petra-amsterdam
#799426
pippy schreef: Even een klein tipje, ondanks dat mijn honden er geen probleem (meer) mee hebben.............
Vaak zit aan 1 kant van de strot het tongbeentje nog. Hierin kan de hond zich verslikken. Misschien voor je eigen gevoel dit de eerste keer weghalen?

Blij dat ik dit nog effe lees. ik heb net voor de allereerste keer runderstrot besteld voor mijn monsters die tot nog toe alleen qua botjes de ieniemini kippestrotjes kennen.
Ik begrijp nu dat ik met m,n vingers in die strot moet? Joepie :o
Door *wendy*
#799546
Als het goed is kun je er zo bij  ;)
Het valt ook gelijk op. Soms zijn ze er al uit, maar soms zitten ze er nog.
Het beentje sluit als het ware een stukje van de strot af.
Ik heb helaas geen foto voor je. Tis een beetje een platachtig ovaal ding.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#801707
Het botje heeft een beetje de vorm van een katapult (zonder touwtje :D). Het is wel hard, maar goed kauwbaar. De eerste keer heb ik het een paar keer ingeknipt zodat er geen bochtjes konden blijven steken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door