Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#799206
Ik heb twee kooikerpups van nu (bijna ) 17 weken. Ze wegen 5,5 en 6,5 kilo.
Ze krijgen 3 keer per dag eten. In totaal 300 gram per pup in de vorm van Bibi. Ze krijgen Bibimix, Bibi kip en Bibi lamrijst. Af en toe vuile pens of een kippennekje.
Ze vallen op hun voer aan of ze compleet uitgehongerd zijn. Ze zijn niet te mager. Volgens de DA eerder te dik.
O ja de pup van 5,5 kilo verbrandt meer energie doordat ze zeer slechtziend is.
Geef ik te weinig? Moet ik naar twee keer voeren? Moet ik half Bibi half Barf geven?
Roept u aub maar.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#799212
Jaaa, dat klopt.
Thuis speelt Romie als een tierelier met me. Maar op cursus. Ho maar. Alleen voor voer. Maar ze heeft wel veel aandacht voor me. ;)
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#799230
[quote="Lupa"]
ik dach ook dat ze aandacht voor mij hadden...totdat ik geen voer bij me had :-\
[/quote]

Het blijven "moeilijke" portretten, toch.
Roxy werkte ook alleen voor voer, maar door de beloning steeds langer uit stellen heb ik toch menig obediencewedstrijd goed tot zeer goed gelopen.
Door Minna
#799292
Als de pups eerder te dik dan te mager zijn zou ik zekers niet meer geven. Ook voor pups is overgewicht erg slecht.
En ik heb nog nooit een hond gezien die voor de baas werkt, ze werken toch gewoon altijd voor hunzelf. Ik train ook met voer, maar dan is het voer in een bak oid een eind verderop, richt de haond zijn aandacht naar het voer, verdient die niks.
Kijkt die naar mij, click en sprint naar het beloningsbakkie, en lekkers geven. Ik leer ze dus vanaf het eerste begin dat ik de toegang ben tot het voedsel.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#799320
[quote="Minna"]
Als de pups eerder te dik dan te mager zijn zou ik zekers niet meer geven. Ook voor pups is overgewicht erg slecht.
En ik heb nog nooit een hond gezien die voor de baas werkt, ze werken toch gewoon altijd voor hunzelf. Ik train ook met voer, maar dan is het voer in een bak oid een eind verderop, richt de haond zijn aandacht naar het voer, verdient die niks.
Kijkt die naar mij, click en sprint naar het beloningsbakkie, en lekkers geven. Ik leer ze dus vanaf het eerste begin dat ik de toegang ben tot het voedsel.
[/quote]

Ik heb een heel aardige baas, maar als ik aan het eind van de maand geen loon kreeg bleef ik ook niet. Alleen vanwege zijn mooie bruine ogen of..... ;)
Door Minna
#799366
Nee daar heb je gelijk in. Pinkki loves de BAL  :D en ja soms is het ook een deur open doen etc, dat zijn meer de opvoedingssituaties zeg maar.
Door Cathy
#799379
[quote="Minna"]
Als de pups eerder te dik dan te mager zijn zou ik zekers niet meer geven. Ook voor pups is overgewicht erg slecht.
En ik heb nog nooit een hond gezien die voor de baas werkt, ze werken toch gewoon altijd voor hunzelf. Ik train ook met voer, maar dan is het voer in een bak oid een eind verderop, richt de haond zijn aandacht naar het voer, verdient die niks.
Kijkt die naar mij, click en sprint naar het beloningsbakkie, en lekkers geven. Ik leer ze dus vanaf het eerste begin dat ik de toegang ben tot het voedsel.
[/quote]

Leuk manier van trainen Minna  :)
Door Minna
#799400
Nou er waren altijd twee momenten in de training dat het wat minder ging, 1. toen de voer niet meer in de hand zat en 2. toen ik de handhulp ging afbouwen.
Nu is dus het eerste wat ze leren een handtarget, kan ik ze dus wel met een hand lokken naar een bepaalde positie maar hoef ik geen koekjes in de hand te hebben (behalve bvb met Hope als er een fietser passeert, dan heeft ze het nog even nodig) en het maakt niet uit al ligt er plakjes worst op de grond de honden blijven meestal wel opletten. Omdat de voer niet meer in de hand zit hebben de honden ook meer aandacht voor de gesproken commando's en kan ik veel sneller de handhulp afbouwen. Bvb met Hope was de "af" binnen 10 minuten nog maar een minimale handbeweging van 3 cm of zo, en kon ik gewoon rechtop staan. Nu moet ik natuurlijk erbij vertellen dat Hope heeeel slim is... ;D
Door Cathy
#799401
[quote="Minna"]
Nou er waren altijd twee momenten in de training dat het wat minder ging, 1. toen de voer niet meer in de hand zat en 2. toen ik de handhulp ging afbouwen.
Nu is dus het eerste wat ze leren een handtarget, kan ik ze dus wel met een hand lokken naar een bepaalde positie maar hoef ik geen koekjes in de hand te hebben (behalve bvb met Hope als er een fietser passeert, dan heeft ze het nog even nodig) en het maakt niet uit al ligt er plakjes worst op de grond de honden blijven meestal wel opletten. Omdat de voer niet meer in de hand zit hebben de honden ook meer aandacht voor de gesproken commando's en kan ik veel sneller de handhulp afbouwen. Bvb met Hope was de "af" binnen 10 minuten nog maar een minimale handbeweging van 3 cm of zo, en kon ik gewoon rechtop staan. Nu moet ik natuurlijk erbij vertellen dat Hope heeeel slim is... ;D
[/quote]

Waar heb je het voer staan als je aan het trainen bent ?
Door Danny
#799406
Leuk die clicker training...moet ik me toch eens in verdiepen....

Cathy op Minna haar foto site staat een leuk filmpje van haar clicker training.
Door Cathy
#799413
[quote="Danny"]
Leuk die clicker training...moet ik me toch eens in verdiepen....

Cathy op Minna haar foto site staat een leuk filmpje van haar clicker training.
[/quote]

Zie alleen maar foto's op Mijnalbum staan , en daar kan geen filmpje op , maar misscien zie ik iets over het hoofd.
Door Minna
#799434
Op de film staat het doosje beloning dus gewoon op de keuekntafel. Buiten op de tuintafel of ik hang het in een soort tasje in de boom of zo. Maakt dus niet uit. Ik leer ze dus ook een commando "nee" zodat ze niet denken van "he kijk, daar ligt een doosje snoep, laat maar eens gaan graaien".
Dus kan het ook bvb op de grond zetten maar dan moet ik elke keer bukken en mijn rug vindt dat niet zo fijn... :-\
Door Cathy
#799437
[quote="Minna"]
Op de film staat het doosje beloning dus gewoon op de keuekntafel. Buiten op de tuintafel of ik hang het in een soort tasje in de boom of zo. Maakt dus niet uit. Ik leer ze dus ook een commando "nee" zodat ze niet denken van "he kijk, daar ligt een doosje snoep, laat maar eens gaan graaien".
Dus kan het ook bvb op de grond zetten maar dan moet ik elke keer bukken en mijn rug vindt dat niet zo fijn... :-\
[/quote]

Thanks  voor de uitleg  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door