Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nicenmax
#798892
hoi allemaal,

ik ben nu pas voorzichtig begonnen met barfen en ik moet zeggen het is voor mij en max een hele ervaring.

Allereerst kreeg hij kippennekken. Ik gaf hem eerst 1 zo maar hij wist niet wat hij er mee aanmoest. een beetje likken maar verder niet en hij liet het liggen. ik heb het nekje nog vast gehouden maar verder dan likken kwam hij niet. Dus daar ging ik; een hamer gepakt en de hele zooi plat geslagen en in zijn bak gedaan! Ook dat was nog erg vreemd na eerst 3 keer te hebben gekeken en weggegaan heb ik hem een platgeslagen nekje gevoerd.. en ja hoor.. dat ging erin. toen toch maar de rest bekijken maar ondertussen moet je het vrouwtje dan wel erg raar aankijken... :o want na al die rodi moet ik ineens kauwen.... gelukkig deed hij dat wel.het was niet hap slik weg. Maar als het dan eenmaal op is moet je dat nog wel even minstens 6 keer controleren of het echt allemaal weg is en het vrouwtje niet nog zoiets in de bak heeft gedaan! ;)

Ach ja en toen kreeg hij runderhart. Wat moet je daar nu weer mee? Dus zelfde laken aan pak als later met de kippenlevertjes trouwens ook eerst het en beetje klein snijden en 1 voor 1 voeren en dan lust max het wel... :P

Alleen als hij groentemix krijgt dan eet hij het vlees eruit en de rest laat hij liggen.. Hebben jullie een tip kan ik het msschien met pens ofzo mengen??? kan hij dat er minder goed uitvissen?

Daarnaast heb ik nog een vraagje ik heb al het vlees op versvoeding.nl  bestelt en ben er op het moment erg tevreden over al heb ik natuurlijk geen ervaring...Maar 1 probleem het wordt allemaal in porties bevroren gebracht en soms heb ik maar 200 gr van iets nodig wat verpakt is in 500 gr en de rest heb ik dan pas dagen later nodig... Dus dat kan ik niet meer bewaren..als het eenmaal ontdooit is  :( wellicht moet ik mijn menu aanpassen dat het wel gaat hoe lossen jullie dit op?

En nog een vraag mbt de nekken ik denk dat ik het de eerste keren nog wel ga plat slaan maar steeds iets minder? ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken?

Ik hoor 't graag.

groetjes Nicolette
Door Mevroi Kruim
#798906
Wat lief, zo'n voorzichtige hond  :-*
Maar gaat goed zo, toch?

Als je te grote porties hebt gewoon (deels) laten ontdooien en restant weer invriezen. Kan helemaal geen kwaad. Wel zo makkelijk is twee dagen achter elkaar hetzelfde voeren. Kan ook helemaal geen kwaad  ;)

Als hij zo netjes en voorzichtig eet hoef je de nekken helemaal niet plat te meppen. Gewoon kijken of hij ze nu ook zo wil eten.

Succes!
Door ~anna~
#798926
Wat leuk en ik denk dat je goed begonnen bent.
Ik koop alles zo veel mogelijk vers bij een islamitsiche slager en dan verpak het voor 2 dagen tegelijk en dan de vriezer in.
Door Boefke
#799093
Met de groentemix kun je experimenteren. Btje joghurt erdoor, of een eitje, of wat vlees gemixt, blikje vis kan ook, of pens idd. Op een gegeven moment kom je er vanzelf achter wat je hond allemaal wel en niet lekker vindt.
Door Yvonne K
#799107
Mijn honden eten ook slecht groeten.
Ik bewaar van 2 dagen het bloed dat van het vlees afkomt en dat doe ik door de groentenprut, beetje yoghurt erbij en dan eten ze het op.
Veel plezier met het barfen!!
Door Ronja
#799280
Ja, heel herkenbaar. Mijn hondje is begonnen met een eendagskuiken dat ik opensneed en vervolgens een kippenvleugeltje. Daar deed ze de eerste keer een kwartier over. Bij de tweede keer kippenvleugeltjes was het in 5 minuten al weg. Nu ga ik verder met nekjes en als de runderstrot en het stuk pens komt daarmee. Waar ze geen enkele moeite mee had waren de sardienenkoppen. Lekker!! Hap, slik, weg!
Ikzelf vind het wel heel spannend moet ik zegen. Ik zit erbij te kijken, klaar om in te grijpen. Ik denk dat ze daardoor ook wel vaak opkijkt. Anders zit ik nooit naast haar etensbak.
De poezen barfen ook (ze vangen zelf minstens drie miuizen per dag die ze opeten) en zien er geweldig uit.  Zagen er vroeger in de winter alstijd slechter uit. Gaan we nu wat aan doen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door