Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ordell
#79799
Ik laat deze week Gino enten omdat hij dan 12 weken wordt. De enting met 9 weken heb ik niet gedaan omdat ik dat nooit doe. Maar nou zei de DA dat in de enting van 12 weken geen Weil zit en het verstandig zou zijn om met 16 weken de Weil te geven. Nou was ik dat niet van plan maar is dit ook zo??

gr.Ordell
Door lekker kort
#79802
Hoi Ordell,

Met de drie maanden worden ze ingeent met de complete cocktail enting (even uit mij hoofd de code da2ppl) en daar zit ziekte van weil bij, wel adviseren ze om met 16 weken nog een keer Parvo en Weil te doen maar dat heb ik ook nooit gedaan met mijn eigen pups.

Groeten Fritz.
Door oebaya
#79805
Hoi Ordell,
Heb het even nagekeken, maar als er met Nobivac wordt geënt, dan zit er geen Weil in de cocktail.
gr.
Nicolette
Door Ordell
#79808
Dan probeer ik de enting te krijgen waar Weil al inzit, dan ben ik meteen van het gezeur af.... ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#79818
Ik zou dan gaan voor de weil apart Ordell,het mooiste zou zijn als je alles los kon geven. Dus ik zou gewoon deze enting doen en met 16 weken de weil enting.
Door Ordell
#79819
Heb vaker gehoord dat "los" enten "beter" is. Ik zal kijken hoe de enting in elkaar zit want misschien bedoelt ie wel dat hij de enting Weil bij zowel 12 als 16 weken wil geven en dat doen we dus niet... ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#79821
Ordell schreef: Heb vaker gehoord dat "los" enten "beter" is. Ik zal kijken hoe de enting in elkaar zit want misschien bedoelt ie wel dat hij de enting Weil bij zowel 12 als 16 weken wil geven en dat doen we dus niet... ;)
Nee dat zou ik ook niet doen,maar ik denk niet dat hij dat bedoeld........toch :-\ vragen ...vragen ...vragen ;D
Door Ordell
#79823
Ik ga gewoon vrijdag en dan ga ik het vragen......maar hij zei volgens mij dat Weil niet in de 12-weken enting zat..... ;) ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#79825
Ordell schreef: Ik ga gewoon vrijdag en dan ga ik het vragen......maar hij zei volgens mij dat Weil niet in de 12-weken enting zat..... ;) ;D
ja dan zal hij dus nobivac enten,ik zit erover te denken om mijn da ook te vragen voor mijn eerstvolgende nest nobivac te enten zonder weil,dan kunnen ze de weil ook met 16 weken geven.
Door Ordell
#79827
Ok, in ieder geval bedankt... ;)
Door Lizzy
#79836
Hoi Ordell, het zou prachtig zijn als Weil er niet bij zit! Dit is werkelijk een sh*t enting.... In tegenstelling tot andere ziektes in Weil een bacterie (de andere zijn virussen) en zeker Weil geeft helaas veel bijwerkingen, zeker in combinatie met Parvo en Hondenziekte. Als ik jou was zou ik Weil niet combineren met deze prik en het desnoods later geven!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#79951
Weill zit wel bij de cocktailenting. Het wordt gebruikt als oplosmiddel om de rest in op te lossen. Theoretisch gezien is het mogelijk om de cocktail zonder de weill te geven door een ander oplosmiddel te gebruiken maar ik ken geen enkele dierenarts die dat op eigen initiatief doet.
Door Ordell
#79954
Dan ga ik het helemaal scherp in de gaten houden... >:(

Bedankt in ieder geval... ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#79963
Ordell schreef: Dan ga ik het helemaal scherp in de gaten houden... >:(

Bedankt in ieder geval... ;)
dat zou ik ook ff doen :(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door