Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door miepie
#765306
Ik kwam vandaag in de dierenwinkel waar eens in de zoveel tijd kom en hier
was toevallig een vertegenwoordiger van Prins petfood aanwezig en aangezien ze van de winkel weet dat ik Carnibest en barf geef raakte ik
in discussie met deze man.
Hij beweerde dat de mensen die barfen hun honden tekort doen want ze
krijgen geen complete maaltijd.
Het was echt woord tegen woord .
Ik heb gewoon een andere mening ik vindt dat ieder voor zich moet weten
wat hij zijn hond geeft alleen mijn hond krijgt geen brok meer.
Achteraf moet ik gewoon lachen om deze vertegenwoordiger want hij moet ook zijn producht aan de man brengen maar dit is niet aan mijn besteed.
Ik blijf voeren zoals ik nu doe op mijn gevoel wel de juiste verhoudingen
maar op gevoel.

Zijn er mensen die dit merk geven en wat zijn jullie ervaringen hiermee,
ik bedoel dan wel de complete diepvries maaltijd en niet de brokken want
die hebben ze ook van dit merk.

groeten simone :dog:
Door Truus2
#765327
ik heb het jaren na volle tevredenheid gegeven
tot Prins reclame ging maken op tv en ze om de kosten te drukken goedkopere grondstoffen aan de brokken gingen toevoegen .
toen was het over en zag ik mijn honden achteruit gaan .
ik ben toen over gegaan op biofood brokken .
maar ja dat is ook niet je van het he .
het blijven granen met toegevoegde vitaminen en vetten.
#766075
[quote="lightning"]
ik ken het niet echt. energique ken ik wel en dat is goed voer. als het een beetje het zelfde zou zijn kan het geen kwaad volgens mij ;)
[/quote]

Ik ken het niet, het enigste wat ik weet is dat het erg duur is, en het is stukken minder grof dan de carnibest die ik voer. :) Maar het zal  ongetwijfeld goed voer zijn.
Door Lil
#767674
Heb vroeger de brok van Prins gevoerd totdat het megaduur werd, ik gaf toen in de weekenden of als extra's ook de kvv. Toen merkte ik dat het op de kvv veel beter ging als op alle brok die ik uit had geprobeerd en toen kwam ik op barfplaats haha. Verder dus geen problemen met de kvv, de katten krijgen het wel eens vaker (de katten variant dan) als iemand anders ze moet voeren omdat ik er niet ben en dat gaat altijd prima.
Door amiwoods
#797856
[quote="Red_Hunter"]
Ja het is hetzelfde als energique, het komt uit dezelfde fabriek.

Prins is wel duurder, dus kan je beter energique kopen lijkt me.

Groetjes Trudie
[/quote]


dat het uit dezelfde fabriek komt wil nog niet zeggen dat het product hetzelfde is.
ik heb op een snackfabriek gewerkt waar ze voor zo'n beetje alle merken frikandellen produceerden van habek tot C-1000 en ook halal frikandelen, en die waren niet allemaal hetzelfde van samenstelling. wel van vorm ;)
Door Lizzy
#797883
[quote="amiwoods"]

dat het uit dezelfde fabriek komt wil nog niet zeggen dat het product hetzelfde is.
ik heb op een snackfabriek gewerkt waar ze voor zo'n beetje alle merken frikandellen produceerden van habek tot C-1000 en ook halal frikandelen, en die waren niet allemaal hetzelfde van samenstelling. wel van vorm ;)
[/quote]

Zoek de verschillen (de analyse van Prins en Energique):

Prins:
61,5% Vleesvocht
14,8% Ruw eiwit
14% Ruw vet
2,95% Ruw as
0,7% Ruw celstof
0,66% Calcium
0,48% Fosfor
6,05% Koolhydr

Ingredienten: kip, rundvlees, granen, groenten, vetten, oliën.

Energique::
ruw eiwit 14,8 %
ruw vet 14,1 %
ruw as 2,95 %
ruwe celstof 0,70%
vocht 61,5 %
calcium 0,66%
fosfor 0,48 %


Ingredienten: kip, rundvlees, vetten, granen, groente, oliën.

Denk wel dat je gevoegelijk aan kunt nemen dat dit 1 en dezelfde voeding is (koolhydraten staat er bij Energique niet bij maar kun je natuurlijk zelf uitrekenen. En verbazingwekkend genoeg komt het percentage koolhydraat inderdaad op 6,05% ;D).
Door Lil
#798951
Na veel aandringen zei de verkoper ook dat het uit dezelfde fabriek kwam, maar Prins was wel beter (jaja hij is dealer van de Prins, niet van Enegergique, daarbij heeft hij op Prins een hoger winstpercentage).
Dus ik weet het wel bijna zeker dat het hetzelfde is, alleen is Energique hier niet te krijgen en Prins bijna overal.
Door Lizzy
#799040
[quote="Lil"]
Na veel aandringen zei de verkoper ook dat het uit dezelfde fabriek kwam, maar Prins was wel beter (jaja hij is dealer van de Prins, niet van Enegergique, daarbij heeft hij op Prins een hoger winstpercentage).
Dus ik weet het wel bijna zeker dat het hetzelfde is, alleen is Energique hier niet te krijgen en Prins bijna overal.
[/quote]

Proest :biggrin2:!
Door Vena
#803346
Mijn hond ging heel veel gras eten en zelfs poep toen ze prins kvv kreeg. En na vijf dagen at ze het ook helemaal niet meer, of het nou gekookt was of niet. Bandit kvv wat ze nu krijgt gaat er met veel plezier in. Zonder gras en poep eten. Het zal wel per hond verschillen, maar de mijne krijgt geen prins kvv meer.
Door Borke
#805258
Borke heeft korte tijd kvv van Prins gegeten, maar ik vond het er zo goor uitzien en de verpakkingen onhandig en de verkrijgbaarheid slecht.
BIBI zag er veel smakelijker uit en Borke vond dat nog lekkerder :)
#807054
ik heb even Prins KVV gebruikt omdat ik Storm uit de buidel wilde laten eten en er zeker van wilde zijn dat hij op die manier compleet voer binnen kreeg. Hij had energie over in ide dagen.
Ik vind het erg fijn gemalen en het ruikt erg penserig dus misschien is het rundvlees in de vorm van  pens?
Ook Storm ging in het gras happen om gras te eten in die dagen.
Ben toch erg blij dat ik volledig zelf samenstel. Hij geniet er inmiddels ook weer vollop van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door