Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door geer
#796002
Omdat Sophie een tijdje heel beroerd ging met haar maag (luchtzuigen, misselijk etc.), heb ik haar en Ted een hele poos op enkel kvv gehad...en een kuiken 'on the side'. Maar vooral KVV.

Ted krijgt werkelijk maar een frutselig beetje KVV...echt een heel sneu hoopje, je krijgt bijna medelijden met haar zo weinig is het. En toch...zie je ontzettend snel dat Ted een dikke bips krijgt. En een dikke taille. Eigenlijk wordt ze gewoon heel snel een vrij mollig Teckeltje, hoe weinig haar ook geef.

Nu gaat het alweer een hele poos goed met Soof haar maag en ben ik sinds maandag weer aan het barfen. En werkelijk waar; Ted krijgt qua hoeveelheid veel grotere stukken dan ze aan gewicht KVV krijgt; vooral omdat ik ook wil dat ze wat te kauwen en te knagen heeft en dat gaat niet echt met een kwart kippenvleugel. En wat denk je? Binnen vier dagen heeft ze haar lijn weer terug. Je ziet haar krimpen!

Ze krijgt meer dan voorheen en valt toch af.

Hebben jullie diezelfde ervaring? Waar zou dat aan kunnen liggen?
Door Saskia C.
#796055
Hier hetzelfde verhaal. Ze hebben, omdat we 3 weken op vakantie waren alleen KVV gehad van mijn ouders. En daar konden ze veel minder van eten om op gewicht te blijven. En nu barf ik weer en kunnen ze weer meer eten en toch krijgen ze dan weer een mooi lijntje. Heb ook geen idee hoe het komt, maar van barf kunnen ze hier veel meer eten dan van KVV.
Door Mevroi Kruim
#796268
Grappig is dat! Ik heb nooit kvv gevoerd dus geen idee of ze daar dikker van zouden worden dan van barf. Ze moeten wel veel harder werken aan de barf.
Wat ik wel merk is dat ik minder barf voer dan in het begin, terwijl de honden en katten niet meer of minder doen. Het lijkt alsof ze het beter zijn gaan verteren.
Door mabeline
#796270
Mabeline krijgt juist minder barf dan kvv, ze kreeg de afgelopen maand dezelfde hoeveelheid, maar dat was toch teveel

Chica doet het goed op hetzelfde als wat ze aan kvv kreeg

De katten zouden 120 gram krijgen, maar als ik het tussendoor voer, merk ik dat ze een stuk minder brok eten, dus denk dat die ook minder eten als van brok of kvv
Door Eef+Stippels
#796271
Toen ik begin van dit jaar van kvv/barf helemaal over ging op barf, merkte ik ook dat wandor en yindra iets slanker werden, ze kregen een (nog  ;)) betere vorm vond ik.
Door anneke62
#796856
Het is toch zo dat zij meer energie verbruiken bij het eten en verteren van barf dan KVV, of zit ik er dan helemaal naast???  :-\
Door roefus
#796875
Ik denk dat barf en barf twee verschillende zijn.
Heb zelf nooit echt kvv gevoerd, zat vrijwel direct op Barf.
En Roefus zowel als Lara eten onbeschaamd veel.
Jawel, we zijn actief, maar toch....


Ik denk dat datgene wat in 'barf' gestopt wordt de dienst uitmaakt.
Geef je vet kopvlees, vette pens, eend, geitenribben met vet...enzovoorts...dan zal dat zeker wat uitmaken.
Geef je daarentegen..kwartels, paardenvlees, hertenvlees....en snijd je het grootste gedeelte aan vet van de eend, het geitenvlees, de pens, het kopvlees AF..........
DANNN....voer je dus heel veel magerder.

Roefus lust geen vet, dus ik snijd het af.
Als hij het wél eet (in stukjes door wat anders heen), dan vind ik dat hij er slecht op reageert.
Kortom: zijn ontlasting wordt diarree.
Lara is consequenter (heeft ze natuurlijk niet zelf in de hand): ze kotst daarna.
Ik voer dus nauwelijks of geen 'vette barf'.
Ben waarschijnlijk duurder uit, want we kiezen voor 'mager vlees'.
En ik denk dat DAT het verschil maakt.
Voer je barf of barf?
Barf is verschillend.
En kunnen honden goed dat vette vlees aan, dan zullen ze ook wel eerder aankomen.
Door Saskia C.
#796950
[quote="roefus"]
Ik denk dat barf en barf twee verschillende zijn.
Heb zelf nooit echt kvv gevoerd, zat vrijwel direct op Barf.
En Roefus zowel als Lara eten onbeschaamd veel.
Jawel, we zijn actief, maar toch....


Ik denk dat datgene wat in 'barf' gestopt wordt de dienst uitmaakt.
Geef je vet kopvlees, vette pens, eend, geitenribben met vet...enzovoorts...dan zal dat zeker wat uitmaken.
Geef je daarentegen..kwartels, paardenvlees, hertenvlees....en snijd je het grootste gedeelte aan vet van de eend, het geitenvlees, de pens, het kopvlees AF..........
DANNN....voer je dus heel veel magerder.

Roefus lust geen vet, dus ik snijd het af.
Als hij het wél eet (in stukjes door wat anders heen), dan vind ik dat hij er slecht op reageert.
Kortom: zijn ontlasting wordt diarree.
Lara is consequenter (heeft ze natuurlijk niet zelf in de hand): ze kotst daarna.
Ik voer dus nauwelijks of geen 'vette barf'.
Ben waarschijnlijk duurder uit, want we kiezen voor 'mager vlees'.
En ik denk dat DAT het verschil maakt.
Voer je barf of barf?
Barf is verschillend.
En kunnen honden goed dat vette vlees aan, dan zullen ze ook wel eerder aankomen.

[/quote]

Ik geef inderdaad met barf alleen de magere soorten omdat ze het vette niet aan kunnen. Dus dat kan heel goed een reden zijn waarom ze bij mij meer nodig hebben van barf dan van KVV. Zo had ik er nog niet tegen aan gekeken  ;).
Door geer
#796992
[quote="roefus"]
Ik denk dat barf en barf twee verschillende zijn.
Heb zelf nooit echt kvv gevoerd, zat vrijwel direct op Barf.
En Roefus zowel als Lara eten onbeschaamd veel.
Jawel, we zijn actief, maar toch....


Ik denk dat datgene wat in 'barf' gestopt wordt de dienst uitmaakt.
Geef je vet kopvlees, vette pens, eend, geitenribben met vet...enzovoorts...dan zal dat zeker wat uitmaken.
Geef je daarentegen..kwartels, paardenvlees, hertenvlees....en snijd je het grootste gedeelte aan vet van de eend, het geitenvlees, de pens, het kopvlees AF..........
DANNN....voer je dus heel veel magerder.

Roefus lust geen vet, dus ik snijd het af.
Als hij het wél eet (in stukjes door wat anders heen), dan vind ik dat hij er slecht op reageert.
Kortom: zijn ontlasting wordt diarree.
Lara is consequenter (heeft ze natuurlijk niet zelf in de hand): ze kotst daarna.
Ik voer dus nauwelijks of geen 'vette barf'.
Ben waarschijnlijk duurder uit, want we kiezen voor 'mager vlees'.
En ik denk dat DAT het verschil maakt.
Voer je barf of barf?
Barf is verschillend.
En kunnen honden goed dat vette vlees aan, dan zullen ze ook wel eerder aankomen.

[/quote]

Ik denk dat je daar wel een punt hebt ja. Ik voer redelijk veel mager vlees en ook redelijk veel vleesbot. Hele stukken vet vlees krijgen ze hier niet vaak.  Kvv vind ik inderdaad erg vet, qua substantie.
Door Minna
#797008
Hier krijgen ze geen kvv (of het moet een noodgedwongen situatie zijn) maar voor Pinkki snij ik ook de vet er af van bvb geitenribben, en dat gaat dan bij Chic erbij. Als de rest eend krijgt, krijgt Pim kip. Ook van spiervlees probeer ik te kijken wat minst vet is. Toch bijft ze zo.  >:(. Vetzak.
Door ~anna~
#797201
Ik denk als het grote stukken zijn inplaats van gemalen dat het lichaam harder gaat werken om het te verteren.
Dus gaat de verbranding op een hoger pitje,bij gemalen voer hoeft dat niet dat is al licht verteerbaar.
Bij mensen helpt het ook niet minder eten om gewicht te verliezen,dan gaat juist de boel op een lager pitje.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op za 21 jul 2007, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door anneke62
#797285
[quote="balou&crystal"]
Ik denk als het grote stukken zijn inplaats van gemalen dat het lichaam harder gaat werken om het te verteren.
Dus gaat de verbranding op een hoger pitje,bij gemalen voer hoeft dat niet dat is al licht verteerbaar.
Bij mensen helpt het ook niet minder eten om gewicht te verliezen,dan gaat juist de boel op een lager pitje.


[/quote]

Dat was dus ook mijn idee!
Door ~anna~
#797302
Kvv daar is heel goed door mensen over nagedacht denk daarom dat het niet te vet kan zijn eerder te waterig met name bij de goedekope merken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door