Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#796603
Vanochtend zat Barney heel erg te smakken, had et idee dat hij misselijk was.
Uiteindelijk gaf hij over, maar geen opluchting, hij bleef misselijk.
Daarna nog 3 maal overgegeven en 3x diarree.
Wat nog schrikwekkender was, was dat hij sloom werd en gewoon bleef liggen en hij wilde niks drinken of eten.
Hij had geen koorts, maar hij ademde wel zwaarder.
Vlug naar de da gegaan, die hem onderzocht. Buik voelde soepel, dus hij verwachte geen obstakel. Hart en longen e.d. beluisterd en bloed geprikt. Ook daar was alles normaal. Maar inmiddels zat Barney tegen een shock aan.
Hij heeft vocht en medicijnen voor zijn buik gehad via een infuus.
Langzaam zag je Barney weer wat alerter worden. Ook zijn tandvlees werd weer zachtroze van kleur, dit zag erg donker.
Nu ben ik weer thuis met hem en hou hem goed in de gaten.
Hij heeft ook medicijnen (primperid) meegekregen en als er wat is kan ik de da bellen.
Al met al heeft hij me weer flink laten schrikken, maar hopelijk knapt hij nu snel op.

En wat het geweest is?
Het enige is dat hij misschien een platte witte paddestoel in het bos op heeft gister, maar verder weten we het echt niet.

Hij ligt lekker te slapen, maar is natuurlijk nog wel heel rustig.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op za 21 jul 2007, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#796621
Gatsie zeg, wat onwijs naar :o! Jaaa, dit is weer een 'goeie' hartkleppen-test. Ik hoop dat hij zich gauw weer beter gaat voelen... Enne, er zijn ontzettend giftige paddestoelen dus mij zou het niet helemaal verbazen!
Door roefus
#796836
Dat lijkt me inderdaad schrikken.
Ik heb zoiets ooit met Sjors gehad.
Hij lag gewoon op zolder, niets aan de hand.
En in no-time zo ziek en van de kaart, braken en diarree...alles tegelijk, hij bleef gewoon liggen..hup naar de da....en aan het infuus.
Nooit geweten wat het geweest is, een dag later was-ie nóg suf, maar wel een stuk beter.

Hoop dat het weer helemaal goed met Barney gaat  :-*
Laatst gewijzigd door roefus op vr 20 jul 2007, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#796843
Bernie schreef: Vanochtend zat Barney heel erg te smakken, had et idee dat hij misselijk was.
Uiteindelijk gaf hij over, maar geen opluchting, hij bleef misselijk.
Daarna nog 3 maal overgegeven en 3x diarree.
Wat nog schrikwekkender was, was dat hij sloom werd en gewoon bleef liggen en hij wilde niks drinken of eten.
Dat smakken kan ook 'n soort seizure geweest zijn....
De verschillende keren overgeven,niet eten niet drinken,is ook 'n teken van pancreatitis....  :'(
Dan moeten ze dus OOK aan de infuus, net als Tor 4 dagen heeft gehad....geen eten alleen maar infuus.
Ik hoop dat Barney inmiddels weer beter zal voelen,maar geef kleine beetjes eten tegelijk en ook kleine beetjes water.totdat je zeker weet dat er verders niks aan de hand is!!
#797096
Het gaat heel erg slecht met Barney. :'( :'(
Vanmorgen 6 uur begon hij erg te hijgen en verloor bloed van achteren. Begon ook stuiptrekkingen te krijgen.
Met spoed naar de da. Daar is hij weer gelijk aan het infuus gegaan.
Stuipen werd veel erger. Weer bloed onderzocht op mineralen, lever, nier, amoniac en suiker e.d.
Suiker bleek veel te laag, dus dat toegediend, het stuipen stopte toen gelukkig, maar hij bleef heel erg suf en reageerd nauwelijks.
Er zijn ook foto's e.d. gemaakt.
Zijn darm, lever en alvleesklier zijn vreselijk ontstoken, tot op nu verliest hij slijmerig bloed van achteren.
Waar dit door veroorzaakt wordt weten we niet.
De da vond het ziektebeeld ook op parvo lijken, getest en dat was negatief.
Nu ligt Barney te vechten voor zijn leven bij de da. Vanavond hebben we weer contact hoe en of nog verder.
We moeten er ernstig rekening mee houden dat hij het niet gaat redden.
Ik kan alleen nog maar janken en ben helemaal kapot. :'( :'( :'(
Steken jullie alsjeblieft ook een kaarsje voor hem op?
#797100
ohhhh verschrikkelijk........ik duim voor Barney en ik hoop dat ze gauw vinden wat het is want dan kunnen ze ook gericht gaan behandelen  :-* :-* :-* :-*

hij moet er gewoon doorkomen meis.....is nog veels te jong om ' het niet te halen'


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Femke op za 21 jul 2007, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door