Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#796222
Ik heb een probleem uit de categorie 'nog nooit van gehoord'. Het betreft een Grote Poedel pup van bijna 6 maanden. Als deze hond rauw vlees eet, draait ze helemaal door. Ze rent door het hele huis, over de rugleuning van de bank, bijt in alles en iedereen, enz. Niet te handhaven. Dat kan bijna een dag aanhouden. Een eetlepel rauw vlees is genoeg om dit gedrag te veroorzaken. Gekookt vlees veroorzaakt geen gedragsprobleem. Het is een gestresste pup die heel snel doordraait. Maar het gaat de laatste tijd heel goed, omdat de bazen het handiger aanpakken. De pup heeft tot nu toe Carnibest, Energique, rundvlees, lamshart en kip gehad. O, ja en brokken van een berucht merk. De hond krijgt nu gekookt vlees, maar geen bot. Het is absoluut niet volwaardig en gevaarlijk voor een pup in de groei.

Wie herkent dit probleem en vooral: wie weet hoe het is op te lossen. Wat kan de pup het beste eten als het toch gaar moet zijn?
Door ~Joke~
#796237
Wat raar, Spike was erg ADH en werd veel rustiger op rauw vlees.

Ze kunnen het beste beendemeel toevoegen, te bestellen bij SPAT. Het staat niet op hun site maar als je even belt heb je het al snel in huis. Verder kunnen ze natuurlijk wel rauwe gepureerde groente toevoegen.
Daarbij alles van granen en fabrieksvoer[bevatten granen en kleurstoffen] uit het menu laten.
Door Lizzy
#796238
Wat gek joh! Ik heb er inderdaad nog nooit van gehoord. En hoe je het moet oplossen...? Geen idee. Ik zou dat aan een echte pro-vers DA vragen. Ik heb wel een hele lijst gekookte recepten. Heb je daar misschien interesse in?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#796440
Ik heb het een keer eerder meegemaakt met een angstige hond die er angstiger van werd.
Ik zou uitproberen van welk vlees het is.
In principe zijn lam, kip en rundvlees enigszins verwarmend. Vis en eend zijn koelend. Misschien dat dat helpt?

Eventueel koelende kruiden en groenten gebruiken.
Door pallas
#796478
Hitam schreef: Ik heb het een keer eerder meegemaakt met een angstige hond die er angstiger van werd.
Ik zou uitproberen van welk vlees het is.
In principe zijn lam, kip en rundvlees enigszins verwarmend. Vis en eend zijn koelend. Misschien dat dat helpt?

Eventueel koelende kruiden en groenten gebruiken.

Das toevallig, Didot's elimatie dieet bestaat tot nu toe uit vis , eend en alle gevogelte behalve kip. Hij is qua karakter ook nogal een heethoofd...Lam em rund gaan iig niet goed.
Toeval? of niet?
Door Doedels
#796719
Bedankt voor al jullie tips. Ik wist echt niet wat ik er mee aanmoest. Ik heb zelf een ADHD poedel gehad die het nu op rauw uitstekend doet.
Ik ga het eens met eend proberen. Het beendermeel vind ik ook een goed idee. Enig idee hoeveel een pup daar ongeveer van mag hebben?
Mijn eigen pro vers DA is nu net vertrokken voor een maand vakantie, maar daar kan ik ook nog naar doorsturen als het niet wil lukken..
Door Doedels
#796721
Lizzy schreef: Wat gek joh! Ik heb er inderdaad nog nooit van gehoord. En hoe je het moet oplossen...? Geen idee. Ik zou dat aan een echte pro-vers DA vragen. Ik heb wel een hele lijst gekookte recepten. Heb je daar misschien interesse in?
Ja, heel graag Lizzy. Op dit moment krijgt die pup echt een waardeloos dieet.
Door ~Joke~
#796999
Doedels schreef: Bedankt voor al jullie tips. Ik wist echt niet wat ik er mee aanmoest. Ik heb zelf een ADHD poedel gehad die het nu op rauw uitstekend doet.
Ik ga het eens met eend proberen. Het beendermeel vind ik ook een goed idee. Enig idee hoeveel een pup daar ongeveer van mag hebben?
Mijn eigen pro vers DA is nu net vertrokken voor een maand vakantie, maar daar kan ik ook nog naar doorsturen als het niet wil lukken..
Het gaat per kg hond. De hoeveelheden staan op de bus.
Door ~anna~
#798313
pallas schreef:
Das toevallig, Didot's elimatie dieet bestaat tot nu toe uit vis , eend en alle gevogelte behalve kip. Hij is qua karakter ook nogal een heethoofd...Lam em rund gaan iig niet goed.
Toeval? of niet?
Kinderen/volwassenen kan je ook sturen met een bepaald dieet door bewust bepaalde dingen wel te geven en andere weer juist niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door