Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Donnatella
#796667
Hallo,

Heeft iemand ervaring met een alternatief voor Incurin voor inconsistentie?
Zoals Cranberry of Monardo Complex o.i.d.?
Mijn teckeltje heeft sinds kort last van een beetje inconsistentie, ze laat af en toe een beetje lopen.
Waarschijnlijk ontstaan door de sterilisatie van een jaar geleden ivm melkklierkanker (gelukkig goedaardig).
Maar ja, in incurin zit oestrogeen en dat was juist veroorzaker van de problemen.
Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.
Ik ben benieuwd, groetjes.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#796927
Volgens mij is Eva (Chooky) al eens in de weer geweest met isoflavonen uit soya en deed dat wel wat, hoewel het niet alles oploste.
Lizzy, weet jij dat nog?

Mexicaanse Yam, dat is een wortel, geen jam,  zou ook moeten helpen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#796991
Je zou ook Propalin kunnen proberen. Is wel een regulier middel, maar bevat geen oestrogenen. Bij mijn hond helpt het goed.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#797166
Sanyo schreef: Je zou ook Propalin kunnen proberen. Is wel een regulier middel, maar bevat geen oestrogenen. Bij mijn hond helpt het goed.
Incurin is nou inderdaad niet echt een middel van eerste keus, het wordt meestal pas voorgeschreven als propalin of enurace niet werken.
Door ~Joke~
#797313
Voor Kyra moest ik op advies van Utrecht twee maanden lang Incurin en Propalin gebruiken en daarna de Propalin afbouwen. Dat heb ik gedaan en ze is nu droog. Op de Propalin alleen kreeg ik haar niet droog en op de Incurin alleen ook niet.
Nu na 6 maanden Incurin probeer ik haar er vanaf te krijgen met behulp van homeopathie.
Ze is nu eerst voor de opbouw drie weken aan de dr Schussler celzouten [3 soorten] en daarna beginnen we met een homeopathisch middel. Waarschijnlijk Pulsetilla.
Ik hoop dat het lukt want ik vind het maar niets een verder gezonde hond voor de rest van haar leven aan de medicijnen
Door chrisje
#797370
Sanyo schreef: Je zou ook Propalin kunnen proberen. Is wel een regulier middel, maar bevat geen oestrogenen. Bij mijn hond helpt het goed.
Angie neemt al 12 jaar 1x per dag Propalin. Dit is het enige dat bij haar werkt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door