Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wil
#796439
hoi,

Missy heeft mogelijk kennelhoest. Ze heeft sinds gisterenmiddag een soort droge hoest
Eerst dacht ik dat er iets in haar keel zat maar omdat ik me ineens herinnerde dat iemand bij mij in de straat vorige week vertelde dat zijn hond (die elk jaar gevaccineerd wordt)kennelhoest had vermoed ik dat Missy het nu ook heeft.
Ze is niet ziek, eet gewoon maar kucht met tussenpozen. Neem ik nu een risico om niet naar de Da te gaan?
Ik heb haar tot vanmorgen iedere keer als ze kuchtte wat water met honing laten drinken en heb nu hoestdrank voor kinderen gekocht.
Ik ben niet te beroerd om naar de Da te gaan maar die stopt er meteen weer een AB spuit in of anders weer een kuurtje,
En omdat ze ca 6 wkn geleden  ook al zo'n kuur gehad heeft omdat ze toen ze weer heel veel last had van de uitslag op en om haar vulva, kan ik me niet voorstellen dat dat nou echt gezond is.
Of zie ik het  verkeerd en kan ik beter wel gaan

Missy is niet gevaccineerd

Wil
Door Red_Hunter
#796519
Mijn hond heeft ook net kennelhoest gehad, zij had er zo'n last van dat ik wel een kuurtje ben gaan halen, maar zij stikte bijna in haar slijm.
Ik heb het opgedaan op ringtraining in Rotterdam, dus misschien breidt het zich al uit.
Als het bij hoesten blijft, is een hoestdrankje meestal voldoende.
Het beste is een hoestdrank met thijm erin is mij verteld.


Mijn hond was ook ingeent, maar daar stop ik nu mee, want zolang ik al honden heb, heb ik nog nooit kennelhoest gehad en ook nog nooit ingeent.
Ik had later pas door dat mijn hond nu ineens wel ingeent werd, terwijl dat vroeger niet automatisch ging.  Raar dat ik nu net wel kennelhoest krijg.
Mijn andere hond heeft het trouwens gelukkig niet overgenomen.

Sterkte met je hondje en hou ze even weg bij andere honden.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#796590
Wil schreef: hoi,

Missy heeft mogelijk kennelhoest. Ze heeft sinds gisterenmiddag een soort droge hoest
Eerst dacht ik dat er iets in haar keel zat maar omdat ik me ineens herinnerde dat iemand bij mij in de straat vorige week vertelde dat zijn hond (die elk jaar gevaccineerd wordt)kennelhoest had vermoed ik dat Missy het nu ook heeft.
Ze is niet ziek, eet gewoon maar kucht met tussenpozen. Neem ik nu een risico om niet naar de Da te gaan?
Ik heb haar tot vanmorgen iedere keer als ze kuchtte wat water met honing laten drinken en heb nu hoestdrank voor kinderen gekocht.
Ik ben niet te beroerd om naar de Da te gaan maar die stopt er meteen weer een AB spuit in of anders weer een kuurtje,
En omdat ze ca 6 wkn geleden  ook al zo'n kuur gehad heeft omdat ze toen ze weer heel veel last had van de uitslag op en om haar vulva, kan ik me niet voorstellen dat dat nou echt gezond is.
Of zie ik het  verkeerd en kan ik beter wel gaan

Missy is niet gevaccineerd

Wil
Als ze der eigen achterstevoren leeghoest dan kun je beter even naar de da gaan. Zolang ze nog wat aan het kuchelen zijn ga ik nooit naar een dierenarts. Hier krijgen ze dan Echinecea force extra van Bloem en Natterman hoestsiroop. De Natterman heb ik met codeïne erin, dat remt de hoestprikkel nog extra. Qua eten pas ik verder niet veel aan, hooguit krijgen ze voor het slapen geen een llik yoghurt met flink honing erin. Meestal is het dan wel vrij snel weer over.
Je moet dan wel vrij snel verbetering zien en zeker geen verslechtering, want anders zou ik wel naar de da gaan. En ja, dan krijg je een ab-kuur, maar als voorgaande niet meer adequat werkt dan is de infectie te ver heen en moet je om ergo te voorkomen wat drastischer maatregelen nemen.
Door Mevroi Kruim
#796620
Hier hebben ze kennelhoest gehad, een paar dagen een beetje kuchen, een dag echt flink kuchen. Ik ben er niet mee naar de da geweest maar heb ze Echinaceae en tijmsiroop gegeven. Ze waren na een paar dagen weer beter.
Door Wil
#796737
Bedankt voor jullie reacties
Ik was toch een beetje bang dat ik misschien een verkeerde beslissing nam, zeker met het weekend voor de deur
Ik heb ook Natterman met codeine zag ik toen ik het vanmiddag wilde geven (stond op de verkeerde plaats bij kruidvat) zit ook iets van thijm in volgens de ingr. lijst
Ik heb het vandaag 2 x gegeven en het is al duidelijk minder. Ze kucht eigenlijk alleen nog als ze aan de riem loopt.
Echinacea forte heb ik ook in huis (vogel) dus dat ga ik haar ook maar geven. 

Wil
Door Wil
#797739
Hoi,

Nou ik ben blij dat ik niet meteen naar de Da ben gerend. Missy is weer helemaal in orde. Ze kucht niet meer, zelfs niet een klein beetje.

Nu maar afwachten of Sally het ook niet krijgt ,Tot u toe is er nog niets aan de hand dus misschien rolt zij er door heen.

Wat betreft die echinaea, kan ik die blijven geven? en hoe lang?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#797875
Wil schreef: Hoi,

Nou ik ben blij dat ik niet meteen naar de Da ben gerend. Missy is weer helemaal in orde. Ze kucht niet meer, zelfs niet een klein beetje.

Nu maar afwachten of Sally het ook niet krijgt ,Tot u toe is er nog niets aan de hand dus misschien rolt zij er door heen.

Wat betreft die echinaea, kan ik die blijven geven? en hoe lang?
Mooi dat ze zo vlot is opgeknapt!

Ik zou zeker todat het helemaal weg is de echinecea blijven geven. Door over de keel te wrijven wek je de hoest op, dat kan een controle zijn of het helemaal weg is of niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door