Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#796124
pfffft.... je bent ruim 13 jaar en denkt "gut wat leuk daar staat een raam open en stuitert zo naar beneden.....  :o >:(

Ik heb het niet gezien, ik zat achter de pc en dacht vanuit een ooghoek wel iets voorbij het raam te zien komen maar dat kon ook wel een vogel zijn dus ik deed er niets op uit. Totdat Moby luid mekkerend en krabbend aan de achterdeur staat  :o :o :o

Jeetje wat schrikken.... mijn enige overgebleven bejaarde mannetje valt uit een raam!

Hij heeft nu zijn bekkie wat dik en een beetje geschaafd en het lijkt wat blauw te worden. Hij heeft wel weer wat gegeten en hij is nu heel stijfjes.... (hij heeft sowieso zijn heupen niet in orde) ik kijk maar even hoe het morgen is anders mag dit kereltje mee naar de DA......
Door tieneke
#796193
Ohw dat is schrikken  :o
Hou hem maar goed in de gaten met zijn dikke bekkie en bij twijfel naar de da,een kat heeft 9 levens zeggen ze maar of daar ook uit een raam vallen bijzit  :-\
Door Decibels
#796194
Ivonne schreef: pfffft.... je bent ruim 13 jaar en denkt "gut wat leuk daar staat een raam open en stuitert zo naar beneden.....  :o >:(

Ik heb het niet gezien, ik zat achter de pc en dacht vanuit een ooghoek wel iets voorbij het raam te zien komen maar dat kon ook wel een vogel zijn dus ik deed er niets op uit. Totdat Moby luid mekkerend en krabbend aan de achterdeur staat  :o :o :o

Jeetje wat schrikken.... mijn enige overgebleven bejaarde mannetje valt uit een raam!

Hij heeft nu zijn bekkie wat dik en een beetje geschaafd en het lijkt wat blauw te worden. Hij heeft wel weer wat gegeten en hij is nu heel stijfjes.... (hij heeft sowieso zijn heupen niet in orde) ik kijk maar even hoe het morgen is anders mag dit kereltje mee naar de DA......

och jee... arme ziel. Heb je wel even in zijn bekkie gegkeken?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#796199
in zijn bek kijken laat hij nu niet toe (is hij sowieso al moeilijk mee maar nu helemaal).

Hij vind het niet fijn als ik hem iets achter op zijn rug druk maar het lijkt mee te vallen. Moby heeft al slechte heupen (driekwart van de koppen zitten niet meer in de kommen) dus als je dan zo''n smak maakt met je oude lijf zal dat vast niet echt fijn zijn. Hij loopt wel maar staat ietwat wankel van achteren. Hij klimt wel zelf op de bank dus dat is positief.

Ik beoordeel hem morgenochtend wel weer opnieuw anders word het inderdaad een ritje naar de DA.

Maar jeetje wat een schrik zeg.... het zit écht in een klein hoekje! Hij is nu ruim 13 en heeft nog nooit zoiets gedaan, zelfs nog nooit voor een open raam gezeten.... (de ramen staan hier uiteraard wel open maar hij taalde er nooit naar...) echt een foute inschatting gemaakt lijkt wel.
Door Mieuw
#796216
Als hij het nog nooit eerder gedaan heeft (zelfs nieteens voor het raam zitten) ben ik in staat in dit in te delen in de afdeling "acties van dementerende katten". Is hij qua koppie verder nog wel goed bij de tijd?

Hou hem inderdaad maar goed in de gaten, want het is echt een fabeltje dat katten altijd op hun pootjes terecht komen. Soms kunnen ze echt de klap niet opvangen met hun pootjes, en 'schieten' ze dus door. Ik heb al veel verhalen gehoord dat katten op die manier hun heupen of rug (of een ander lichaamsdeel) gebroken hebben.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoeveel meter (plus/minus) is hij gevallen?

Beterschap met hem  :-* En hou ons wel op de hoogte hè?!  :-\
Door YaYa
#796239
Is dat effe schrikken zeg. Zo oud en dan uit het raam vallen. Het zal inderdaad wel een actie van dementie zijn.
Ik zou toch proberen in zijn bekkie te kijken om te kijken of zijn gehemelte nog heel is. Dat is toch wel belangrijk. Dat hij nu stijf en wankel is, is logisch.
Hopelijk valt het allemaal mee.
Door Mevroi Kruim
#796250
Ach jee, wat een schrik! Jeetje, arme Moby!
Hij is nog wel jong om al aan het dementeren te zijn, misschien een verkeerde inschatting? Overkomt mijn katten ook wel eens, ze letten niet op of denken dat het wel kan en dan kan het niet.
Katten kunnen idd hun poten of kaken breken bij een val, ze komen wel op die pootjes terecht maar als de klap hard is breken ze die en slaan idd door met hun kin op de grond. Onze ouwe kat is vroeger thuis een keer van 3 hoog van het balkon gevallen (niet dement, verkeerd ingeschat) en had allebei de achterpoten gebroken. Voor de rest was ze gaaf, alleen waarschijnlijk een fikse hersenschudding.

Beterschap voor Moby!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#796262
Voor de zekerheid toch even naar de DA geweest.

Er is "niets" aan de hand gelukkig. Moby is nu gewoon stijf van de klap en wat timide van de schrik. Zijn snoetje is ook beurs en geschaafd maar verder helemaal niets gebroken of andere toestanden.

Ik vermoed dat hij de boel verkeerd ingeschat heeft en op het vensterbank dat glad is en schuin afloopt heeft willen zitten of staan en dat ging niet.

Hij is vlak langs mijn houten tuinset gesuisd  :o dus hij heeft alle geluk bij zich gehad.
Door Mieuw
#796307
Nou, ik ben blij om te horen dat het slechts de schrik is, waar hij nu last van heeft. Hopelijk leert hij er van, en let de volgende keer ietsje beter op.
Dikke knuffel voor Moby  :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#796413
katten zijn echt wel bijzonder..... hij is gewoon van één hoog naar beneden gekukeld en heeft niets meer dan een geschaafd snoetje en wat stijfheid n zijn lijf. Is maar goed dat ze meerdere levens hebben... ;D

alle knuffels worden straks doorgegeven  :-*
Door Femke
#796511
eventueel zou je wat arnica of traumeel kunnen geven. Tabletje pletten en door een beetje vis of blikvoer doen ofzo?

Sterkte ermee, geef hem een dikke knuffel  :-* :-* :-* :-*
Door brutus 05
#799469
Soms sta je er versteld van hoeveel katten kunnen hebben, mijn kat zag ik een keer op de vensterbank lopen voorbij het raam (alleen woonden we toen drie hoog!!) Gelukkig met wat lekkers overgehaald om binnen te komen (pffff) Ze laten je soms behoorlijk schrikken.
Gelukkig mankeert Moby niets bijzonders!!! ;) :o ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door