Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door joost
#796187
Heb momenteel een nest puppen van ruim 4 en een halve week oud. Krijgen nu twee weken geitenmelk bijgevoerd. Doe er nu brinta door en wat tartaar, maar de puppen eten momenteel slecht. is het te vroeg om al tartaar en vaster voer te geven? of hoe krijg ik ze beter aan het eten?
Hoe vaak moet ik de moeder hond nog erbij laten om te laten drinken bij de moeder?
Wat is vanaf nu het beste om de jonge honden te voeren?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#796214
joost schreef: Heb momenteel een nest puppen van ruim 4 en een halve week oud. Krijgen nu twee weken geitenmelk bijgevoerd. Doe er nu brinta door en wat tartaar, maar de puppen eten momenteel slecht. is het te vroeg om al tartaar en vaster voer te geven? of hoe krijg ik ze beter aan het eten?
Hoe vaak moet ik de moeder hond nog erbij laten om te laten drinken bij de moeder?
Wat is vanaf nu het beste om de jonge honden te voeren?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hoi Joost,

Je mag de pups vanaf 4 weken vast voer geven. De brinta mag weg, dat zijn granen, daar heeft een pup niet zoveel aan. Aan alleen geitenmelk trouwens ook niet.
Als de moeder nog melk heeft (wat wel gebruikelijk is) dan mag ze in principe zo vaak als ze zelf wil bij de pups gaan aftanken.
De pups mogen nu dus al vast voer. Tartaartje om mee te beginnen is prima, maar er moet onderhand wel meer bij in de vorm van gemalen bot, spiervlees, orgaanvlees enz.
Bij ons ziet zo'n schoteltje er dan zo uit:

Afbeelding

En dat is binnen 2 minuten op.

Als je niet thuis bent in het zelf samenstellen dan is het op dit moment wellicht het handigst om een kompleet vers voer te geven. Grote kans als je dat in de bak gooit en dan de melk achterwege laat dat ze wel goed eten.
Zijn ze ondertussen wel al ontwormd, want eigenlijk zou tartaar er toch ook goed in moeten gaan.
Door Decibels
#796215
joost schreef: Heb momenteel een nest puppen van ruim 4 en een halve week oud. Krijgen nu twee weken geitenmelk bijgevoerd. Doe er nu brinta door en wat tartaar, maar de puppen eten momenteel slecht. is het te vroeg om al tartaar en vaster voer te geven? of hoe krijg ik ze beter aan het eten?
Hoe vaak moet ik de moeder hond nog erbij laten om te laten drinken bij de moeder?
Wat is vanaf nu het beste om de jonge honden te voeren?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
is van zoveel dingen afhankelijk. Mijn laatste nestje bestond maar uit één pup en die ging voor het eerst mee-eten toen ze al zo'n 6 weken was....en gelijk op de KVV
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door