Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door vagebond
#789918
Hoi, ben nieuw hier, kun je ook gewoon de gegrilde kippenboutjes aan je hond geven? Ik heb wel al rauwe kippenvleugeltjes gegeven, 2 van de 5 teckels slikken die bijna zo door.
Door *Natasja*
#789920
Nee, gegrilde kippenboutjes mag je absoluut niet geven. Door het grillen worden de botjes knoerhard en gaan splinteren. Gewoon lekker rauw geven dus. ;)
Door Femke
#790092
ik vind óók rauwe kippenboutjes niet geschikt om 'zo door te slikken'
Het is wel de bedoeling dat je hond er goed op kauwt anders kon het wel eens gaan vastlopen ergens tussen de bek en de staart van je hond.
Door Fabiola
#795610
Hoi Femke,

ehm kauwen is inderdaad beter, maar're onze pup van net 7 weken oud, slikt kippennekken ook gewoon in. Ik moet zeggen tot opheden heeft ze hier geen last van. De botten komen echt niet door de maag heen, hier lossen ze in op, mits natuurlijk niet bewerkt in welke vorm dan ook (lees: bakken, koken, roken e.d.) Wij zien in de uitwerpselen als ze een kip/bot dag hebben gehad, alleen maar witte poep (kalk)

Voor het betere kauwwerk kun je ook groter gaan, bv: kipkarbonade, drumsticks......natuurlijk rauw!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#795653
[quote="Fabiola"]
Hoi Femke,

ehm kauwen is inderdaad beter, maar're onze pup van net 7 weken oud, slikt kippennekken ook gewoon in. Ik moet zeggen tot opheden heeft ze hier geen last van. De botten komen echt niet door de maag heen, hier lossen ze in op, mits natuurlijk niet bewerkt in welke vorm dan ook (lees: bakken, koken, roken e.d.) Wij zien in de uitwerpselen als ze een kip/bot dag hebben gehad, alleen maar witte poep (kalk)

Voor het betere kauwwerk kun je ook groter gaan, bv: kipkarbonade, drumsticks......natuurlijk rauw!
[/quote]

Een kipnek is anders. Zodra daar het vlees vanaf verteerd is dan valt een nek in kleine ronde werveltjes uit elkaar. Vandaar dat er met een kipnek weinig mis kan gaan. Een kipvleugel daarentegen is, als die kaal is nog een behoorlijk stuk bot om in z'n geheel in de maag van een klein hondje c.q. pup te verblijven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door