Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#794813
Vorige week zag ik terwijl JayJay aan het plassen was dat er toch weer wat rode druppels uitkwamen. Omdat ik toch al weer een paar keer 's morgens een plasje had gevonden heb ik besloten om toch de urine maar even te laten controleren. Deze was echter helemaal goed, geen sporen van een ontsteking, geen kristallen en ook niks mbt suiker. Toen ik hem vanmorgen uitliet zag ik toch weer rode druppeltjes. Maar tegelijkertijd bedacht ik me dat ik de plas van vorige week met een spuitje van de vloer heb opgezogen. Hoewel het helemaal niet klopt bij mijn beeld van Pepper zou het theoretisch dus mogelijk zijn dat ik de verkeerde plas heb gebracht en er daardoor niets gevonden is. Stom dat ik daar niet eens aan gedacht heb  :-[
Zou er nog een andere reden kunnen zijn waarom JayJay bloed in zijn plas heeft en toch geen blaasonsteking heeft? Bijv. omdat hij altijd tot de laatste druppel er alles probeert uit te persen?
Ik wil het morgen en donderdag nog even aankijken en dan toch nog maar een keer urine laten controleren waarvan ik zeker weet dat het van hem is.
JayJay gedraagt zich absoluut niet ziek, hij eet en drinkt goed, is vrolijk en speelt en rent er rustig op los.
#794945
ik zou toch opnieuw urine opvangen, met een soeplepel en een potje op stap, gaat hij plassen, soeplepel er onder, meteen in het potje stoppen, en dan laten nakijken.  ;) dan weet je zeker van wie de plasje was ;)
#795758
JayJay is inderdaad ongecastreerd. Zijn prostaat is begin dit jaar gecontroleerd en dat was allemaal ok. Het waren gewoon een paar rode druppels terwijl hij plast. 't Is ook een beetje rot te zien met zo'n langharige hond, hij moet maar net mijn kant op staan. Hij plast ook nog vaak als een meisje. Ik ga weer eens wat proberen op te vangen en toch maar weer laten controleren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door