Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#793829
Ik zal het gewicht even moeten schatten,maar ik denk als ik hem ga ophalen dat ie nog net geen 7 kilo weeg.Zal het van de week even goed navragen,zodat ik weet hoeveel ik precies moet geven.

En 5 %  wordt dus 350 gram per dag.
Kom je uit op  ong.116 gram per maaltijd.

Dus dan zou het zoiets worden.

Week 1:
Ma 2 x Cb,avond lamsnippers.
Di 2 x Cb,avond  kippenek
Wo 2 X Cb,avond paard
Do 2 X Cb,avond parelhoenkarkas+ ei(met schil)
Vrij 2 x CB,avond runderkopvlees(moet ik nog kopen)
Za 2 x Cb,avond  kwartel.
Zo 2 x Cb,avond sardientje,en  klein schepje groentes erbij.

En dan week 2  ipv 2 x Cb zou het 2 x  Smuldier compleet worden,maar de avondmaaltijden wel gewoon hetzelfde als week 1.
Kan dit zo denken jullie?
En als ik eens een lapje pens wil geven,hoe pas ik dat erin dan?(moet ik ook nog kopen)Ook omdat er in Cb/Smuldier  al orgaan zit.

Als de Cb op is dan wil ik Bibi gaan geven,dus dan zou het 2 x Bibi worden en dan avond spiervlees of bot of vis.En dan afgewisseld met de smaken kip,rund,lam.Geen probleem als ik dan 2 x Bibi lam geef en avond lamsnippers?

Hoop vraagjes weer,maar het is dan ook al bijna vrijdag :D
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 15 jul 2007, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#794388
judith1967 schreef: Ik zal het gewicht even moeten schatten,maar ik denk als ik hem ga ophalen dat ie nog net geen 7 kilo weeg.Zal het van de week even goed navragen,zodat ik weet hoeveel ik precies moet geven.

En 5 %  wordt dus 350 gram per dag.
Kom je uit op  ong.116 gram per maaltijd.

Dus dan zou het zoiets worden.

Week 1:
Ma 2 x Cb,avond lamsnippers.
Di 2 x Cb,avond  kippenek
Wo 2 X Cb,avond paard
Do 2 X Cb,avond parelhoenkarkas+ ei(met schil)
Vrij 2 x CB,avond runderkopvlees(moet ik nog kopen)
Za 2 x Cb,avond  kwartel.
Zo 2 x Cb,avond sardientje,en  klein schepje groentes erbij.
Dit ziet er prachtig afwisselend uit!
En dan week 2  ipv 2 x Cb zou het 2 x  Smuldier compleet worden,maar de avondmaaltijden wel gewoon hetzelfde als week 1.
Kan dit zo denken jullie?
Ja hoor, absoluut.
En als ik eens een lapje pens wil geven,hoe pas ik dat erin dan?(moet ik ook nog kopen)Ook omdat er in Cb/Smuldier  al orgaan zit.
Ik zou dan 1 keer per twee weken een flinke lap pens geven, voor de fun. En ik zou dat dan in de plaats doen van bijv. runderkopvlees. Da's namelijk ook rund.
Als de Cb op is dan wil ik Bibi gaan geven,dus dan zou het 2 x Bibi worden en dan avond spiervlees of bot of vis.En dan afgewisseld met de smaken kip,rund,lam.Geen probleem als ik dan 2 x Bibi lam geef en avond lamsnippers?

Hoop vraagjes weer,maar het is dan ook al bijna vrijdag :D
Nee, dat lijkt me niet. Er zit zoveel afwisseling in je menu! Je geeft rund, kip, paard, parelhoen, kwartel, vis. Dat lijkt me echt prima.
Door judith1967
#794404
Lizzy,dankjewel.

:-*
Nog even woensdag de pens en r.kopvlees halen en dan ben ik er helemaal klaar voor :)
Even over dat lapje pens.

116 gram is natuurlijk niet echt een groot stukje.
Kan ik dan ook bijv.iets minder kvv geven en dan het lapje pens wat meer geven,desnoods hou ik het vast zodat ie echt leert kauwen eraan.
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 16 jul 2007, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#794431
[quote="balou&crystal"]
Je kan hem best een wat groter lapje geven heeft hij lekker veel plezier ermee.
Leuk dat je een hollander pup krijgt!
[/quote]

Dankje ;)
En dan niet  minder geven van de Kvv?
Door judith1967
#795525
[quote="balou&crystal"]
De hoevelheid die je moet voeren en zo dat wijst zich straks wel vanzelf hoor.
Zou gewoon iedere keer kijken hoeveel honger hij heeft.
[/quote]

oke,dankjewel ;)

Ik zei dus dat ik het gewicht wilde weten ivm zijn vers menuutje.
Gaf hij weer het advies om toch vrijdagmiddag brokken te geven.
En hij had ook al gezegd dat ik het moest afwsiselen,dus langzamerhand meer vers geven en minder brokken.
Ben nou wel benieuwd hoe mensen daar nou zo bijkomen,zou dat zijn ivm de diarree die hij evt.zou kunnen krijgen

Mmm,maar ik heb zoeits van ,als ie aan de race gaat van het vlees,dan kan ie het maar beter gelijk doen,dan een dagje later.
Of denk ik nou gewoon raar en toch  zijn advies maar aanhouden? :-\
Door ~anna~
#795541
Toen we crystal gingen halen bij de fokker was ze 7 weken en 3 dagen haar eerste maaltijd die ze bij ons kreeg was Duck en de volgende maaltijd waren de brokjes van de fokker.
Ze kreeg 4 maaltijden per dag dus ik heb iedere dag 1 brokken maaltijd vervangen door kvv,in 5 dagen was ze over op kvv.
Ik gaf het zo op kamertempratuur en ze kreeg puppie Energique en soms Duck.
Gelijk mooie ontlasting en ze at heel veel :P
Pas later ben ik andere dingen gaan voeren.
Jammer dat de fokker zijn honden en pups brokken geeft,heeft hij de pups wel een keer rundergehakt of tartaar gegeven?
Als je een hh eigenaar of fokker vraagt waarom ze voor de hh gekozen hebben krijg je vaak het andwoord,omdat de hollander nog zo puur en natuurlijk is.
Waarom blijven ze dan brokken voeren vraag ik mij dus al jaren af ::)
Laatst gewijzigd door ~anna~ op wo 18 jul 2007, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#796063
[quote="balou&crystal"]
Toen we crystal gingen halen bij de fokker was ze 7 weken en 3 dagen haar eerste maaltijd die ze bij ons kreeg was Duck en de volgende maaltijd waren de brokjes van de fokker.
Ze kreeg 4 maaltijden per dag dus ik heb iedere dag 1 brokken maaltijd vervangen door kvv,in 5 dagen was ze over op kvv.
Ik gaf het zo op kamertempratuur en ze kreeg puppie Energique en soms Duck.
Gelijk mooie ontlasting en ze at heel veel :P
Pas later ben ik andere dingen gaan voeren.
Jammer dat de fokker zijn honden en pups brokken geeft,heeft hij de pups wel een keer rundergehakt of tartaar gegeven?
Als je een hh eigenaar of fokker vraagt waarom ze voor de hh gekozen hebben krijg je vaak het andwoord,omdat de hollander nog zo puur en natuurlijk is.
Waarom blijven ze dan brokken voeren vraag ik mij dus al jaren af ::)
[/quote]

Dankje,
Jaa en waarom die brokken.Ikke niet weten ::)
Volgens mij heeft ie ze nog nooit vlees gegeven,iig ik heb hem er nog nooit over gehoord,dus ik denk dan van niet.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#796173
Toen ik Ramses als pup kreeg had hij ook alleen brokjes gekregen.
Ik heb hem nooit meer brokken gegeven maar ben meteen begonnen met KVV (met steeds meer Barf-onderdelen) hij heeft zijn brokjes geen moment gemist en echt nergens last van gehad.
Door judith1967
#796936
Vanmorgen gewogen en hij weegt 6.6.
Dus dan komen wij uit op 325 per dag,verdeeld over 4 x.
Gsteravond  toch nog wat brokjes gegeven,en vamorgen cb gegeven,nou hij vond het iig en stuk lekkerder dan de brokjes.Het was echt hap,slik weg.
Door judith1967
#797902
Vandaag ook beetje koolvis filet met klein beetje bietjesprutje erdoorheen.hij at het veel langzamer op dan de Cb,maar hij heeft het helemaal opgegeten.

Maar hij zit nu op 4 x per dag,wanneer ga ik over op 3 x per dag?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door