Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#792937
Deze  chip werkt een halfjaar
Dacht misschien ook iets voor de 2 open poezen die hier nog rondwandelen
Staat wel een link naar engelse site,maar aangezien mijn engels slecht is,snap ik het grootste gedeelte er niet van:-)
#793964
boskat schreef: http://www.elsevier.nl/nieuws/wetenscha ... index.html

Hoop dat de link overkomt,las ik net
Wie heeft hier wel eens van gehoord?

Mijn hond heeft zo´n implantaat. Er zijn twee versies van, eentje werkt een half jaar en de andere een jaar.
Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Geen narcose, geen hechtingen, geen lampekap en geen negatieve bijwerkingen zoals gewichtstoename. Indy is juist veel actiever en speelser geworden, fysiologisch is hij weer een pup en hij gedraagt zich ook zo  8) .
Op frettenforums kun je veel informatie er over vinden, ik lees alleen maar positieve berichten. Het is wel een stuk duurder vergeleken met een echte castratie, maar bij mijn hond gaat er volgend jaar toch weer zo´n implantaat in.
#793968
Ik lees net op de site van elsevier dat het implantaat naar verwachting 40 a 60 euro gaat kosten. Ik denk niet dat dat zo zal zijn. De inkoopsprijs is nu 150 euro, daar komt dan nog BTW en de kosten voor het inbrengen bij.
In de toekomst zal dit wel goedkoper worden, als het op grotere schaal kan worden ingekocht, maar het zal denk ik geen 60 euro worden.
#794608
*Dorothea* schreef: Mijn hond heeft zo´n implantaat. Er zijn twee versies van, eentje werkt een half jaar en de andere een jaar.
Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Geen narcose, geen hechtingen, geen lampekap en geen negatieve bijwerkingen zoals gewichtstoename. Indy is juist veel actiever en speelser geworden, fysiologisch is hij weer een pup en hij gedraagt zich ook zo  8) .
Op frettenforums kun je veel informatie er over vinden, ik lees alleen maar positieve berichten. Het is wel een stuk duurder vergeleken met een echte castratie, maar bij mijn hond gaat er volgend jaar toch weer zo´n implantaat in.
En hoe zit het met verhoogde kans op melkkliertumoren / baarmoederontstekingen met dit middel ? Bij de gewone prikpil geeft dit een verhoogde kans, met dit middel niet ?
#794609
*Dorothea* schreef: Ik lees net op de site van elsevier dat het implantaat naar verwachting 40 a 60 euro gaat kosten. Ik denk niet dat dat zo zal zijn. De inkoopsprijs is nu 150 euro, daar komt dan nog BTW en de kosten voor het inbrengen bij.
In de toekomst zal dit wel goedkoper worden, als het op grotere schaal kan worden ingekocht, maar het zal denk ik geen 60 euro worden.
Oei, en dat 2 x per jaar ? Da's prijzig  ??? Maar als het patent eraf gaat zal het wel goedkoper gaan worden.
#794685
aussie schreef: En hoe zit het met verhoogde kans op melkkliertumoren / baarmoederontstekingen met dit middel ? Bij de gewone prikpil geeft dit een verhoogde kans, met dit middel niet ?
Het is toch niet voor teven? Alleen voor de heren toch?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door