Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nienke Thailand
#794229
Hi mensen,

Zat daarnet voor de lol met het reken tabelletje van 'The Dude' te spelen.

Ik geef al jaren een rauw voer dieet aan mijn dieren. En ik heb ook de percentages uitgerekend in het begin, weet ik me nog vaag te herinneren. Maar daarna dus nooit meer. Speel ik dus met dat tabelletje en zie ik ineens dat mijn honden een dagelijkse behoefte hebben van tussen de 3 a 4% van hun volwassen lichaams gewicht.

Bijvoorbeeld:
Duitse herder reu  ca 27 kilo krijgt per dag 1000 gram (en hij is te mager!)
Duitse herder teef ca 27 kilo                          700 gram
Thais X           reu   ca 15 kilo                         600 gram (iets te mager)
Thais X           teef  ca 11 kilo                         300 gram
Thais X           teef  ca 11 kilo                         200 gram

R.I.P. honden:
Rottie             reu    ca 43 kilo                         800 gram (was iets te dik)
Afghaan         reu     ca 35 kilo                       1000 gram           
Afghaan         teef    ca 20 kilo                         500 gram

Moet ik er wel bij vermelden dat mijn beide DH's klein van formaat zijn.
En m'n reu heeft vreselijke huidklachten waardoor hij continue krabt. Z'n schildklier is net gecheckt. Blijkt z'n T3 iets aan de lage kant te zijn. Ik laat het in ca 2 weken nog eens checken. Hij blijkt een allergie te hebben, al jaren, en ik kom er maar niet achter wat het is. Meer dan de 1 kilo per dag wil hij niet eten.
De iets aan de mager kant ThaiX wil ook niet meer dan gemiddeld 600 gram per dag eten.

Ik vraag me nu sterk af of dit veel meer eten van mijn honden nu aan heat stress ligt?

Nienke
Laatst gewijzigd door Nienke Thailand op ma 16 jul 2007, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nienke Thailand
#794339
Blimey!  Het zal dus zeer waarschijnlijk de hitte en hoge vochtigheid zijn. Mijn honden werken niet zo veel, is het veel te warm voor.

Voer ook sterk op het oog en heb dan ook nooit meer goed bekeken hoeveel % van het lichaams gewicht ik nu eigenlijk voer.

Nou ja, weten we dan ook weer.

Bedankt voor jullie reacties,

Nienke
Door Nienke Thailand
#794346
Zit ik nu wel een beetje uit m'n nek te lullen ('t ook bedtijd  ::)), want het is me weldegelijk opgevallen dat gedurende het koele seizoen de honden makkelijker vetter worden en met wat minder eten toe kunnen.  Tja, dan hijgen ze ook minder en zijn over het algemeen actiever.

Dacht daar niet aan toen ik het openings bericht schreef.  :-[

Nienke
Door Netty
#794627
je zal ook last van de hitte hebben ;)

Tof eet hier niet meer of minder dan in NL, maar doet wel minder dan in NL
en is magerder dan in NL, ik denk dat het net wat je schrijft met de hitte te maken heeft
Door Nienke Thailand
#794817
He Netty, ik zie je bent me buurvrouw! Wat leuk  :D

Waar ligt Kuantan ergens? Wat doe je daar? En hoeveel animo is er in Maleisie voor geven van rauw voer aan honden? Ik heb altijd begrepen dat ze in Maleisie net een stapje verder zijn met honden dan in Thailand.

En reken maar dat ik last heb van de hitte. Hoewel ik veel meer last heb van de hoge vochtigheids graden dan van de warmte. We zitten hier nu aan het begin van de regentijd en de buien willen maar niet doorkomen. Het is stik benauwd en iedereen zit bijna de regen uit de wolken te kijken, want dan koelt het tenminste weet een beetje af. Lekker!

Nienke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door