Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door mabeline
#793533
Na veel rekenen heb ik dan eindelijk het nieuwe menu klaar voor de damens, ik hoor graag jullie op en aanmerkingen

Ze krijgen hetzelfde menu alleen krijgt mabeline struisvogel en chica kip (mabeline is allergisch voor kip)

De eerste rij gewichten is voor Mabeline en de rij tussen haakjes voor Chica

Maandag: 42 gr. groente/fruit/yoghurt/ei (146 gr.)
                42 gr. schaapslong (146 gr.)
                40 gr. struisvogelvlees (140 gr. kipkarkas)

Dinsdag: 84 gr. spiervleesrund (295 gr.)
              40 gr. haaskarkas (120 gr.)

Woensdag: 42 gr. groente/fruit/yoghurt/ei (146 gr.)
                  42 gr. rundernier (146 gr.)
                  40 gr. eendkarkas (140 gr.)

Donderdag: 120 gr. lamsvlees met bot (420 gr.)

Vrijdag:    42 gr. groente/fruit/yoghurt/ei (146 gr.)
                42 gr. eendenhartjes (146 gr.)
                40 gr. runderknars (140 gr.)

Zaterdag: 84 gr. haasspiervlees (295 gr.)
                40 gr. struisvogelvlees (140 gr. kipkarkas)

Zondag: 120 gr. konijnkarkas (420 gr.)
         
Door Mevroi Kruim
#793889
Ik ben te lui om percentages uit te rekenen  :-[ maar zo te zien heb je daar zelf al werk van gemaakt. Afwiseling ziet er prima uit! Ik mis echter pens en lever; ik zou de long door vuile pens vervagen en de nier door lever, en dan af en toe wat nier geven.
Ik geef zelf liever geen groente gecombineerd met orgaan, liever in combi met bot ivm de laxerende werking van zowel groente als orgaan.
Af en toe een vet visje zou ik ook aanraden, en als je dat niet geeft dan wel visolie capsules.
Door mabeline
#793907
De vis zit in de groente verwerkt, zalm, oid dergelijks maal ik daar vaak een beetje doorheen.

De overige aanpassingen zal ik zeker nog even maken

Heel erg bedankt voor de tips en het meedenken

(en de percentages had ik inderdaad al precies berekend  ;))
Door Hanny
#794209
Hoe krijg je van die pietepeuterige stukjes karkas? Peuter je er dan een ribje of anderhalf vanaf?
Mijn honden, die ook niet zo veel nodig hebben eten een voor hen flink stuk haaskarkas en dan de volgende dag maar iets anders. Ik vind mezelf al knap, als ik een joekel van een haaskarkas in vieren verdeel. Is dan toch ruim 200 gram per stuk. 
En dan lamsrib. Het kleinste stuk, wat mij lukt is toch wel tussen de 150 en 200 gram. Hoe doe je dat?

Hanny
Door mabeline
#794217
Met een schaar kom ik een heel eind en dan een rib of 2 eraf, gaat prima. de ene dag krijgt ze is wat meer de andere weer wat minder, maar ik heb er geen problemen mee om het zo te verdelen ;)
Door Lizzy
#794391
Ik kan me helemaal 100% aansluiten bij Kruimel. Ik zou ook zelf long vervangen of deels vervangen voor lever. Overigens hebben mijn honden geen enkele moeite met groente + orgaanvlees, zeker niet als ze er ook nog wat vleesbot bij krijgen. Dus dat hangt misschien ook wat van de individuele hond af?
Door Mevroi Kruim
#794987
[quote="Lizzy"]
Ik kan me helemaal 100% aansluiten bij Kruimel. Ik zou ook zelf long vervangen of deels vervangen voor lever. Overigens hebben mijn honden geen enkele moeite met groente + orgaanvlees, zeker niet als ze er ook nog wat vleesbot bij krijgen. Dus dat hangt misschien ook wat van de individuele hond af?
[/quote]


:-* :-* :-* ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door