Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mabeline
#793536
En ook dit menu is klaar. Ik ben uitgegaan van een gemiddelde van 120 gram per kat per dag (ik heb te veel katten om het precies uit te rekenen per kat, en gezien de een meer zal eten als de ander, leek dit mij een goed gemiddelde)

Ook hier hoor ik graag op en/of aanmerkingen op

Alvast erg bedankt weer!

Maandag: 80 gr. Kipkarkas en Kuiken
                40 gr ei/groente/vis/yoghurt

Dinsdag: 120 gr. konijnkarkas

Woensdag: 80 gr. runderknars
                  40 gr ei/groente/vis/yoghurt

Donderdag: 120 gr. Kuiken + Eend

Vrijdag: 80 gr. Haaskarkas
            40 gr ei/groente/vis/yoghurt

Zaterdag: 120 Kippenekken

Zondag Eendenhart + kuiken
Door Mevroi Kruim
#793873
Mijn eerste gedachet is teveel bot en te weinig spiervlees. Katten hoeven zeker niet meer dan 15% kaal bot in hun dieet. Verder mis ik de lever, dat is een belangrijk orgaan, belangrijker dan hart. Groente mag maar hoeft zeker niet, joghurt idem, ei is prima evenals vis.
Krijgen jouw katten runderknars weg trouwens?
Door mabeline
#793906
Geen idee, vandaar dat ik het eerst hier plaats alvorens alles te bestellen.

Ik zal het even een beetje aanpassen, kijken of dat een beter idee is.  Ik hoop dat dit beter klopt.

Hebben mensen nog een tip wat ze verder lekker vinden? Waar kan je bijv. hamsters en duif halen?

Bedankt voor de tips

Maandag: 40 gr. Kipkarkas en Kuiken
                40 gr ei/vis/yoghurt
                40 gr. runderkopvlees

Dinsdag: 120 gr. struidvogelvlees

Woensdag: 80 gr. eendenekken
                  40 gr ei/vis/yoghurt

Donderdag: 80 gr. Kuiken
                    40 gr. Kippelever

Vrijdag: 80 gr. Haaskarkas
            40 gr ei/vis/yoghurt

Zaterdag: 60 gr. geitenvlees
                60 gr pens

Zondag 120 gr spiervleessnippers
Door Mevroi Kruim
#794188
OK, da's beter ;)

Hamsters en ratten en cavia's kun je bestellen bij www.Kiezebrink.nl. dat is een groothandel in bevroren dode prooidieren voor bv roofvogels en reptielen. Er zijn hier op BP een aantal mensen die daar bestellen, kijk maar eens hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 749.0.html.
Ik krijg nog wel eens duiven van een duivenmelker, de oude/zieke/niet zo goede duiven worden afgemaakt en die voer ik aan mijn katten. Ze zijn compleet, dwz alleen de nek omgedraaid dus alles zit er nog in en aan. Ik pluk ze grotendeels, anders wordt het zo'n bende met veren, en knip ze met de snoeischaar aan stukken. Mijn katten vinden ze fantastisch, de honden vinden het niks.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op ma 16 jul 2007, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door