Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door krista
#793812
Mijn hond (een bordeaux dog van 5 jaar), heeft tegenwoordig wat last bij het opstaan, als hij een tijdje gelegen heeft, heeft hij een beetje moeilijkheden bij het rechtstaan, niet echt erg maar zou ik hem eventueel iets bij kunnen geven dat die pijn vermindert en ook toekomst gericht gezien, want ik heb mij laten vertellen dat zo'n grote honden met de ouderdom veel last krijgen van hun gewrichten. Groetjes
Door Minna
#793830
Ja ik zou eerst de gewrichten laten onderzoeken. Het kan zo veel zijn, HD , ED, artrose ergens anders...
Een grote hond hoeft niet per se last te krijgen van zijn gewrichten. Ik heb vroeger veel met waterreddingshonden gewerkt (newfoundlanders/landseers, een paar berner sennens en mijn hollandse herder...) en daar aanwezige honden waren mooi gespierd, een beetje schraal op gewicht en de fokkers van bepaalde lijnen letten ook op gewrichtsproblemen. En ze verden ouder dan gemiddelde honden van deze rassen en ook waren ze gewoon gezond. Dus erfelijkheid speelt een rol maar ook de gewicht en dat is bij heel veel dogachtigen gewoon TE.
Maar zoals gezegd, even langs de Da, en verder zorgen dat je hond mooi slank en gespierd blijft! Als er iets mis is dan iets van glucobest gaan geven denk ik.
Door Mevroi Kruim
#793890
Sluit me bij Minna aan, ik zou ook eerst willen weten wat er eigenlijk aan de hand is. Slijtage kan natuurlijk bij zo'n grote zwaargebouwde hond maar dat hoeft niet.
Bij slijtage is idd glucosamine/chondroitine vaak heel goed, maar ik moet zeggen dat ik er zelf geen enkel effect van gemerkt heb en mijn arme knieen en heupen zijn een aardig eind versleten  :P
Door Minna
#793997
Ik wil het ook zelf gaan proberen, wel aantal honden meegemaakt waar het goed hielp, maar mijn eigen gewrichten gaan het zo langzamerhand een beetje opgeven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door