Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#793542
Ik wil bij mijn volgende bestelling eendenvleugels erbij nemen.
Hoe is de verhouding vlees/bot hierbij?
Heeft iemand al ervaring met eendenvleugels voeren en hoe beviel het?
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#793544
Ik heb ook die eendenvleugels en er zit best wel wat vlees aan.
De hondjes hebben ze heerlijk opgegeten en vonden ze erg lekker.
Ooit heb ik ze wel een eendennekken gegeven en die vonden ze toen beduidend minder lekker. Maar deze vleugels gaan er in als koek.
Door pallas
#793545
Mieke L. schreef: Ik heb ook die eendenvleugels en er zit best wel wat vlees aan.
De hondjes hebben ze heerlijk opgegeten en vonden ze erg lekker.
Ooit heb ik ze wel een eendennekken gegeven en die vonden ze toen beduidend minder lekker. Maar deze vleugels gaan er in als koek.
Hoe is  de verhouding? 50/50 of zit er toch wat meer vlees aan?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#793548
Ik heb ook wel eens eendenvleugels gehad, maar ik vond er naar verhouding
vrij veel bot aanzitten. Kan best zijn dat dat ook verschillend is, afhankelijk van waar je ze weg haalt. Ik heb persoonlijk liever de nekken voor mijn honden.

Anders bestel je toch gewoon een keertje een kleine hoeveelheid om uit te proberen?
Door pallas
#793573
Sanyo schreef: Ik heb ook wel eens eendenvleugels gehad, maar ik vond er naar verhouding
vrij veel bot aanzitten. Kan best zijn dat dat ook verschillend is, afhankelijk van waar je ze weg haalt. Ik heb persoonlijk liever de nekken voor mijn honden.

Anders bestel je toch gewoon een keertje een kleine hoeveelheid om uit te proberen?
Ik bereken altijd de hoeveelheid rmb's/ orgaan/spier per maaand en dat bestel ik dan.
Vervolgens pluk ik elke dag wat uit de vriezer en aan 't einden van de maand hebben ze dan alles uiteindelijk in de goede verhoudingen gekregen
Didot kan niet alles eten, wel eend, daar krijgt hij altijd de karkassen van ( zit ook wat orgaan in ).Spiervlees voor hem is altijd vrij prijzig (konijn en haas) dus is het wel prettig om eens wat te voeren waar al ruim vlees aan zit.
als het 50/50 is bestel ik gewoon een paar kilo ipv de karkas om eens te proberen.
Door Minna
#793609
Ik heb ook de eendenvleugels bij Herby weg, zijn goed bevlaasd. Ik probeer een beetje in te schatten, als het erg vlezig is zoals sommige lams/geitenrib geef ik de spiervleesdagen wat minder, en als ik hele kale karkassen heb dan juist ff wat meer vlees op de spiervleesdag.
Eend is ook vrij vet dus bvb voor Pinkki geef ik dan 100 gram minder, en van organen waar ook vet aan zit snij ik het voor haar eraf, en spiervlees probeer ik ook mager te houden voor haar. Maar ik heb nog steeds niet het idee dat ze aan afvallen is.
Door pallas
#793797
Minna schreef: Ik heb ook de eendenvleugels bij Herby weg, zijn goed bevlaasd. Ik probeer een beetje in te schatten, als het erg vlezig is zoals sommige lams/geitenrib geef ik de spiervleesdagen wat minder, en als ik hele kale karkassen heb dan juist ff wat meer vlees op de spiervleesdag.
Eend is ook vrij vet dus bvb voor Pinkki geef ik dan 100 gram minder, en van organen waar ook vet aan zit snij ik het voor haar eraf, en spiervlees probeer ik ook mager te houden voor haar. Maar ik heb nog steeds niet het idee dat ze aan afvallen is.
ik probeer per dag ook altijd de berekende verhoudingen goed te krijgen. Dus ik geef altijd rmb, orgaan, spiervlees en groente in één maaltijd. Ze verteren het dan het beste. De eninge keer dat ik er van afwijk is als ik een heel prooidier geef, dan doe ik er meestal allen wat groente bij.
Zo zie je , ieder heeft zijn eigen systeem :)

Jammer dat het afvallen nog niet lukt. voor Nox snij ik ook het vet er wat af zolang zenog niet volledig traint. Helaas wordt ze nu toch ook wel wat dikkig. Niet te zwaar maar wel wat slapper in de spieren zeg maar..

Vandaag heeft ze weer eens voor het eerst een paar lage sprongetjes mogen doen; met de wip en de kat erbij was het toch nog een héél klein parcourtje geworden :D
Nox vond het natuurlijk weer geweldig, helaas na een paar keer moest het baasje heel verstandig zeggen dat het wel weer genoeg was voor deze keer :'(
Gelukkig niks gemerkt aan haar pootje, dus morgen weer eens fietsen en rustig verder opbouwen :) :) :)
Door Minna
#793828
Hihi, Pinkki heeft wel giga spieren, maar helaas een laag vet eroverheen!! ;D
wat leuk dat het zo goed gaat met Nox, en ja het is voor de honden nooit genoeg he met behendigheid!
Ik geef op een dag alleen vleesbot en op een dag alleen orgaan bvb maar die van ons hebben constant goede ontlasting en alles mooi verteerd. Zo is het voor mij net wat makkelijker!
En zo hebben ze ook maaltijden van verschillende grootte, en ze eten ook onregelmatig.
Door pallas
#793836
Minna schreef: Hihi, Pinkki heeft wel giga spieren, maar helaas een laag vet eroverheen!! ;D
wat leuk dat het zo goed gaat met Nox, en ja het is voor de honden nooit genoeg he met behendigheid!
Ik geef op een dag alleen vleesbot en op een dag alleen orgaan bvb maar die van ons hebben constant goede ontlasting en alles mooi verteerd. Zo is het voor mij net wat makkelijker!
En zo hebben ze ook maaltijden van verschillende grootte, en ze eten ook onregelmatig.
Je kan ook nog een dag witvis oid geven, daar zit geen grammetje vet bij, misschien dat het dan wel lukt met afvallen :) verder doe je alles al lijkt me. Meer beweging hoef ik bij jou niet te zeggen :)
Door Mevroi Kruim
#793886
Ik vind de eendenvleugels van Herby mooi 50-50 zo te zien. Voor de katten heb ik ze trouwens gemalen *pufhijgspierballenkweek* want die botten zijn best hard. De honden hebben er geen enkel probleem mee.
Door Minna
#793994
Meer beweging hoef ik bij jou niet te zeggen
Tja, zou Pim niet erg vinden...maar dat trek ik niet. Vanavond nog lekker een uurtje getrained!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door