Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicolioo
#793601
Ben heeft net een hele tros tomaten  ongeveer 5 grote) opgepeuzeld, kan dat kwaad? hij leek het echt superlekker te vinden. Is toch niet echt goed ongepureerde groenten en tomaat moet je toch zowiezo niet te veel geven?

Echt een donderstraal is het die gekke bracco!

groetjes Nicole
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#793634
Nou aangezien er geen reacties kwamen heb ik zelf de conclusie getrokken dat het vast niet heel ernstig is en Ben heeft goed geslapen en niet overgegeven dus zal het wel niet zo veel kwaad kunnen.

groetjes Nicole
Door Femke
#793667
Tomaten komen uit de nachtschade familie, sommige honden krijgen huiduitslag of een andere allergische reactie van. Het hoeft echter niet en dan kun je rustig tomaat geven.
Let wel op: de steeltjes en blaadjes zijn giftig, net als uitlopers (die heeft een tomaat niet maar bijvoorbeeld aardappelen wel)
Door Lizzy
#793748
Onrijpe tomaten zijn overigens ook niet erg gezond. Maar als deze gewoon rijp/rood waren: niks aan de hand hoor. Ik heb 1 hond die er jeuk van krijgt, van tomaat. De andere twee krijgen er geen jeuk van.
Door pallas
#793867
Hier ook eentje die er niet tegen nachtschadefamilie kan. Ontdekt toen ze een paprika-klokhuis had gejat  >:( heel haar snoet onder de bulten en jeuk...
ik heb maar meteen de tomaten enz. uit het dieet gehaald.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door