Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#792960
Mijn hond heeft de nagels van zijn achterpoten tot op het leven afgesleten. Hoe het kan weten we niet zeker,  hij loopt al twee jaar mee naast de fiets, nooit problemen gehad. Maar nu ineens dus wel. Nu heb ik tijdelijke goedkope hondeschoentjes aangeschaft, (je kunt ze hier nergens krijgen, behalve bij een tuincentrum) maar wil duurdere bestellen via internet. Maar nu weet ik niet wat nu het beste voor hem is. Het moeten schoentjes zijn die goed zitten, want meneer verliest ze heel snel. Graag jullie ervaringsverhalen.

NB Ik heb een bordercollie. En een echte rauwdouwer dus.
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op vr 13 jul 2007, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#792961
Ik kan je niet helpen met de schoentjes, heb er geen ervaring mee, maar als ik jou was, zou ik wel nagaan hoe het komt dat hij nu opeens zijn nagels zover afslijt. Want waarschijnlijk loopt hij anders dan normaal. Mijn hond heeft aan zijn voorpoot artrose en sleept daar regelmatig mee over de grond als hij veel last heeft, waardoor de nagels daar ook meer slijten dan normaal.
#792964
Ik ben er uiteraard mee naar de DA geweest. Die constateerde alleen overbelasting. Waarschijnlijk heb ik in mijn vakantie teveel van hem gevergd (tenminste dat vermoed ik nu) waardoor hij teveel op harde ondergrond naast de fiets heeft gelopen. Uiteraard is er ook gekeken naar de moteriek. Het zit hem echt alleen in de pootjes en gelukkig niet in de heupen etc.
Overigens denk ik dat het mijn eigen stomme schuld is. Ik had beter moeten opletten. Mijn hond heeft namelijk nogal de neiging om door te gaan, over zijn eigen grenzen heen.
Ik had daar strenger in moeten zijn.
:-[

Normaal ben ik altijd de voorzichtigheid zelve, maar dit is me compleet ontglipt.
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op vr 13 jul 2007, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#792969
Ik heb hier hele goede ervaringen met Neopaws High Performance schoentjes. Zijn te koop bij o.a. Outdoordogs.nl.

Mijn reu had artrose, sleepte iets met zijn achterpoten en daardoor sleten de nagels aan zijn achterpoten ook telkens tot aan het leven toe en dat was pijnlijk. Met die schoenen was het probleem opgelost.

Hij ging er 3 keer op een dag mee naar buiten, waarvan 2 kortere wandelingen en 1 lange wandeling en liep dan op allerlei soorten terrein; gras, asfalt, grindpaadjes, stoeptegels, zand, etc. Hij deed zo'n 2 a 3 maanden met 1 paar schoentjes.
#793119
Ik heb de beste ervaring met de neopreen extra van http://www.natteneuzen.nl/

Ik heb ook de ruff wear (het oude model, niet die nieuwe), maar ik vind de pasvorm hiervan niet ok. Ze kunnen uitvallen en je kunt ze makkelijk te strak doen, dat is erg slecht (en pijnlijk). Het gevaar van te los is weer dat je ze verliest.

De neopreen vind ik super, goede pasvorm (heel veel maten en je kunt ze per twee bestellen: heb ik nodig, voor grotere als achter) en ze hebben een dikke zool met veel bescherming. Als ze goedkoper waren zou ik ook voor de zomerversie gaan, maar de prijs is nogal  :-X
#793127
Kan je hem niet op zachte grond laten lopen dan kan de boel zich weer herstellen en heb je die schoentjes ook niet nodig.
Als ik mijn honden naast de fiets laat lopen kunnen ze kiezen,in gras lopen of op het fietspad dus dan wissel ik het af.
De meeste honden kunnen makkelijk over hun grenzen gaan.
Daarom controleren ze bij een UV test ook onderweg de voetzooltjes.
#793131
Helaas kan dit niet, ik moet eerst over een flink stuk stoep. Dat is voor hem al heel pijnlijk. Aangezien het even gaat duren voordat alles weer goed is aangegroeid, is het minder pijnlijk voor hem om met schoentjes te lopen. Hij loopt er nu ook op, en ik merk duidelijk verschil. Maar deze zijn kwalitatief niet erg goed.
#793168
MariekeLost2 schreef: Nog een vraagje trouwens, de hond hoeft aan zijn voorpoten geen schoentjes, dat is allemaal prima in orde. Dan kan ik toch volstaan met alleen een paar voor de achterpoten? Het is tenslotte maar tijdelijk.
Ja hoor, dat kan prima, zolang je maar aan beide achterpoten een schoen doet zodat ie niet ongelijk loopt. Je belast de voorpoten niet extra als je aan de achterpoten schoentjes doet.  ;)
#793407
Nicky schreef: Ik heb Walker hondenschoentjes, en die dingen moet je vooral niet kopen! slechte pasvorm en ze blijven niet zitten!
inderdaad, wij hebben deze voor Loebas omdat hij geregeld aan zijn poot zat te bijten maar wat een waardeloze dingen zeg!
Ze werken alleen als je hond niet hoeft te lopen  ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door