Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#792156
ik geef mij honden afwisselend kivo, kennelworsten, smuldier en rodi en 2a3 dagen barf.
De twee oudste krijgen 400gr per dag (wegen 26 en 28 kilo)
De pup(5mn en 16 kilo) krijgt zo'n 500gr(als hij alles opeet) per dag.
Nu lees ik op de verpakking van rodi en smuldier dat ze veel meer moeten krijgen maar als ik ze dat geef(en bij de 2 oudste zal het echt wel naar binnen gaan)dan kan ik ze binnenkort rollen!
Volgens die richtlijnen zal ik m'n honden veel te weinig geven!
Maar volgens mij is dit voor deze honden(tervuerense en 1 groenendaeler) echt wel genoeg die 400gr.
Tuurlijk lusten ze meer maar dan groeien ze echt dicht.
Het is toch voeren met je ogen?
Ze zien er echt puik uit en zijn verder gezond en zeker niet mager(in tegendeel).
Jullie volgen toch ook niet altijd de richtlijnen op die op de verpakking staan?
Daarbij krijgen ze ook echt wel genoeg beweging--ze lopen iedere dag twee tot twee en half uur los en kunnen dan doen wat ze willen( rennen en dollen)
ellen
Door K@rin
#792206
je moet je hond bekijken en doen ze het goed op de hoeveelheid, die jjij voert, dan is het gewoon in orde  ;)
Door lightning
#792376
nee hoor ik lees de verpakkingen ook niet zijn richtlijnen. als ze er goed uit zien niet te dik niet te mager is het toch goed zo ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#792424
Ik heb van mijn dierenarts altijd te horen gekregen wat op de verpakking staat - 25 % .

en dat klopt ook wel zo ongeveer want met die hoeveelheid deden ze het prima.
Laatst gewijzigd door *Marga* op wo 18 jul 2007, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door