Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Bob+Akita
#791754
Onze boxerteef Bella is nu 9 maanden, ze is sinds 6 mei van dit jaar bij ons en is dus een herplaatser. Bij haar vorige baas is Bella erg mishandeld. Ze heeft bijna geen opvoeding genoten en werd gemiddeld 12 uur per dag opgesloten.
Omdat Bella haar voormalig vrouwtje begon aan te vallen moest ze op stel en sprong weg. Wij hebben haar een nieuw thuis geboden.

We kregen dus een probleemhond in huis. In de 35 jaar dat ik boxers in huis heb zijn er de nodige opvang boxers hier in huis gehad, allemaal met een verleden en allemaal met een triest verhaal.
Nog nooit ben ik geconfronteerd met zulk absurd gedrag als Bella vertoonde, ze kon van het ene moment op het andere moment omslaan van een super aanhankelijke hond in een pup met grote angstogen waarin je kon aflezen dat de aanval werd voorbereid.

Via een ander forum werd ik gewezen op Bach Bloesem therapie. Ik had daar wel eens iets over gehoord en gelezen maar vond het maar vreemd. Gekscherend noemde ik het de bloem-smijt-blaadjes therapie.
Omdat ik met Bella met geen mogelijkheid uit haar verkeerde gedrag kreeg en dus eigenlijk op een dood spoor zat en mij weer iemand wees op de Bach Bloesem ben ik deze therapie toch gaan proberen.
Gelukkig hebben wij hier in het dorp een dierenarts die ook Bach Bloesem therapie toepast dus aan de juiste receptuur was voor mij zo gemaakt.

Bella krijgt nu ongeveer 4 weken haar Bach Bloesem druppels en de resulaten zijn echt verbluffend. Haar angsten zijn grotendeels verdwenen en dat kleine beetje angst (wat met de dag minder wordt) is te handelen. Bella is veranderd van een totaal onzekere en angstige hond in een zekere hond die vrolijk is en weet wat ze wil.
Haar gedrag is nu te benoemen als normaal pupergedrag wat past bij een hond van net 9 maanden.

Ik kan eigenaren die een hond hebben met een gedragsprobleem zeker de Bach Bloesem therapie aanraden. Door deze therapie hebben we het foute gedrag van Bella kunnen wegtrainen, iets wat voor de therapie niet mogelijk was.

De gekscherende term bloem-smijt-blaadjes therapie gebruik ik niet meer, een therapie die werkt noem ik gewoon bij de naam en dat is Bach Bloesem. Kortom een aanrader.

Groetjes,
Ed
Afbeelding
Door Fynn
#792212
Hoi Ed

Wat fijn dat de bach bloesem werkt voor Bella.
Wat een zonde dat een pup van 9 maanden zo verziekt is door haar vorige baasjes >:(

Gelukkig heeft ze bij jullie een nieuwe kans gekregen.
Nog heel veel plezier met jullie Bella.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Bob+Akita
#792389
boutcha schreef: Dit is heel goed nieuws ;).

Ik heb ook ooit bach geprobeerd voor men hond , maar zonder goed resultaat helaas :-\.
Wat jammer om te horen dat deze therapie niet bij jouw hond heeft gewerkt. Was er bij jouw hond ook sprake van een gedragsstoornis?
Door Netty
#792397
allereerst................wat een plaatje van een hond heb je ;)
en wat goed dat ze zo reageert.
ik heb een paar weken geleden toen ik in Nederland was ook  Bach rescue mee genomen, want soms kan Tof erg angstig reageren als het onweert, het zijn hier ook klappen dat wil je niet weten, maar goed..........
nu wil het geval dat een vriend van ons erg zenuwachtig was/ is want hij wacht om een grote deal rond te maken, en die heb ik een flesje mee gegeven.
zijn pillen van de dokter waren op en dus had hij een redelijk alternatief........en laat het helpen, beter dan die pillen.
het was verbluffend om te zien hoe ontspannen hij was.
ik heb hem direct gevraagd of hij niet dat hele flesje in een keer achertover had geslagen, maar nee, af en toe 4 druppeltjes op zijn tong of in een glas water was alles wat hij nam...............goed he ;)
Door Bob+Akita
#792686
Hoi Netty,

Dank je wel voor het compliment over Bella.
Rescue werkt inderdaad ook goed maar is eigenlijk bedoeld om een spannings of angst moment af te wenden. Bella krijgt een mix van 3 Bach Bloesem remedies en dat werkt goed. Maar er kan altijd even een tijdelijke terugval optreden (heeft Bella ook vandaag) en daarom denk ik dat ik toch ook maar een flesje rescue ga halen. Goed dat je mij even attendeerde op de rescue !

Groetjes,
Ed
Door Nynke
#798516
Ik heb ook een flesje in mijn tas, ben nog niet 100% van de werking voor mezelf overtuigd. maar ik zie het een beetje als een aspirientje innemen bij hoofdpijn. Wat ik bedoel is dat je na een uur denkt: Hé, ik had toch hoofdpijn??? :o En dat je niet meer het moment kunt terughalen waarop het verdwenen is. Zo zie ik het ook bij de Bach Rescue. Snap je?

Maar wat een fantastisch mooie hond is Bella !!!
Door boutcha
#798653
Bob&Bella schreef: Wat jammer om te horen dat deze therapie niet bij jouw hond heeft gewerkt. Was er bij jouw hond ook sprake van een gedragsstoornis?
Nee geen gedragsstoornis of noem je angst voor vuurwerk en noweer ook een stoornis :-[?

Het is zeker en vast geen leuke stoornis >:(.
Gebruikersavatar
Door Dian
#810404
macgirlie schreef: Ik heb standaard altijd een flesje Rescue in mijn tas zitten, het heeft al vaak zijn nut gehad.
Ik heb nu ook flesje gekocht voor Rakker, maar hoe lang is de werkingsduur van een toediening? En hoe lang duurt het voordat het gaat werken? Ik ben erg benieuwd :P
Gebruikersavatar
Door Dian
#810407
balou&crystal schreef: Het werkt vrij snel :P
Maar niet teveel geven anders heb je een dronken Rakker ;D
Zou ie daarom zo lopen zwalken :-[ :-[ ;D ;D

Ik wil kijken of het ook helpt als tegen dat opgefokte gedrag. Als ik hem nu iets geef voordat ik de deur uitga, zou dat moeten kunnen werken, toch??? :-\ :-\
Door wenche
#816060
Ik heb voor DeeJay ook bach bloesem druppels gehad... maar merkte helemaal geen verschil... hij kreeg druppels voor (kheb het even opgezocht ;)) Dit was voor verlatingsangst.. zijn gedrag buiten naar andere honden (wat alleen maar verergerd is....) en rangorde probleem, wat nu inmiddels helemaal opgelost is op een andere manier :)

-  Mimulus
- Impatiens
- Chicory
- Star of Betlehem
- Red Chestnut
- Larch
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door