Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#791663
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je in Nederland betaalt voor een volledige Barf maaltijd per maand. (dus geen kant en klaar voeding). Het is natuurlijk afhankelijk van de grootte en de eetlust/noodzaak van je hond, dat snap ik.
Zelf heb (nog) 2 honden van rond de 20 kilo. Ik kan hier (in Frankrijk) heel veel krijgen zoals al het rundvlees en pens en kippennekken. Dat kost me niets. Ook als ik kipkarkassen wil halen kost dat 32 cent per kilo. Verwaarloosbaar bijna. Ook de vis krijg ik voor niets. blijft over dat ik eeens per week een ander dier voer en dat probeer ik op de kop te tikken. Nu zijn dat lamskoppen, soms konijn en dan weer eens een extraatje. Ik probeer daarmee voor 2 honden niet meer dan 20 euro per maand uit te geven. Dan komen er nog de visolie kapsules bij en hier en daar wat groente (hoewel de tuin nu vol staat) dat we zelf ook eten. Mijn man, Theo vindt het soms in een gierige bui nog te veel dat ik voor de honden betaal, omdat het kàn om ze voor niet s te voeren. Maar dan vind ik het niet compleet genoeg. Hoe dan ook, wil ik graag weten wat we ervoor betaald zouden hebben als we nog in Nederland zouden wonen. Ik ken de islamitische slagers en Herby en andere leveranciers niet. Heeft iemand toevallig een hond van 20 kilo of voert 500 tot 600 gram per dag en weet zo uit haar/zijn hoofd wat dat per maand kost?
groetn Dorine
Door Cindy de Wolf
#791672
Mijn honden eten grofweg voor 165 euro per maand weg. Je praat hier dan over 5 honden van gemiddeld 25kg en 3 meeeters van de buren, die alleen 's avonds mee eten. Er gaat bij mij 3kg vlees e.d. per dag doorheen voor een gemiddelde prijs van 1,75pkg. Dit is echt alleen het eten dus buiten medicijnen en voedingssupplementen. Alleen mijn honden kosten aan basis verzorging zo'n 250 euro pmnd.
Door Laska
#791799
Ik geef biologisch vlees aan mijn hond van 20 kg (ongeveer 400 gram per dag) en dat kost me aan vlees ongeveer 20 euro per maand. Dat is puur het vlees, dus zonder kosten voor benzine en diepvrieszakjes enzo.
Door lightning
#791865
ik geef per maand rond de 60 a 70 euro uit voor 4 honden als ik het zou om rekenen dat ligt aan wat ik in sla. ze wegen hier tussen de 19 en de 25 kilo dus valt reuze mee :D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#791908
Ik heb net zitten rekenen ongeveer 3 a 4 euro per week per hond ben ik kwijt.

geen kosten voor de groente of een eitje en kefir berekend.
Laatst gewijzigd door *Marga* op wo 11 jul 2007, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Minna
#791914
Tja onze honden (4 herders van rond 20 kg en een klein mormel rond de 9 kg) kosten qua eten rond 150 euro per twee maanden, dus 75 euro per maand, gedeeld door 4,5 is...ff rekenmachine...16,6 euro per maand, dus ong. 4 euro per week per hond.
Ik koop bij Herby, bij Royal Dogshop en bij slager in de buurt, daarnaast samen met een vriendin grotere hoeveelheden bvb kip en geitenrib. Groente haal ik bij de super wat dan toevallig in de aanbieding is. Supplementen en zo voer ik niet, wel eens per week iets zuivels en noten en eieren, eieren krijg ik ook gratis. Dus voor de geld hoef je het barfen niet te laten!
Door tieneke
#792004
Hier eten de Nollebakkers en katten rond de 80 euro per maand,zit alles bij ook de duurdere soorten vlees/vis wat hier heel goedkoop is.
Door pallas
#792031
Voor Nox en Didot (beide ong 21kg) ben ik ong. 50 euro per maand kwijt. Dan eten ze ook wel zeer luxe, vooral Didot want die eet (nog) geen kip en rund en pens...daardoor ben ik dan ook wat duurder uit. Ze eten samen 1600gr per dag.
Als het nodig is kan ik voor Nox wel onder de 20 euro uitkomen .
Door Dogshome
#792035
Wij zijn rond de 170 euro kwijt per maand, aan eten.
Gaat hier gemiddeld 5 kilo vlees door heen per dag.
Door Annicha
#792249
naar aanleiding van dit topic ook maar eens aan het rekenen geweest.

voor 3 katten ( 12 kilo) en 1 hond ( 10 kilo) kom ik per week rond de € 5,50.
Ik haal alles bij herby de poelier en via via.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#792267
Het varieert een beetje.... al naar gelang het vlees dat ik voer zit ik tussen de 3 tot 7 euro per week voor 2 honden die samen zo'n 600 gram per dag eten.
Door roefus
#792318
Heel precies weet ik het niet.
Roefus schuift dagelijks zo'n 1400 gram vlees/vleesbotten naar binnen en Lara 400 gram.
Da's 1,8 kg. per dag, zo'n slordige 54 kilo per maand.
Ik denk dat ik gemiddeld zo tussen de €2,00 - €2,50 per kilo betaal. Dat komt dan neer op een bedrag van €108,00/€135,00 per maand.
Groente/fruit, visolie-capsules, zaden, pitten, noten enzovoorts niet meegerekend. Heb ook geen idee wat de kosten daarvan precies zijn  :-[
Denk dat het best goedkoper kan, maar dan moet ik een aantal diersoorten laten vervallen. En dat wil ik liever niet.
Door Mevroi Kruim
#792431
Hier eten twee honden en 5 katten zo'n 1,5 kilo per dag. Wat ik daarvoor betaal varieert tussen gratis en 5 euro de kilo, dat laatste dus niet te vaak. Gemiddeld betaal ik rond de 1,50 per kilo dus reken maar uit  ;D
Dan reken ik dus reiskosten en arbeidsloon voor het verwerken, verpakken en in de vriezer mikken niet mee, evenmin als de kosten van de vriezers zelf.
Laatst heb ik van Herby een forse bestelling binnengekregen, daarvan lag de gemiddelde kiloprijs wel hoger omdat hij allemaal van die leuke dingen verkoopt  ;D maar de winst van geen reiskosten en de keurig verpakte en gelabelde zaken zo in de vriezers kunnen mikken weegt daar voor mij ruimschoots tegenop.
Door Boefke
#792569
dorinekok schreef: Heeft iemand toevallig een hond van 20 kilo of voert 500 tot 600 gram per dag en weet zo uit haar/zijn hoofd wat dat per maand kost?
groetn Dorine
Mijn honden zijn beide rond de 20kg en eten samen ongeveer 1kg per dag. Ik ben op het moment zo'n 100 euro per maand kwijt aan eten voor beide, maar voorheen was dat minder, toen kocht ik groot en voordelig in. Ik denk dat ik voorheen voor beide honden omgerekend zo'n 50 euro per maand kwijt was geweest.
Gebruikersavatar
Door pike
#792681
Ik heb er twee van 12,5 en 17 kg, die eten samen ruim 1 kilo per dag. De laatste keer dat ik het heb doorgerekend kostte me dat (inclusief groenten) ca. 60 Euro per maand. Het vlees wordt grotendeels netjes verpakt aan huis bezorgd en kan zo de vriezer in.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door