Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#791314
Niet zo leuk  begonnen met z'n 10de jaar.. :'(
Ik had hem eerst 'n paar weken gekookt eten gegeven, en was de laatste 2 weken weer aan rauwe kip begonnen.
Eerst gemalen en vorige week alles in hapklare stukken geknipt omdat ie anders 'n halve kip in 1 keer wil doorslikken...
Zondagmorgen voor de eerste keer weer is lambribben laten eten...ik houd de ribben al zelf vast omdat ie anders te grote stukken afbijt...en het laatste gedeelte had ik met de snoei schaar in kleine stukjes geknipt.

Toen zondagavond wat gemalen kip,klein stukje lams lever en half lams hart met beetje groentemix...
Voordat we naar bed gingen lag het meeste uitgekotst op de keukenvloer....
De hele nacht  onrustig geslapen, en hij wilde vanmorgen niks eten....hij dronk wel water.
Later opnieuw wat etensresten gespuugd,en daarna  nog 3 keer geel/bruin vocht gespuugd, toen vond ik wel genoeg  en heb ik hem maar naar de DA genomen.
Foto van z'n buik gemaakt, de maag is leeg,dus daar zitten geen botten meer in, ook verschillende plekken met gas(lucht?)in de darmen, en op 3 verschillende
plekken in z'n darmen, zit iets wat op verstopping lijkt.....ik weet niet of het stukjes bot zijn of???
De lams hart had ook wat harde vette stukken eraan zitten,en die had ik aan Tor gegeven, dus misschien kan het dat zijn? Of anders kan het iets met z'n lever zijn omdat de spuug zo geel uitziet ..
Ik weet het niet :-\

In ieder geval vond de DA het verstandiger dat Tor daar vanacht blijft, want was aardig aan 't uitdrogen, en is nu dus aan infuus voor vocht in te brengen.
Met de infuus kunnen ze ook iets voor z'n darmen geven, en de Pb kan met injectie gegeven.
Wanneer ie vannacht en morgenochtend niet gespuugd heeft,en goed gepoept heeft, dan kan ie weer naar huis...wanneer dat niet gebeurd is,dan ben ik bang dat ie geopereerd moet worden om blokage weg te halen....
Ik hoop dat dat natuurlijk niet nodig zal zijn, maar we weet niet eerder dan morgenochtend...
En intussen duim ik dat ie er ook geen seizure bij krijgt.. :-\
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 15 jul 2007, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#791322
jeetje, dat is echt balen zeg, ik duim dat het niet een nodig is om in te grijpen, en dat hij vandaag lekker naar huis mag  :-*
Door *Natasja*
#791327
Ach, wat een ellende... Ik duim heel hard dat hij weer gaat poepen en niet zieker wordt, zodat hij met je mee naar huis mag. Een operatie zit je met zijn klachten zeker niet op te wachten... Heel veel sterkte  :-*
Door Lizzy
#791345
Ach hemel Dory, wat erg :'(. Jeetje joh, ik hoop zo dat hij snel opknapt en snel naar huis mag en dat het niks ernstigs is (en dat de plekjes die jullie op de foto zagen inderdaad iets van lamshart-vet is!). Sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door