Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door anitax
#790416
hoi allemaal,

Mijn pup is ruim 5 maanden,en heeft last van vieze oogjes,verleden week ben ik nog met hem naar de DA geweest en heeft hij de cocktail en kennelhoest spuit gehad,en heeft ze ook naar zijn ogen gekeken omdat ze steeds traande,maar was geen ontsteking ,kwam volgens haar omdat hij wat kortere snuit had en daarom de traanbuizen korter zijn ?!
Maar sinds een paar dagen is het dik geel spul wat er steeds uitkomt!
ik heb het al steeds schoongemaakt met kamillethee,maar dat helpt niks!
Sinds afgelopen donderdag ben ik overgestapt op kvv,hij kreeg daarvoor van die brokken :-\ ik heb bobby pas 10 dagen trouwens.
Kan het door de prik komen of dat spul van de kennelhoest wat hij in zijn neus heeft gekregen,of misschien doordat hij overgestapt is op kvv,ik heb hier ook iets gelezen over ontgifting,Maar wat kan ik er zelf aan doen,of moet ik langs de dierenarts?

groetjes anita
Door RupsenStorm
#790453
De reden waardoor de oogjes uitvloeien weet ik niet. Wel kun je de oogjes schoonspoelen met Euphrasia (verdunnen met gekookt water) van vogel (ogentroost) dit kun je ook inwendig geven.
Wat ik ook vaak aan mijn dieren geef is Crab apple van Bach, dit helpt het lichaam bij zuiveren en opruimen.
Door AnitaXSB
#790527
ik barf niet zelf maar heb weleens gehoord dat ze ontgiften wanneer je van brokken over gaat op vers,
Door Lizzy
#790594
anitax schreef: hoi allemaal,

Mijn pup is ruim 5 maanden,en heeft last van vieze oogjes,verleden week ben ik nog met hem naar de DA geweest en heeft hij de cocktail en kennelhoest spuit gehad,en heeft ze ook naar zijn ogen gekeken omdat ze steeds traande,maar was geen ontsteking ,kwam volgens haar omdat hij wat kortere snuit had en daarom de traanbuizen korter zijn ?!
Maar sinds een paar dagen is het dik geel spul wat er steeds uitkomt!
ik heb het al steeds schoongemaakt met kamillethee,maar dat helpt niks!
Sinds afgelopen donderdag ben ik overgestapt op kvv,hij kreeg daarvoor van die brokken :-\ ik heb bobby pas 10 dagen trouwens.
Kan het door de prik komen of dat spul van de kennelhoest wat hij in zijn neus heeft gekregen,of misschien doordat hij overgestapt is op kvv,ik heb hier ook iets gelezen over ontgifting,Maar wat kan ik er zelf aan doen,of moet ik langs de dierenarts?

groetjes anita
Ik denk dat je deze uitvloeiingen gerust kunt wijten aan de cocktail + kennelhoest enting.....

Ik denk dat je niet veel meer dan doen dan de ogen druppelen met bijv. Similasan Nr 2 (te koop bij drogist). En verder een ontgiftingskuurtje doen van bijvoorbeeld chlorella + drainage compositum van de Groene Os.

En voor de volgende keer zou ik, als ik jou was, na gaan denken om veel kritischer te gaan vaccineren.
Door anitax
#790695
Lizzy schreef: En voor de volgende keer zou ik, als ik jou was, na gaan denken om veel kritischer te gaan vaccineren.
ik heb hier wel het één en ander gelezen over de entingen,maar het is me nog niet helemaal duidelijk,ik las oa,dat je als pup wel moet laten enten en dan nog een keer met een jaar,maar daarna niet meer,of elke 3 jaar!
ik heb mijn vorige hond maar 2x laten inenten,en hij is bijna 15 geworden en nooit parvo, weil of iets gehad! maar zodra ik bij de dierenarts kwam was het ohhh hij heeft zijn prikken niet gehad dat gaan we meteen even doen >:( we gaan helemaal niets dus! maar wat is het verstandigst?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#790804
maar wat is het verstandigst?
[quote][/quote]

Tja, is heel persoonlijk. Ik heb mijn honden dit jaar voor het eerst laten titeren, en ze niet laten enten. Alleen tegen Weil, en rabies omdat we naar het buitenland gaan met ze. Maar hier is al veel over geschreven op BP ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door