Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Carlijn
#79045
Vanavond voor het eerst mijn 2 katten een beetje carnibest gegeven, kijken ze me echt zo aan van "ja daaag maar dat gaan we niet eten" en ze gaan vervolgens vrolijk door met het zeuren om eten :-\
Nou krijgen mijn katten eigenlijk alleen brokkjes en maar heel af en toe wat blik en zo af en toe vis (tegenwoordig rauw).
Na 10 min. te hebben gewacht of ze toch nog zouden beginnen met eten er maar een likje blik doorgedaan en tada ze begonnen meteen te eten. De één viel echt aan, de ander heeft gewoon braaf zijn bakje leeg gegeten.
Zodirect krijgen ze nog een paar brokkjes en morgen staat er jaja weer vers op het menu ;D
Door Carlijn
#79593
Zo de katten hebben net hun tweede versmaaltje op.
Heb per kat 60 gram carnibest met 2 theelepeltjes blik vermengt en ze vonden het heerlijk :D
Had nooit verwacht dat ze zo makkelijk aan de kvv zouden gaan, ze aten namelijk al 8 jaar braaf elke avond een bakje brokken en voor lams/rund hart trekken ze hun neus op ???
Wie weet zet ik ze nog wel eens volledig op vers (en dat zeg ik die altijd een voorstandster van brok is geweest :o :-[ )
Gebruikersavatar
Door sylvia
#79701
Carlijn schreef: Zo de katten hebben net hun tweede versmaaltje op.
Heb per kat 60 gram carnibest met 2 theelepeltjes blik vermengt en ze vonden het heerlijk :D
Had nooit verwacht dat ze zo makkelijk aan de kvv zouden gaan, ze aten namelijk al 8 jaar braaf elke avond een bakje brokken en voor lams/rund hart trekken ze hun neus op ???
Wie weet zet ik ze nog wel eens volledig op vers (en dat zeg ik die altijd een voorstandster van brok is geweest :o :-[ )
Wijsheid komt met de jaren zeggen ze ;D
Door Yorick
#81179
Proficiat hoor! Ik wou dat de mijne ook zo snel 'van gedachten veranderden'! Ik zit nu aan 1 theelepeltje carnibest tussen een versheidzakje en dan gaat het wel binnen dus heb nog een tijdje voor de boeg voor ik aan jou resultaat zit! Vers is op alle gebied handig vind ik, het is het gezondste EN je weet perfect welke hoeveelheid de katten binnen hebben!
Door Carlijn
#82738
Zo de katten hebben na een aantal dagen brok te hebben gehad weer een bakje carnibest gekregen en het ging zo hop naar binnen, zonder blik of wat er door :D
Morgen nog een dagje vers en daarna nog een dagje rauwe vis en als dit net als vorige week goed valt, krijgen ze voorlopig 3 dagen vers en 4 dagen brok.
Door Carlijn
#82836
sylvia schreef: Hartstikke goed,mag ik vragen waarom je ze toch nog brok blijft geven?
Tsja, waarom ik ze nog brok blijf geven, eigenlijk voornamelijk omdat ze het al 8 jaar goed op de hill's doen.... behalve dan dat ze tegenwoordig wat last van tandsteen krijgen.
Elke avond vallen ze nog steeds op hun bak brokken aan en ik heb het idee dat als ik helemaal overstap op vers dat ik ze dat afpak :-\
Het is dus meer een gevoelskwestie dan een goed onderbouwd standpunt ::) maar mezelf kennende zal ik vast wel langzaam overgaan naar volledig vers en tot die tijd krijgen ze van mij gewoon nog een paar dagen brok.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#83060
Ja je moet doen waar jij je prettig bij voelt ,maar ik denk ook wel datje op een gegeven moment over gaat op kompleet een vers menu en dan ga je barf maaltijdjes verstrekken voor de variatie ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door