Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cathy
#790412
Yuma weegt nu 18 kilo en is dus 7 maanden oud , hoeveel gram kan , mag hij hebben op een dag ?

Hij is met barf opgegroeid , maar bij mij krijgt hij meer KKV.
Door Cathy
#790462
[quote="Lupa"]
het is een opgroeiende hond ik zou meer geven
maar voeren met je ogen is belangrijk
[/quote]

Ik ben iemand van de weegschaal  ;D dus daarom mijn vraag  ;)
Door Cathy
#790472
[quote="Lupa"]
snap ik
maar ik heb hier een pup van 5 maanden
als ik vogens de weegschaal zou moeten voren was ze nu uitgehongerd
ik zit nu op 8%
[/quote]

Dank je wel , maar groeit een pup van 5 maanden niet erg hard nu ?  Yuma heeft zijn hoogte wel berijkt  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#790509
[quote="Cathy"]
Ik ben iemand van de weegschaal  ;D dus daarom mijn vraag  ;)
[/quote]

Dan zet je je hond minimaal 1x per week op de weegschaal en als hij teveel of te weinig groeit naar je zin, dan pas je daar het percentage op aan. Vaste regels zijn er niet voor het verschilt gewoon per hond. Mijn nu 7 maanden oude teefje van 24 kilo eet zo'n 6/7 ons per dag, terwijl de vorige die 7 maanden was met ongeveer gelijk gewicht nog ruim een kilo at.
Door Cindy de Wolf
#790551
Misty is nu net 11 maanden en weegt grofweg 26kg, tot vorige maand kreeg ze echt nog wel een kg per dag. Nu zo'n 600 a 700. Ik zou grofweg uitgaan van zo'n 5 a 6% met 7 maanden. Je hondje is echt nog niet uitgegroeid, daarnaast een border dus veel energie. Veel lager zou ik niet durven te gaan zitten.
Door Cathy
#790632
[quote="Cindy de Wolf"]
Misty is nu net 11 maanden en weegt grofweg 26kg, tot vorige maand kreeg ze echt nog wel een kg per dag. Nu zo'n 600 a 700. Ik zou grofweg uitgaan van zo'n 5 a 6% met 7 maanden. Je hondje is echt nog niet uitgegroeid, daarnaast een border dus veel energie. Veel lager zou ik niet durven te gaan zitten.
[/quote]

Dank je wel Cindy  ;)
Door Fabiola
#795611
Hoi,

Van de fokker van onze odh heb ik begrepen dat onze pup 60 tot 65 gram per kilo lichaamsgewicht mag hebben, met een maximum van 1 kg per dag.  Zij weegt nu 14,5 kilo en krijgt 3 maaltijden van 290 gram kvv of barf. Onze andere ODH dame van 18 maanden, weegt 30 kilo (mag tot 34 kilo wegen) en krijgt ongeveer een kilo per dag....de ene dag iets meer, dan weer iets minder. Ik moet zeggen ze doen het er goed op!

Hopenlijk heb je iets aan de info
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door