Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hetty
#779725
Hallo

Mijn hond had vorige jaar juni ook al een kapotte neus. Toen een antibiotica kuur gehad en het was weer over.
Dit jaar kwam het weer terug. Dus dachten we aan een allergie. Hier heeft hij nu prednison voor. Maar ik ben hier helemaal niet blij mee. Ik zou graag eens willen kijken of er niks homeopatisch is voor deze allergie.

Heeft een van jullie tips voor mij.
Hij plast zo ontzettend veel van de prednison. Ik ben al wel de dosering aan het afbouwen maar ik wil er eigenlijk helemaal van af.

Groetjes Hetty
Door Hetty
#779796
Nee!
Als ik dus geen prednison gebruik dan heeft hij echt jeuk aan zijn neus. Hij schuurt dan flink over de grond met zijn neus waardoor de neus kapot gaat. Dan wordt het van kwaad tot erger.
Dat is ook geen doen, maar ik wil ook zeker geen prednison blijven gebruiken.
Ik ga eens op zoek naar dat middel wat jij noemt.
Door Lizzy
#779800
Dit klinkt wel vrij ernstig. Misschien is het niet verkeerd om hier eerst eens mee naar een holistisch-werkend DA te gaan...?
Door Hetty
#779839
Op zich valt het mee totdat hij inderdaad een keer over stenen schuurt en dan gaat het echt kapot.
Ik kijk het nog heel even aan. Ook ivm het nieuwe voer. Misschien wordt daar zijn weerstand ook wat beter van. En ik wil puur pollen proberen. Gaat het niet echt beter dan ga ik zeker verder op onderzoek uit.
Bedankt voor je advies.
Door yoecky
#787114
Hallo Hetty,

Mijn hond heeft ook last van grasallergie. Dat begint vanaf april tot oktober.
Ik geef ook prednison. Ben er ook niet blij mee maar niets anders helpt. Ben al bij een homeopaat geweest (bijna een half jaar lang) maar ik kon het niet meer aanzien. Mijn hondje krabte zich de hele dag zelfs tot bloedens toe.Al zijn middeltjes werkten niet.
Ben dan terug overgeschakeld op prednison en de jeuk is weg. Ik geef wel een half pilletje om de andere dag. In de wintermaanden stop ik volledig. Mijn dierenarts zegt dat als je om de andere dag een pilletje geeft, je hond geen bijwerkingen zal krijgen.
Nu mijn hond plast ook enorm veel en komt ook aan. maar als ik in de wintermaanden stop, valt hij zo weer af.
Ben al blij dat hij geen jeuk meer heeft. En dan nemen we de rest er maar bij.

Groetjes Yoecky
Door Hetty
#787225
Ik ben gestopt met de prednison, het gaat nu redelijk. Hij krabt niet gek veel.
Zijn neusje ziet er niet echt mooi uit maar die smeer ik nu in met kloven zalf. Het plassen op de prednison vind ik echt een groot nadeel.
Als hij toch weer meer gaat krabben dan wil ik een homeopaat ook eens gaan proberen. Maar net wat je zegt als echt niks anders werkt dan toch maar weer aan de pred.
Heb jij ook een allergie test laten doen?
Door MaxRoxy
#790405
Lizzy schreef: Je kunt Puur Pollen van Puur Natuur misschien proberen.

Je hond is toevallig niet net gevaccineerd?
Waar is dat te koop? En dat werkt tegen ene evt pollen/gras/stuifmeel allergie?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door