Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#790059
echt een probleem vind ik het worden---mijn oudste tervuerense herder reu heeft een zeer zware vacht en doordat het nu zo'n beetje al 2 weken regent is hij dus ook net zolang al nat/vochtig.
hij droogt gewoon niet meer op!
Dus hij gaat stinken en krijgt eceem.
Nu fohn ik hem met mijn eigen fohn een beetje droger, maar kan dat wel met een 'mensenfohn' of moet ik daar een speciale voor kopen?
verder borstel ik hem zo'n 3 a 4 keer in de week van wegen zijn loslatende ondervacht.
Mijn andere tervuerense en groenendaeler hebben er geen last van.
ellen
Door lightning
#790064
ik fohn mijn honden ook gewoon met een mensen fohn hoor. zonder problemen enkelt niet te heet
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#790132
dan blijven we dat gewoon doen!
Maar fohnen jullie je honden ook iedere dag als het heeft geregend?
Ik normaal gesproken niet maar als het een paar dagen achter elkaar regent moet het wel!
ellen
Door lightning
#790135
nee ik heb een border die droogt wel snel maar worden wel is zo nat dat ze inderdaad we leens gefohnt worden. kan geen kwaad zeker niet als jij verteld dat je hond niet droog word
Door tt-tjes
#790157
Die van mij hebben een regenpak, maar ik föhn wel de voetjes en de kop droog.
Als ik dat niet doe worden de voetjes tussen de zooltjes helemaal rood.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#790385
een regenjas, zuidwester en kaplaarzen aan doen dan is het probleem opgelost  ::)!
ellen
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#790395
Inderdaad, ik zit hier ook met dat probleem voor Jory.
Zij krijgt nu en regendekje/jas aan als het hard regent. :D
Ik vind het aankleden ook totaal niets, maar je moet toch wat.
Het jasje heeft bij mij trouwens een dubbele functie, want hij zorgt er voor dat Sanne niet afkoelt in de winter tijdens de frisbee training, als we tussen door moeten wachten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door