Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#790165
De jongens hebben voor de eeste keer runderstrot op, maar dit is geen succes.
Hun vacht blijft er helemaal aan kleven waardoor ze dus ook een deel haren naar binnen krijgen.  En dat ik nou kan zeggen dat ze het superlekker vonden, niet echt.
Gelukkig heb ik er maar een paar gekocht, dus die andere liggen voorlopig nog wel even in de vriezer denk ik.
Door tt-tjes
#790199
Snap het eigenlijk ook niet zo goed, ze lusten hier eigenlijk alles. Misschien dat het er toch aan ligt dat ze continu haren in hun bek hebben doordat het zo plakt.

Ik probeer het over een tijdje wel weer een keer.
Door Nonique
#790235
tt-tjes schreef: De jongens hebben voor de eeste keer runderstrot op, maar dit is geen succes.
Hun vacht blijft er helemaal aan kleven waardoor ze dus ook een deel haren naar binnen krijgen.  En dat ik nou kan zeggen dat ze het superlekker vonden, niet echt.
Gelukkig heb ik er maar een paar gekocht, dus die andere liggen voorlopig nog wel even in de vriezer denk ik.
Je weet dat je ze hier altijd kwijt kunt ;)

Je raad nooit wat. Die allesvreters van mij.......... Axel trekt zijn neus op voor geitenspiersnippers van het IC. Dat was hier dus niet zo'n succes.

Groetjes,
Monique, Jan, Maddy en de boeven
Door roefus
#790259
tt-tjes schreef: De jongens hebben voor de eeste keer runderstrot op, maar dit is geen succes.
Hun vacht blijft er helemaal aan kleven waardoor ze dus ook een deel haren naar binnen krijgen.  En dat ik nou kan zeggen dat ze het superlekker vonden, niet echt.
Gelukkig heb ik er maar een paar gekocht, dus die andere liggen voorlopig nog wel even in de vriezer denk ik.
Misschien een keer overlangs doorsnijden?
Dan hoeven ze er niet helemaal met hun bek in.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#790273
roefus schreef: Misschien een keer overlangs doorsnijden?
Dan hoeven ze er niet helemaal met hun bek in.
Ik knp hier de strotten ook doormidden! Had me nog niet gerealiseerd dat jij ze misschien wel helemaal geeft...... :-\
Door Borke
#790284
Over die haren bij het eten... lastig maar je wilt ze antuurlijk niet afknippen.
ik weet dat Perzenfokkers optentoonstellingen de perzen vaak een soort slabbetjes omdoen om de haren uit de bek te houden als ze eten/drinken.
Zou zoiets ook een oplossing voor jouw honden kunnen zijn. Bijvoorbeel door plastic te bevestigen aan een tuig, zodat het plastic niet als nog in de bek zit?

@ Pauline: hoe krijg jij die strotten in tweeen?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#790299
AstridStraver schreef:@ Pauline: hoe krijg jij die strotten in tweeen?
Met een snoeischaar het begin maken en vervolgens met een gewone schaar verder knippen. Ik knip eerst de lappen vlees die eraan zitten eraf Astrid! Heb het van de week ook met een wildschaar gedaan, maar vreemd genoeg lukt het met een huis-tuin-en-keukenschaar het best..... ::)
Door roefus
#790302
Pauline schreef: Ik knp hier de strotten ook doormidden! Had me nog niet gerealiseerd dat jij ze misschien wel helemaal geeft...... :-\
Ik doe het niet gewoon door midden, maar overlangs.
Mmmm....hoe leg ik dit uit?
Vanaf de bovenkant RECHT erdoor heen.
Zodat je twee helften krijgt...dus twee kommetjes.

Nee, voor Roefus knip ik niet.  ;)
Maar voor Lara wel, want anders krijgt ze er geen 'begin' aan.

Ik doe het trouwens gewoon met een vleesmes, gaat best makkelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door