Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Sannne
#790026
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al talloze topic´s zijn over dit onderwerp, ik heb ze ook bijna allemaal gelezen maar vraag jullie toch om hulp.

Ik ga in augustus 2 weken naar Tsjechie, mijn hondis gister geent bij de DA. Ze hebben mij de Scalibor band meegegeven ter bestrijding van teken-hartworm. En Advantage tegen vlooien. Ik zie de band alleen niet zo zitten, ze zit vaak op schoot en slaapt in bed. Ook weegt ze maar 2,5 kilo (is mij verteld dat dat geen probleem is).

Vorig jaar ben ik ook naar Tsjechie geweest en heb haar toen behandeld met Tick-fence tegen vlooien-teken en Milbemax tegen hartworm.

Zw heeft wel wat probelem met haar gezondheid gehad (allergien). Ze heeft in haar leven (ruim 2 jaar) nog nooit een teek gehad.

Ik hoop dat iemand een advies hierover kan geven wat ik het beste zou kunnen gebruiken.
Laatst gewijzigd door Sannne op za 29 dec 2007, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#790035
Ik zou ook niets tegen teken gebruiken bij zo'n uk...Je ziet te toch onmiddellijk zitten en dan kan je ze toch direct verwijderen? Ik gebruik wat tegen de teken omdat ik ze lang niet allemaal vind op mijn honden. Anders zou ik ook niets gebruiken. Bij zo'n uk zie je toch ook iedere vlo lopen en kan je ze toch ook verwijderen. Helemaal bij een hond die niet helemaal gezond is, zou ik zo min mogelijk troep gebruiken. Bij terugkomst  Milbemax is natuurlijk wel noodzakelijk (als je langer dan 4 weken naar Tjechie bent geweest moet je natuurlijk daar ook Milbemax geven).
Waar is ze tegen geent eigenlijk en waarom?
Door Sannne
#790037
Ik heb haar tegen rabiës geent. Dat moet als je naar Tsjechie gaat.
Ik gebruik normaal nooit iets tegen teken/vlooien want idd wat je zegt, je ziet ze gemakkelijk lopen. Ik heb nog nooit een teek gevonden maar ik denk dat je ze goed ziet.
Maar het lijkt me gewoon een veilig gevoel als ik haar voor vakantie een keer preventief behandel tegen teken. Alhoewel het natuurlijk vies spul is. Ik weet gewoon niet waar ik het beste aan doe, op het moment denk ik aan Tick-fence (eenmalig) en Milbemax??
Laatst gewijzigd door Sannne op za 29 dec 2007, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#790039
Sannne schreef: Ik heb luna tegen rabiës geent. Dat moet als je naar Tsjechie gaat.
Ik gebruik normaal nooit iets tegen teken/vlooien want idd wat je zegt, je ziet ze gemakkelijk lopen. Ik heb nog nooit een teek gevonden maar ik denk dat je ze goed ziet.
Maar het lijkt me gewoon een veilig gevoel als ik haar voor vakantie een keer preventief behandel tegen teken. Alhoewel het natuurlijk vies spul is. Ik weet gewoon niet waar ik het beste aan doe, op het moment denk ik aan Tick-fence (eenmalig) en Milbemax??

Waarom zou je nu wel preventief behandelen en thuis niet? Ik ben net terug uit Zwitserland met Rakker, heb niets preventief gedaan tegen teken. De totale score was 5 teken, waarvan er 1 zich niet vastgezogen had. 's Avonds bij het borstelen keek ik hm helemaal na ( en dan mis je er nog :-[). Tekentangetje met zo'n lasso is ideaal. Indien niet noodzakelijk wordt Rakker dus niet behandeld met die troep. Thuis heeft Rakker eigenlijk nooit een teek.
Door Sannne
#790040
Ik behandel haar thuis niet omdat ik haar zo min mogenlijk wil blootstellen aan die troep, maar we werden gewaarschuwd dat het Tsjechie stikt van de teken en aangezien we een huisje hebben in het bos en zede hele dag buiten is dacht ik dat ik haar nu moest gaan beschermen.
Tuurlijk check ik haar elke dag op teken.
Laatst gewijzigd door Sannne op za 29 dec 2007, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#790041
Sannne schreef: Ik behandel luna thuis niet omdat ik haar zo min mogenlijk wil blootstellen aan die troep, maar we werden gewaarschuwd dat het Tsjechie stikt van de teken en aangezien we een huisje hebben in het bos en luna de hele dag buiten is dacht ik dat ik haar nu moest gaan beschermen.
Tuurlijk check ik haar elke dag op teken.
Misschien is dit een optie: Je zou het ook even aan kunnen zien daarginds. Neem je een pipetje van dat spul mee. Wordt het te gek, doe je het alsnog.
Door Sannne
#790043
Dian schreef: Misschien is dit een optie: Je zou het ook even aan kunnen zien daarginds. Neem je een pipetje van dat spul mee. Wordt het te gek, doe je het alsnog.
Ja dat vind ik een goed idee, volgens mij werkt Tick-fence zodra je het druppelt. Dus als ik teveel teken zie op haar dat kan ik het op het moment gaan gebruiken. De Scalibar band moet je 2 wkn van te voren om doen (voordat ie goed werkt), daar voel ik dus echt niks voor.

Milbemax is een tablet tegen hartworm. Ga ik denk ik wel geven want daar ben ik echt bang voor. Volgens mij is Tsjechie niet echt een land waar het veel voorkomt maar het kan wel....

Bedankt voor jullie antwoord!
Laatst gewijzigd door Sannne op za 29 dec 2007, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#790046
Sannne schreef: Ja dat vind ik een goed idee, volgens mij werkt Tick-fence zodra je het druppelt. Dus als ik teveel teken zie op luna dat kan ik het op het moment gaan gebruiken. De Scalibar band moet je 2 wkn van te voren om doen (voordat ie goed werkt), daar voel ik dus echt niks voor.

Milbemax is een tablet tegen hartworm. Ga ik denk ik wel geven want daar ben ik echt bang voor. Volgens mij is Tsjechie niet echt een land waar het veel voorkomt maar het kan wel....

Bedankt voor jullie antwoord!
Ik zou nooit en te nimmer een hartworm behandeling achterwege laten!!!!
Door Sannne
#790047
Helen schreef: Ik zou nooit en te nimmer een hartworm behandeling achterwege laten!!!!
Oke de Milbemax ga ik dus zeker weten geven/

Wat ik me afvraag, de mensen die zeggen dat ze niks aan hun hond geven (preventief), geven jullie dan wel iets tegen hartworm als jullie op vakantie gaan??
Laatst gewijzigd door Sannne op za 29 dec 2007, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#790050
Sannne schreef: Oke de Milbemax ga ik dus zeker weten geven aan Luna.

Wat ik me afvraag, de mensen die zeggen dat ze niks aan hun hond geven (preventief), geven jullie dan wel iets tegen hartworm als jullie op vakantie gaan??
Ik behandel mijn honden wel tegen teken als ik op vakantie ga. Maar ik heb een grote langstok herder en een boerenfox die beiden flink rauzen en door de struiken racen en allebei ook echt teken oplopen. Zeker bij de herder mis ik ze vaak. Dus niet behandelen is geen optie. Hartworm is echt een vreselijke aandoening en je kan natuurlijk niet zien of je hond wel of niet geprikt wordt door de mug die het overbrengt...Ik behandel mijn honden altijd zonodig tijdens of daarna tegen hartworm. ALTIJD!! Ik gebruik alleen stronghold.
Gebruikersavatar
Door Dian
#790051
Sannne schreef: Oke de Milbemax ga ik dus zeker weten geven aan Luna.

Wat ik me afvraag, de mensen die zeggen dat ze niks aan hun hond geven (preventief), geven jullie dan wel iets tegen hartworm als jullie op vakantie gaan??
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan :-[ :-[ Mijn DA heeft er zelfs nog nooit met 1 woord over gerept. Ligt het misschien ook aan het land waar je naar toe gaat? Ik ben met Rakker alleen naar Duitsland, België en Zwitserland geweest.
Door Sannne
#790061
Dian schreef: Heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan :-[ :-[ Mijn DA heeft er zelfs nog nooit met 1 woord over gerept. Ligt het misschien ook aan het land waar je naar toe gaat? Ik ben met Rakker alleen naar Duitsland, België en Zwitserland geweest.
Tuurlijk het ligt ook aan het land waar je naar toe gaat, ik neem alleen maar geen risico.

Ga maandag even met de DA overleggen wat ik het beste mee kan nemen tegen de teken, dat meteen werkt. Dan neem ik dat gewoon mee op vakantie.
Ook zal ik even overleggen welk middel in het beste kan geven tegen hartworm.

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan geven aan een hondje van 2,5 kilo?
Je ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer, allemaal verschillende werkzame bestandsdelen, welke is de beste ect. Ook baal ik ervan dat er geen minimaal gewicht staat in de bijsluiter van de meeste middelen, staat er honden onder de 15 kilo zoveel van dit product. Onder de 15 kilo, lekker ruim begrip!
Laatst gewijzigd door Sannne op za 07 jul 2007, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Loti
#790071
Mijn kaninchenteckels krijgen Frontline pipet, helpt direct tegen vlooien en teken.

Omdat ze zo klein zijn vraag ik me af of ik beter de kattenpipet kan gaan geven. De kleinste hondendosering is voor honden tot 10 kg en deze teckels wegen nauwelijks 4 kg. dus meer formaat kat. Hoe minder gif, hoe beter, zou ik denken????????????
Door Helen
#790074
Ik reken altijd de dosering per kg uit en zuig de juiste dosering voor mijn honden of katten eruit. Zo koop ik voor de katten altijd advantage voor katten tot 8 kilo. Dat is maar een tikkie duurder dan advantage voor katten tot 4 kg. Met een spuitje zuig ik dus de juiste dosering eruit en kan dus 2 katten doen met 1 pipetje.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door