Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yvonne1961
#789545
Graag geef ik naast het geven van KVV(smuldier compl.) 2x per week een zelf samenegestelde maaltijd. Dit maak ik dan van kip(smuldier), zalm,rauwe ei en groente.
De smuldier kip is best fijn gemalen.
Gisteren heb ik voor het eerst kippenvleugels gegeven. Deze heb ik met een snoeischaar ongeveer elke cm. ingeknipt (pff dat was best nog zwaar) Toch vond ik dat het er op bepaalde plekken splinterig uit zag. Ik heb getwijfeld maar heb het ze toch gegeven. Ze moesten er flink op kauwen maar dat vond ik natuurlijk prima. Maar ik vind het wel doodeng moet ik zeggen die splinters.
Kan dit nu echt geen kwaad?
Liever zou ik kippennekken geven maar die moet ik per 10 kilo kopen en de vriezer zit al voor de helft vol met KVV.
Maar ik wil dus echt voor de zekerheid nog een keer vragen: Kunnen deze splinters geen kwaad?
En kan ik ze ook geven ZONDER in te knippen? (dit voor de grootste hond)
Gebruikersavatar
Door Dian
#789560
[quote="yvonne1961"]
Graag geef ik naast het geven van KVV(smuldier compl.) 2x per week een zelf samenegestelde maaltijd. Dit maak ik dan van kip(smuldier), zalm,rauwe ei en groente.
De smuldier kip is best fijn gemalen.
Gisteren heb ik voor het eerst kippenvleugels gegeven. Deze heb ik met een snoeischaar ongeveer elke cm. ingeknipt (pff dat was best nog zwaar) Toch vond ik dat het er op bepaalde plekken splinterig uit zag. Ik heb getwijfeld maar heb het ze toch gegeven. Ze moesten er flink op kauwen maar dat vond ik natuurlijk prima. Maar ik vind het wel doodeng moet ik zeggen die splinters.
Kan dit nu echt geen kwaad?
Liever zou ik kippennekken geven maar die moet ik per 10 kilo kopen en de vriezer zit al voor de helft vol met KVV.
Maar ik wil dus echt voor de zekerheid nog een keer vragen: Kunnen deze splinters geen kwaad?
En kan ik ze ook geven ZONDER in te knippen? (dit voor de grootste hond)
[/quote]

Even met de hamer bewerken. Splintert niet zo. En dit hoef je maar een paar keer te doen. Als je hond het goed wegkauwd kun je het zo geven. Wel misschien nog even inknippen op de knik, zodat je 1 lang stuk kunt maken. Voor Rakker heb ik ook maar twee keer de hamer gebruikt en toen zo gegeven. Dat knipje op de knik maak ik nog steeds ;)

En ik denk dat hij er best van genoten heeft, of niet? ;)
Laatst gewijzigd door Dian op vr 06 jul 2007, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#789603
[quote="yvonne1961"]
Graag geef ik naast het geven van KVV(smuldier compl.) 2x per week een zelf samenegestelde maaltijd. Dit maak ik dan van kip(smuldier), zalm,rauwe ei en groente.
De smuldier kip is best fijn gemalen.
Gisteren heb ik voor het eerst kippenvleugels gegeven. Deze heb ik met een snoeischaar ongeveer elke cm. ingeknipt (pff dat was best nog zwaar) Toch vond ik dat het er op bepaalde plekken splinterig uit zag. Ik heb getwijfeld maar heb het ze toch gegeven. Ze moesten er flink op kauwen maar dat vond ik natuurlijk prima. Maar ik vind het wel doodeng moet ik zeggen die splinters.
Kan dit nu echt geen kwaad?
Liever zou ik kippennekken geven maar die moet ik per 10 kilo kopen en de vriezer zit al voor de helft vol met KVV.
Maar ik wil dus echt voor de zekerheid nog een keer vragen: Kunnen deze splinters geen kwaad?
En kan ik ze ook geven ZONDER in te knippen? (dit voor de grootste hond)
[/quote]

Hier op BP voeren honderden, zo niet duizenden mensen barf, sommigen al jaren (ik bv al bijna 6 jaar). En die mensen voeren allemaal kip, hele kippen in mijn geval, of karbo's of vleugels e.d. En nog nooit heeft een hond hier ook maar enig probleem met kip gehad. Dus ik zou zeggen dat het toch wel veilig zou moeten zijn.
Kippenbotten zijn bijna de zachtste en makkelijkst te verteren botten die je kunt geven, en als je de vleugel zo fanatiek hebt ingeknipt kan er gewoon echt niks mis. Zelfs mijn katten eten vleugels zonder inknippen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#789782
Waarom moet je per 10 kilo kippen nekken kopen?


Bij de meeste slagers (islamitische ) kan je het gewoon kopen zo veel als je wilt.
Door yvonne1961
#789808
Ze hebben er inderdaad van genoten, vond het ook leuk om te zien :)

Ik moet nog verder rondbellen, maar de twee adressen die ik hier in de buurt gebeld heb zeiden allebei hetzelfde: alleen per 10 kilo. Misschien toevallig dezelfde leverancier.
Door Salty
#789829
[quote="yvonne1961"]
Ze hebben er inderdaad van genoten, vond het ook leuk om te zien :)

Ik moet nog verder rondbellen, maar de twee adressen die ik hier in de buurt gebeld heb zeiden allebei hetzelfde: alleen per 10 kilo. Misschien toevallig dezelfde leverancier.
[/quote]

Heb je geen carnibestverkooppunt in de buurt ,daar kun je ook gewoon kleine hoeveelheden kopen.
Door yvonne1961
#789894
oh, jazeker zitten er carnibest verkooppunten in de buurt. Dus die verkopen ook kippennekken?
Dan ga ik na het weekend meteen informeren.
bedankt voor de tip ;)
Door Salty
#789951
[quote="yvonne1961"]
oh, jazeker zitten er carnibest verkooppunten in de buurt. Dus die verkopen ook kippennekken?
Dan ga ik na het weekend meteen informeren.
bedankt voor de tip ;)
[/quote]

Niet alle verkooppunten zullen ze standaard op voorraad hebben,maar kunnen ze zeker voor je bestellen,ze komen namelijk van dezelfde leverancier af als de carnibest.
Door ~anna~
#789970
Als ze er zelf op kauwen komen er ook splinters vrij en die kan een hond heel goed verteren,wel even de waterbak weghalen.
Vleugels zijn idiaal om af en toe te geven.
Ik zag van de week op een markt in Rotterdam,5 kilo vleugels voor 5 euro :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door