Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#789456
Didge heeft zijn voetzooltje (grootste zooltje) kapot. Hangt een stukje bij. Waarschijnlijk door het asfalt o.i.d. Hij is nu erg zielig( :-[), en loopt of hij er weet ik niet wat in heeft zitten.
Kan/moet ik hier iets op/aan doen, om te verzachten??
Hoop maar dat het zondag minder is, want dan moet hij een behendigheidswedstrijd lopen in Arnhem :-[
Laatst gewijzigd door *Monique op vr 06 jul 2007, 07:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#789580
Ik zou proberen om het gewoon goed droog te houden. dat is natuurlijk wel een uitdaging met dit weer.
Als je voetzolen gaat insmeren worden ze alleen maar zacht en das niet wat je wilt ;)
Eén keertje per dag in de biotex als het een vieze plek is , anders niet.

Mocht het zondag niet over zijn dan mag je misschien wel met een schoentje er overheen lopen..of moet je dan een soort verklaring hebben van je d.a.??
Die van mij zouden geen stap verzetten met een schoentje, maar dat zijn dan ook wel mutsen hoor ;D

Veel sterkte en geef Didge maar een knuf; hij is héél zielig :-*
Door Lil
#789658
Ik heb altijd officiële wedstrijden gelopen en daar moet je dus echt niet vragen of je met schoen mag lopen, dan wordt je van het veld gestuurd. Je mag immers niet met een zieke hond lopen en de hond MOET naakt zijn. Ik weet niet of Duitsland verschilt met Nederland, maar het is beiden via de FCI.
Mag het wel dan altijd met vier schoentjes! Het is niet goed als het gewicht ongelijk verdeeld is bij zo'n inspanning als behendigheid.
Op dit moment zou ik wel een fijne zalf erop doen, zoals bach rescue of arnica of iets in die trant. Maar zaterdag en zondag zou ik er niet op doen, want dan wordt het idd erg zacht.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#789696
Groene leem maakt een stevig korstje. Misschien dat dat ook wat bescherming biedt?
Ik ben bang dat een wedstrijd lopen met een stukke poot niet echt geweldig is.
Door lightning
#790067
ik gebruik altijd bioforce voor open voetzooltjes en binnen 2 a 3 dagen is het dicht en loopt de hond weer normaal. ik smeer vlak voordat ik naar buiten en ga en doe dat een schoentje aan zo zit hij er ook niet aan te likken hier werkt het iig perfect :D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#790115
lightning schreef: ik gebruik altijd bioforce voor open voetzooltjes en binnen 2 a 3 dagen is het dicht en loopt de hond weer normaal. ik smeer vlak voordat ik naar buiten en ga en doe dat een schoentje aan zo zit hij er ook niet aan te likken hier werkt het iig perfect :D
]
en waar kan ik bioforce krijgen?
Ik heb er nu wat groene leem opgedaan, en hij loopt met een bandage om zijn poot, en voelt zich errrrruuuuuug zilug :'( :'(. En hij krijgt trauma vetsem.
De wedstrijd in Arnhem is verplaatst naar 22 juli i.v.m het slechte weer. Maar hij had hem sowieso niet kunnen lopen, want hij loopt slechter als gisteren :(
Tannetje heeft er vanmorgen ook voor de zekerheid even naar gekeken, toen ik bij haar was voor Vienna, en vond zijn zooltjes trouwens erg kloverig.
Door lightning
#790121
bioforce kan je gewoon in een apotheek kopen is volgens mij van het mer VOGEL? maar ken net zo goed vsm zijn. ik smeer het erop en binnen een paar dagen is het wel dicht. als ik het smeer gebruik ik een schoentje
Door pallas
#790138
trimsalon schreef: ]
en waar kan ik bioforce krijgen?
Ik heb er nu wat groene leem opgedaan, en hij loopt met een bandage om zijn poot, en voelt zich errrrruuuuuug zilug :'( :'(. En hij krijgt trauma vetsem.
De wedstrijd in Arnhem is verplaatst naar 22 juli i.v.m het slechte weer. Maar hij had hem sowieso niet kunnen lopen, want hij loopt slechter als gisteren :(
Tannetje heeft er vanmorgen ook voor de zekerheid even naar gekeken, toen ik bij haar was voor Vienna, en vond zijn zooltjes trouwens erg kloverig.
Goh, jammer dat ie nog niet beter loopt
Heeft Tannetje verder nog advies gegeven om die kloofjes weg te krijgen?
Didot heeft ook altijd droge voetzooltjes gehad. Nu het beter met zijn vacht gaat, zijn de kloven ook minder aan het worden.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#790376
Ik heb hem nu met groene leem ingesmeerd en er een elastische bandage omheen gedaan. En dan loopt hij goed. Ga morgen eens die bioforce halen, misschien dat die kloven hier ook minder van worden. Moet natuurlijk ook uitkijken dat het niet TE zacht word
Door lightning
#790426
van bioforce word het niet zacht. als je gemiddeld 4 keer per dag je hond uit laat smeer je ook maar 4 keer per dag (wel schoentje aan doen ;)) geeft niks dat er ook zalf in de schoen komt maar hij komt er niet aan en er komt geen vuiligheid in.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#790803
lightning schreef: van bioforce word het niet zacht. als je gemiddeld 4 keer per dag je hond uit laat smeer je ook maar 4 keer per dag (wel schoentje aan doen ;)) geeft niks dat er ook zalf in de schoen komt maar hij komt er niet aan en er komt geen vuiligheid in.
oke
thanx
ga het vandaag eens ophalen. Viel me trouwens mee hoe hij met een bandage om zijn pootje liep. Gisteren de hele dag getraind, en hij heeft geen 1 poging gedaan om het eraf te halen ;)
Door lightning
#790811
trimsalon schreef: oke
thanx
ga het vandaag eens ophalen. Viel me trouwens mee hoe hij met een bandage om zijn pootje liep. Gisteren de hele dag getraind, en hij heeft geen 1 poging gedaan om het eraf te halen ;)
ik weet niet of het mogelijk is maar als je gaat zalven doe het de eerste 2 a 3 dagen wat rustiger aan beter even niet trainen zodat de voetjes rust krijgen :-[
Gebruikersavatar
Door *Monique
#790814
lightning schreef: ik weet niet of het mogelijk is maar als je gaat zalven doe het de eerste 2 a 3 dagen wat rustiger aan beter even niet trainen zodat de voetjes rust krijgen :-[
oke ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door