Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#788479
Ieder jaar als het wat warmer wordt is het bal hier. Of ze nu allergisch is voor vlooien, of dat het de warmte is; ik weet het niet. Maar ieder jaar weer begint Sophie zichzelf helemaal open te krabben, is haar buik vuurrood, zijn haar liezen schraal, haar oksels en krabt ze wondjes op haar bips. En dit jaar begon ze weer.

Ik heb al vanALLEs geprobeerd. Strikt ontvlooien, een hele reut aan homeopatische en fytotherapeutische middelen, gewoon helemaal niets, zalfjes, smeersels. Alles hielp tijdelijk, maar het kwam onherroepelijk knalhard terug.

Een maand of 2 geleden kregen we bij Puur Natuur een presentatie over Doils, een nieuwe visolie met hele hoge EPA en DHA concentraties. En die zou goed zijn bij ALLES. Nu ben ik nogal sceptisch, helemaal na wat ik allemaal geprobeerd had. Eerst zien, dan geloven. Dus ik ben de uitdaging aangegaan en begonnen met visolie. Oke, ze meurt al twee maanden als een makreel, eerst echt uit al haar porien en nu alleen nog doordat ze met haar oren in d'r eten hangt. Ze is flink verhaard, zo erg had ik het nog nooit meegemaakt, ik had alle Eskimo's op aarde met gemak kunnen voorzien van een nieuwe wintertrui. Ze lijkt nog steeds veel te krabben en ik zie haar ook nog geregeld op haar buikje bijten, maar... Haar huid blijft normaal! Alsof hij 'sterker' is, minder warm en minder gevoelig voor hotspots en andere uitbraken van rode zerigheid.

Ik hooooooooop dat dit zo door blijft gaan, I keep you posted, maar vooralsnog ben ik blij!  :D
#788567
[quote="Hitam"]
En denk je dat dit niet ook een beetje het gevolg kan zijn van alle ontgiftigingskuren uit het verleden?
[/quote]

Het zou natuurlijk heel goed een 'cumulatie van factoren' kunnen zijn. Dit jaar heb ik haar echter niets ontgiftends meer gegeven, de hele herfst en winter niet en ze begon toen het weer warmer werd weer te krabben, kreeg kortsjes, rode buik, rode liezen. Net als de vorige jaren. Dus dezelfde klachten begonnen weer... Vorig jaar heb ik op het punt gestaan om haar iets prednisonnigs te geven, ik werd er gek van en Sophie al helemaal, die lag de hele dag te bijten en de krabben. Ze staat, voor haar maag, nu ook al een hele tijd op een hoge dosis probiotica en maagcompositum. Zou dat eerste er misschien ook mee te maken kunnen hebben?

Hoe dan ook, het lijkt nu eindelijk erop dat de klachten in het 'krabseizoen' aan het verminderen zijn. Ik heb gisteren drie vlooien op haar gevonden, maar ze ziet er 'normaal' uit. Dus wat het ook moge zijn, ik hoop dat het doorzet! :)
#788671
[quote="Nynke F"]
Hoi Geer, sterkte met Sofie !! Mijn dierenarts was ook zeer positief over Doils, omdat Pezzo een beetje een schrale\stugge vacht heeft, begon hij erover. Alleen de prijs, daar schrok ik van !! :-\
[/quote]

Ja, het inderdaad redelijk duur. Een flesje kost 29,90, al hoef ik niet de volle mep te betalen op mijn werk, dus dat scheelt  ;) Maar met Sophie doe ik er een behoorlijke poos mee. Ehm, even rekenen, ze is een kilo of 17, ik geef 1,5 ml per dag en er zit 100 ml. in een flesje...dat is...eh....eh....eh.... (taalwetenschap gestudeerd he  ;D) 66,666666 dagen (hulde aan de rekenmachine  ;D) mee.
#788784
geer schreef: Ja, het inderdaad redelijk duur. Een flesje kost 29,90, al hoef ik niet de volle mep te betalen op mijn werk, dus dat scheelt  ;) Maar met Sophie doe ik er een behoorlijke poos mee. Ehm, even rekenen, ze is een kilo of 17, ik geef 1,5 ml per dag en er zit 100 ml. in een flesje...dat is...eh....eh....eh.... (taalwetenschap gestudeerd he  ;D) 66,666666 dagen (hulde aan de rekenmachine  ;D) mee.

Is dat 0,45 eurocent per dag? Naaah, dat valt dan wel weer mee. Mij zou het niet verbazen hoor Geer, als het de visolie is! Fijn en houden zo!
#788897
Nynke F schreef: Ja, de dierenarts had mij ook voorgerekend dat ik voor 3 honden een maand vooruitkan met 1 fles, maar da's nog 1 euro per dag, ik zal er eens over denken ::)
Nou ja, als je het zo omrekent zoals Lizzy doet vind ik het wel meevallen. Het is bij mij vaak dat ik het - al is dat nu niet zo want ik koop het via mijn werk - zoveel vind voor zo'n klein flesje.  Idem met vlooientroep, dat kost ook een godsgruwel voor een paar lullige pipetten. Maar omgerekend? Ik weet nog dat Doris, mijn kat, voor ze op vers stond last had van haar alvleesklier. Die moest pillen a 1 gulden per dag. Dat vond ik toen onwijs veel, maar ik had geen keuze. 'T was of 1 gulden per dag aan pillen zodat het goed ging, of 1 gulden per dag aan schoonmaakmiddel omdat het niet goed ging. En klappen met geld aan onderzoek, brokjes dit en spuitjes dat. En 1 gulden per dag...sja...'t is een half pak appelsap per dag. Zo bekeken vond ik het eigenlijk niet veel geld.

Met Sophie moet ik zeggen dat het me niet uit zou maken al was het drie keer zo duur. Daar werd ik vorig jaar zo verdrietig van, dat ze zo'n jeuk had, dat ik het met liefde eraan uitgeef. Als dit is wat helpt, dan maakt de prijs mij niet veel uit.
#789080
hmmja...Delft...(ik was even te lui om zelf te zoeken  ::) ) Bij een dierenwinkel hier dichtbij kunnen ze het, als het goed is, voor me bestellen...Ze hebben wel meer producten van Puur Natuur...hoef ik het niet meer te bestellen via internet en 6 uero verzendkosten te betalen! :)
#790799
waar komt het vandaan?
is het specifiek voor beesten?
mocht het een middel zijn wat uit bijv. Amerika komt, dan zou ik het hier wel eens kunnen proberen om te kopen.
Tof blijft lekker aan haar achterste likken, niks te zien, geen klier te vinden, maar ze zit er af en toe naar te kijken of ze iemand daarbinnen hoort roepen :-X en dan hup weer likken...........ik word er gestoord van en vind het vies.
als ze slaapt heeft ze geen last.
ik dacht dat misschien een lekker vette vis olie een beetje zou kunnen helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door