Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door taksje1
#789138
Beau heeft gisteren haar vlees( kippendij )begraven voor het eerst. Ze rook er even aan en ging hem verstoppen. Met gedroogde pens doet ze dat bijna altijd en na een paar dagen eet ze het op. Maar met kip kan dat toch niet, wat vinden jullie?
Door taksje1
#789294
Meestal wacht ze een paar dagen vóór ze pensstaafjes opgraaft. Maar na een of twee dagen leeft de kip volgens mij weer. Worden honden dan niet vreselijk ziek :puke:  :puke: of erger?
Door *Natasja*
#789322
Alles wat hier begraven wordt, wordt door mij direct weer opgegraven en gaat in de vriezer om daarna in de kliko te belanden. Meestal doen ze het alleen als ze te veel eten krijgen. Maar ik moet dus echt geen smerige toestanden in de tuin.
Door Happy Tail
#789330
taksje1 schreef: Worden honden dan niet vreselijk ziek :puke:  :puke: of erger?
nou ik zie honden wel een een konijnenkarkas opeten..... of iets wat niet meer te identificeren is.... waarvan je op een afstand al ruikt dat dat minstens enkele dagen/weken errug dood is (neusdichtknijpsmiley) en dan heb ik toch niet het idee dat ze daar ziek van worden. zelfs de brokkenhondjes die ik erbij heb zitten.
Door 202Spots
#789449
Hier word alles gelijk naar binnen gewerkt,maar ik heb wel gehoord dat er honden zijn die de kip 3 dagen na 't begraven lekker hebben opgegeten zonder nare gevolgen...Wat jij lekker vind en wat de hond lekker vind is niet altijd 't zelfde ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#789493
Hier gaat alles achter elkaar op.

Maar ik zou het niet zo lang laten liggen.
Misschien afspoelen en weer invriezen?


Inderdaad is het vaak dat ze het verstoppen omdat ze te veel krijgen.

Mijn vorige hond deed dat als ik hem een botje gaf(was een brokkenhond)dan ging hij het verstoppen in de kamer zogenaamd dan,
Alsof hij er zand over ging doen en soms verstopte hij het ook in de tuin .
Maar at het niet meer op daarna.
Door Mevroi Kruim
#789593
Kátur begraaft wel eens dingen als hij teveel krijgt of het niet lekker vindt. Dan pik ik het weer in, het gaat een paar dagen in de koelkast en dan krijgt hij het weer. In de tussentijds krijgt hij weinig of niks.
Hij heeft een duidelijke voorkeur voor wat adellijker vlees, vers kopvlees vindt hij bv niet te knagen, als het een dag of wat in de koelkast heeft gelegen lust hij het graag.
Door taksje1
#789893
Uit meerdere reacties begrepen dat het kan komen door teveel geven. Nou de laatste tijd is Beau niet zo lang uitgeweest als gebruikelijk dus dat kan de reden zijn geweest voor het verstoppen. Ik geef haar inm iddels iets minder tussendoor. Ze is ook iets aangekomen en ziet er mooi uit, ze was wat te mager zie ik nu. Bedankt voor jullie reacties. :)
Door Thunder
#789944
Hier hebben ze vorig jaar eens een stuk bot begraven(weet al niet meer wat voor bot).
Weken later rook ik iets in de tuin,stinken,zijn geen woorden voor,echt walgelijk. En je rook het tiental meter van op afstand.
Bleken ze dat weken geleden stuk bot,dat ik dus nergens had gevonden,terug opgegraven te hebben en waren ze aan het opeten :puke: :puke: :puke:
Ze zijn er trouwens niet ziek van geweest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door