Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#788685
Omdat we de laatste tijd het idee hadden dat Tess haar oog pijn opleverde zijn we een aantal weken geleden al naar de da geweest met het verzoek nog eens te kijken. We troffen een invalster die het wederom afdeed als staar en ons met een zalfje naar huis stuurde.

Vandaag toch maar naar de oogarts geweest en het is niet best. Tess wordt morgen met spoed geopereerd omdat haar lens heeft losgelaten en voor problemen in het oog zorgt. Speelden we nog met het idee om haar een operatie te laten ondergaan om het zicht in haar oog te behouden.....nu is een operatie noodzakelijk met als doel het behoud van haar oog. Of ze nog zicht heeft is nu helemaal niet meer belangrijk....
Laatst gewijzigd door Erna op wo 04 jul 2007, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#788725
Goh, wat vreselijk vervelend.
Hier wordt ook geduimd.
Maar: hoe is het met haar andere oog gesteld?
Ziet ze daar wel nog behoorlijk mee?
Door Erna
#788732
roefus schreef: Goh, wat vreselijk vervelend.
Hier wordt ook geduimd.
Maar: hoe is het met haar andere oog gesteld?
Ziet ze daar wel nog behoorlijk mee?
Haar andere oog is in orde. Daar ziet ze alles nog mee. Er is wel een heel klein beetje beginnende staar maar dat is gelijk gebleven in vergelijking met de vorige controle. De operatie die morgen wordt uitgevoerd is dus ook niet om het zicht te behouden maar noodzakelijk om het oog te kunnen behouden ipv eruit halen en de oogleden dichtnaaien. We hebben geen keuze meer.
Door henneke
#788804
verdorie nogantoe arme Tess ik ga met de meute mee duimen hoor voor de dame , ik vraag me trouwens wel af hoe het mogelijk is dat een dierenarts een losgelaten lens aanziet voor staar ?
Door Erna
#788814
henneke schreef: verdorie nogantoe arme Tess ik ga met de meute mee duimen hoor voor de dame , ik vraag me trouwens wel af hoe het mogelijk is dat een dierenarts een losgelaten lens aanziet voor staar ?
Geen idee....ik vermoed dat ze (het was een invalster) het onderscheid niet heeft gemaakt tussen ouderdomsstaar en gewone grijze staar. Die laatste heeft een witte/grijze waas over het oog en ouderdomsstaar een blauwe waas. Tess had een blauwe waas en toen we naar de da gingen omdat we het vermoeden hadden dat het niet goed zat had ze een witte/grijze waas. Die heeft ze nu overigens ook.
Door roefus
#788820
Erna schreef: Haar andere oog is in orde. Daar ziet ze alles nog mee. Er is wel een heel klein beetje beginnende staar maar dat is gelijk gebleven in vergelijking met de vorige controle. De operatie die morgen wordt uitgevoerd is dus ook niet om het zicht te behouden maar noodzakelijk om het oog te kunnen behouden ipv eruit halen en de oogleden dichtnaaien. We hebben geen keuze meer.
Ja oké, dat begreep ik, dat het was om het oog te kunnen behouden.
Maar ik vroeg me af hoe het andere oog eraan toe was.
Want het is toch wel belangrijk dat ze i.i.g. nog zicht blijft behouden.
Maar goed, het blijft vervelend natuurlijk. Sterkte morgen.
Door Anita*
#788864
Gatsie Erna nou krijg je dit weer voor je kiezen en Tess ook natuurlijk, nou meis ik zal voor jullie duimen hoor en dat Tess maar gauw hersteld kusje voor jullie :-* :-*
Door Ine
#788929
Oh jakkes, wat een ellende voor Tess en voor jullie :-\
Ik hoop, dat de operatie morgen goed verloopt en dat ze haar oog mag behouden.
Sterkte voor jullie allemaal :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door