Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Wendy (boxer gek)
#788279
Onze kater heeft een snee aan de zijkant van z'n vetkussentje onder z'n pootje.

Omdat hij er veel last van had zijn we afgelopen vrijdag ff met hem bij de da geweest. Die heeft hem een ab spuit gegeven en een spuit tegen de pijn.
Ook mocht hij eventjes niet naar buiten, en ook moest hij een kap om als we zelf niet thuis waren.

Maar het blijft steeds stuk gaan waardoor alles steeds onder het bloed zit en hij blijft er steeds maar mank lopen.

Heeft iemand van jullie een idee waardoor het sneller dicht gaat?

Alvast bedankt
Door Suzan54
#788367
Dit zijn de grotere problemen bij honden en katten. Honden hebben een groter risico om zo'n snee op te lopen met al dat glas in de natuurgebieden en langs de wegen. Ik heb geen bruikbare tip voor je. Stel deze vraag ook in de medische rubriek voor de honden hier. Daar is er vast meer ervaring mee.
Door Mevroi Kruim
#788455
Op zulke wonden doe ik honingzalf, en dan de kat een kap om anders is het er in twee nanosecondes weer af. Het zijn idd lastige wondjes die moeilijk genezen omdat er voortdurend druk op komt. Geduld, ben ik bang. En je zou een piepklein sokje om de poot kunnen tapen tegen het lekken.
Door Wendy (boxer gek)
#788560
Bedankt voor jullie reactie's.

Hij heeft idd een kap om als we er niet bij zijn.
Maar het is noagal vervelend want het gaat steeds open en dan zit alles weer onder het bloed. En het doet hem ook zeer.....

Heb d'r nu een verbandje omheen gedaan omdat hij weer alles onder smeerde
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door