Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door boeff
#788169
:'( Hallo allemaal ik lees barf plaats geregeld en ik vind het een informatieve en leuke site.
Wij hebben een engelse cockerspaniel die eczeem heeft, en zijn daarom overgegaan op barf.
Nu was hij al wat zwaarder maar na dat wij begonnen zijn met barf bleef hij aankomen rekenfoutje van ons.
In plaats va 16 kg weegt hij nu 20 kilo, we hadden het opnieuw berekend maar meneer bleef aankomen ondanks de extra beweging, nu zijn we naar de dierenarts geweest en hij moet nog minder eten dus krijgt hij nu maar een soort vlees per dag en een klein stukje, het ziet er niet naar uit dat hij honger heeft, maar hij eet ook geen groenten en wil geen vis, wat moet ik nu doen kan dit kwaad of moet ik gewoon volhouden ik ben bang dat hij niet voldoende voedingstoffen binnen krijgt.
Groetjes van boeffie en zijn bezorgde baasje
PS zijn ontlasting ziet er goed uit.
Door boeff
#788247
Pens, kippenvleugels, hart geitenribben,af en toe gaf ik een kalfs bot , maar 1 x per 2 weken, kippennekkken, eendenpoten en eendenkarkas wel in porties en verdeeld over een week natuurlijk. Maar na 3 weken halveren van het vlees was hij toch nog een pond aangekomen en hij krijgt een zeewier tablet per dag.
Alvast bedank voor je reactie.
Boeffie
Door boeff
#788248
ongeveer 50 gram per dag, maar dit is moelijk te verdelen onder verschillende soorten vlees.
Boeffie
Door Lizzy
#788249
Ik vind 50 gram per dag wel heel erg weinig. Een hond die 16 kg zou mogen wegen, heeft toch echt wel 1,5% van het lichaamsgewicht nodig. Nou, doe eens gek, maak daar tijdelijk eens 1% van, komt dat toch op 160 gram per dag aan vers voer (240 gram bij 1,5%). Heeft de DA de schildklierwerking van je hond getest? Dat lijkt mij wel een goed idee.
Door Lizzy
#788250
Overigens kun je tijdelijk het beste vooral mager vlees voeren. Eend is erg vet. Lam en geit ook. Kip (zonder vel), kalkoen, hert, konijn, paard, witvis zijn magerder.
Door Yves
#788255
Ik heb Yves een tijd op een eliminatiedieet gezet van paardenvlees. Het was niet de bedoeling dat Yves afviel. Maar dat deed hij wel. Ik geef normaal 200gr per dag maar met paardenvlees moets ik minstens 300 gr geven.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#788263
50 gram per dag??

dan is er wel iets mis toch met zijn verbranding?

Mijn hond van 14 kilo eet  250 gram per dag.
Door Chi-Girl
#788441
50 gram is echt te weinig voor een hond van 16 kilo, dat kan nooit goed zijn!
Mijn oudjes van 2 en 3.5 kilo krijgen al 70 gram per dag, en mn chinees van 9 jaar weegt 6.2 kilo en krijgt 100 gram, mn pup krijgt een stuk meer!
Ik zou idd de da eens laten kijken of er niet wat anders aan de hand is.
Door lightning
#788458
50 gram? dat is veelste weinig voor zo'n hond ik zou het ook even na laten kijken ;)
Door Decibels
#788460
50 gram is wel héél erg weinig....mijn dwerg teckels die gemiddeld tussen de 5-6 kilo wegen, krijgen tussen de 70-100 gram.
Door tieneke
#788466
Het is wel supergoedkoop met zo'n ''grote'' eter  ::)
Maar 50 gram is natuurlijk wel heel erg weinig...de katten hier eten al veel meer per persoon.
Door Minna
#788482
Ja dat lijkt mij ook erg weinig...ik heb een hond van 9 kg en die eet tussen de 150 en 250 gram per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door