Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door grover
#787609
Hallo,

Ik lees op de site over barf en kvv. nu snap ik dat het beide eten is  :D ;D maar ik weet nog niet wat het verschil is.
Kan/ wil iemand mij dat uitleggen? (vast wel  ;) ::) )
Door Mieuw
#787640
Het zal vast wel ergens staan, maar ik heb geen zin om het op te zoeken en je daar naar door te verwijzen. ::)

KVV is Kant en klaar Vers Voer zoals Bibi en Carnibest, en is, zoals de naam al zegt, kant en klaar. Je hoeft er verder niets meer aan toe te voegen (bijv. vitaminen ofzo).

BARF staat voor Biologically Appropiate Raw Food of Bones And Raw Food. En zijn letterlijk losse onderdelen/stukken vlees. De truc hierbij is dat je voldoende varieërt en dat het voldoende compleet is in de zin van vlees/botten/organen/vitamines, etc. Hier ben ik zelf (nog) niet zo in thuis, dus daar kan ik verder geen advies over geven.

Van beiden kun je aanhouden dat ze zo'n 50 gram per kilo lichaamsgewicht per dag moeten krijgen.

Mijn katten krijgen een combinatie van beiden. Als hoofdmaaltijd krijgen ze 2x per dag Carnibest, maar als 'snacks' tussendoor krijgen ze kuikens, kippennekken, kippenkarkasjes, kwartels, haring, muizen, etc.
Door Mieuw
#787864
Kittens zou ik tot ze een maand of 12 zijn laten eten zoveel ze op lusten.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#789498
Dan kom je op 200 gram per dag met een kat van 4 kilo?

Ik vind dat redelijk veel hoor.
Of reken ik verkeerd?


Je moet  toch ongeveer  2 % nemen
Door Nelly
#789515
Vooral kittens zoveel laten eten als ze lusten, die moeten nog groeien. Overigens mogen mijn volwassen katten ook zoveel eten als ze lusten en ik heb nog nooit een te vette kat gehad. Ze komen wel los buiten, dat scheelt natuurlijk.
Door YaYa
#789621
Op de verpakking van carnibest staat 30-40 gram per kilo. (ik denk dat dit de maatstaf is voor volwassen katten). De genoemde 50 gram is dus rijkelijk veel voor. Zelf voer ik ook carnibest en kom met 5 katten uit op 750 gram. Hierbij zitten 3 flinke maine coons (8, 7 en 6 kilo) en 2 turkse vans van allebei 4 kilo. Ik kom dus nog niet eens aan de 30 gram per kilo. Ze zien er prima uit en zijn een flink stuk gespierder geworden dus ik maak me er dan ook niet druk om dat ze niet aan de minimaal voorgeschreven hoeveelheid komen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door